Sort by
Sort by

Справяне с въглеродния отпечатък от корпоративните уебсайтове на Нестле

Изменението на климата е едно от най-големите предизвикателства пред обществото. Това е и един от най-големите рискове за бъдещето на нашия бизнес, затова ние работим за нулеви нетни емисии, както в бизнеса ни, така и по веригите за доставки.


Защо искаме да подобрим ефективността на дигиталната екосистема на Нестле

За да се хостват нашите уебсайтове, Нестле използва сървъри, които консумират енергия, за да работят и предоставят на потребителите достъп до изображения, видеоклипове и текст. Енергия е необходима също и за преглед и изтегляне на съдържание.

Използването на устройства за достъп до интернет е ежедневна дейност и много от нас не осъзнават, че тя генерира емисии на парникови газове. С над 70 корпоративни уебсайта промените, които правим, за да подобрим енергийната ефективност на нашите дигитални активи, могат да помогнат за намаляване на емисиите.


Какви подобрения правим в корпоративните уебсайтове на Нестле

От 2021 г. работим, за да гарантираме, че всички подобрения в корпоративните уебсайтове на Нестле използват принципи, които отчитат техния отпечатък. Това включва:

Подобрено представяне

За да подобрим ефективността на нашите уебсайтове, прилагаме работещи стратегии за кеширане и повишаваме скоростта на страниците. Това означава намаляване на размера на нашите изображения и PDF файлове, като по този начин се съкращава времето за зареждане на страницата и необходимото потребление на енергия. В същото време трябва да гарантираме, че всички изображения и видеоклипове, използвани на нашите сайтове, резонират със съобщенията на страницата и служат на определена цел. Искаме да предоставим на потребителите по-бързо и безпроблемно сърфиране, като оптимизираме използването на енергия по пътя.

Структура & потребителска пътека

Редовно обновяваме различните секции на нашите корпоративни уебсайтове, за да създадем по-интуитивна и ефективна потребителска пътека. Улесняваме навигацията, създаваме по-добро кръстосано свързване, усъвършенстваме функционалността за вътрешно търсене и подобряваме филтрите. Всички тези действия помагат на нашите аудитории бързо да намерят информацията, която търсят, като по този начин намаляват времето, прекарано на място, и по този начин намаляват потреблението на енергия.

Оптимизиране на съдържанието

Регулярно преглеждаме данните нашия уебсайт, за да идентифицираме допълнителни начини за подобряване на съдържанието. Например, чрез добавяне на съответните ключови думи, които нашите потребители търсят, съдържанието може да бъде намерено по-лесно в търсачката. Ако нашите аудитории прекарват по-малко време в търсене, ще се изисква по-малко енергия.

Тъмен режим

Тъмният режим предоставя на потребителите гъвкавостта да избират между светла и тъмна тема. Използването на "тъмен" режим позволява на потребителите да намалят консумацията на енергия на устройства с OLED или AMOLED екрани. Тъмният режим също е по-достъпен и предлага на много потребители подобрено изживяване при сърфиране.

Измеримост

Работим върху модел за измерване, за да оценим точно нашия въглероден отпечатък в цялата дигитална екосистема на Нестле. Разработваме стабилен подход, който обхваща различни аспекти, обхващащи хостинг, дизайн и партньори за разработка. Искаме да изградим цялостно разбиране за нашето въздействие и как различните действия, описани по-горе, могат да ни помогнат да се справим с него.


Ще се отрази ли това на начина, по който аудиториите ни използват нашите уебсайтове?

Промените, които правим, за да намалим дигиталния си въглероден отпечатък, ще имат положително въздействие върху SEO, достъпността и ще направят по-рационализирана потребителска пътека. По този начин цялостно ще се подобри потребителското изживяване, а необходимата енергия ще се намали.