Sort by
Sort by

Светът на Нестле


Плакат Infant Milk
Cereal


Англо-Швейцарско
кондензирано мляко


Плакат MAGGI 1894 г.

1866

Анри Нестле експериментира с различни комбинации от краве мляко, пшенично брашно и захар, за да спаси от недохранване бебетата, които са алергични към майчиното мляко. Всичко това става средата на 60-те години на ХІХ век. След спасяване на едно бебе, което не приема майчинa кърма, нито съществуващите тогава заместители, хората бързо разбират колко ценен е продуктът на Анри Нестле и само след няколко години той се продава почти из цяла Европа. Така започва историята на компанията NESTLÉ!

Междувременно, Англо-Швейцарската Компания за кондензирано мляко, основана от Чарлс и Джордж Пейдж през 1866 година, разширява продуктовата си гама, като включва предлагане на сирене и бебешки храни. Тя се превръща и в основен конкурент на NESTLÉ. Като отговор на това предизвикателство NESTLÉ пуска на пазара собствено кондензирано мляко. Следват години на силна конкурентна борба между двете компании, която продължава до 1905 година – моментът на тяхното сливане.
Последната четвърт на ХІХ век бележи още някои важни събития, оставили своя отпечатък в историята на NESTLÉ.

1875

През 1875 година Даниел Петер открива първия млечен шоколад, комбинирайки мляко с какао на прах. В последствие създава компания, която се превръща в световноизвестен производител на шоколад и през 1904 година се слива с NESTLÉ.

1882

През 1882 година швейцарският мелничар Юлиус Маги създава зеленчуков продукт – лесен за приготвяне и много бързо усвояващ се от организма. Неговите инстантни грахова и бобена супи са в основата на създаването на Маги и Компания. В края на този век компанията на г-н Маги предлага не само супи, но и бульони, сосове и продправки.

Първата Световна Война

Първата Световна Война причинява сериозни сътресения – снабдяването със суровини и разпространението на продуктите става изключително трудно. Огромен е недостигът на прясно мляко, което води до повишено търсене на млечни продукти и значително увеличение на държавните поръчки. За да отговори на тези бързи промени, NESTLÉ купува няколко фабрики в САЩ и към края на войната вече притежава 40 фабрики и регистрира удвоено производство спрямо 1914 година. Продуктовото портфолио на компанията също се разнообразява. NESTLÉ, освен шоколад и кондензирано мляко на прах, започва да предлага малцово мляко, напитка на прах Milo , бебешко маслено мляко на прах, а от 1938 година и NESCAFÉ, което регистрира невероятно бърз успех, последван от Nestea в началото на 40-те години.

Втората Световна Война

Избухването на Втората Световна Война оказва силно отрицателно въздействие върху NESTLÉ като цяло – печалбата намалява с 30 %, увеличават се проблемите с разпространението на продуктите в Европа и Азия. Не така стои въпроса с NESCAFÉ, обаче! Втората Световна Война ускорява налагането на най-новия продукт на компанията, NESCAFÉ, появило се в следствие на разработената от NESTLÉ уникална технология. През 1943 година годишното производство достига 1 млн кутии. От тогава до днес, NESCAFÉ си остава най-обичаното кафе в света и една от малкото марки, която се превръща в нарицателно за самия продукт /подобно на Xerox/. За постигане на неповторимия вкус на ароматното NESCAFÉ се грижат хиляди хора – от производителите на кафе, с които компанията NESTLÉ е в най-тесни взаимоотношения, през хората, занимаващи се с научно-изследователска работа за повишаването качеството на кафето и въвеждащи нови и уникални технологични решения, до хората, директно предлагащи NESCAFÉ на потребителите.

1947-1974

Краят на Втората Световна Война отбелязва началото на най-динамичната фаза от развитието на NESTLÉ. Растежът на NESTLÉ се основава на разнообразяване на продуктовата гама, сливането с нови компании. През 1947 година NESTLÉ се слива с Аlimentana S.A. – производителят на продуктите MAGGI. През 1950 година следва поглъщането на Cross & Blackwell – английски производител на консервирани храни. Следват покупката на Findus – замразени храни през 1963 г, Libby`s – натурални сокове през 1971 г, Stouffer`s – замразени храни през 1973 г. Междувременно NESCAFÉ продължава своя изумителен подем – за 15 годишен период след Втората Световна Война, продажбите на черната напитка на два пъти се удвояват.
И като финал, ръководството на NESTLÉ взема решение да излезе извън хранителния бизнес. През 1974 г. NESTLÉ поставя началото на едно ползотворно и продължаващо и до днес партньорство с водещата козметична компания в света – L’Oreal.

Края на ХХ век и началото на ХХІ век

И така NESTLÉ посреща 80-те години на ХХ век обновена, гъвкава и насочена към нови стратегически поглъщания. През 1985 година NESTLÉ купува американския хранителен гигант Carnation за 3 млрд щатски долара – най-голямото поглъщане в историята на хранително-вкусовата промишленост. През 1997 година NESTLÉ придобива италианският концерн за минерална вода San Pellegrino, през 1998 година – английската компания за храни за домашни любимци Spillers, през 2002 година – американската компания за храни за домашни любимци Ralston Purina, като това превръща NESTLÉ в лидер и на този специфичен пазар.
Над 500 фабрики по целия свят, продажби, възлизащи на повече от 86 млрд швейцарски франка – така NESTLÉ навлезе в новото хилядолетие. Неоспорван лидер в хранително-вкусовата промишленост. Това е една от малкото компании в света, която полага грижи не само за физическото, но и за духовното здраве на всеки един от своите клиенти. NESTLÉ е била и продължава да бъде компания, базираща дейността си на 3 основни принципа. А те са:
 
  • Постоянно разработване на нови продукти и подобряване качеството на съществуващите, като се поддържа баланс по територии и производства в световен мащаб в 3-те изследователски центъра, 9-те продуктови технологични центъра и 7-те центъра за разработване и развитие на продукти;
  • Преследване на дългосрочните цели независимо от краткосрочните резултати; 
  • Предлагане на най-добрите и най-подходящите продукти на всеки, където и да е, каквито и да са потребностите му, през целия му живот!

Защото посланието на NESTLÉ е : Добра храна, добър живот!

Good Food, Good Life!