Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Sort by
Sort by

В Нестле постигаме целта на нашата компания чрез ценности, изградени върху уважение. Корпоративните Бизнес принципи на Нестле отразяват нашия ангажимент към силна етична култура като безспорна основа на начина, по който правим бизнес. Ето защо е от решаващо значение за нашата компания да разполагаме със сигурна система за сигнализиране, която ни позволява да изслушваме всеки по нашата верига на доставка за всяко съмнение за несъответствие.

Тук основна роля играе Speak Up – нашият специален канал за подаване на сигнали.

 

Всеки може да говори

Насърчаваме нашите служители да споделят, независимо дали се сблъскват пряко или са свидетели на случаи на несъответствие като тормоз, дискриминация, злоупотреба с власт, измама, корупция или конфликт на интереси или други потенциални несъответствия. Това включва всяка ситуация и/или поведение, които противоречат на нашите ценности, заложени в Корпоративните Бизнес принципи Corporate Business Principles (pdf, 4Mb) и Кодекса за бизнес етика Code of Business Conduct (pdf, 2Mb) и на приложимата нормативната рамка. Когато служителите не се чувстват комфортно да говорят със своя пряк ръководител, с Ръководител „Човешки ресурси“ или с Ръководителя „Право и съответствие“, те могат да подават сигнали анонимно през нашата Speak Up система.

Също така, насърчаваме трети страни, свързани с Нестле България, да споделят ако нещо не е наред. Можете да ни помогнете като докладвате всякакви случаи на несъответствие чрез нашата Speak Up система. Тя се управлява самостоятелно от трета страна и предлага анонимност, ако желаете.

Накратко

2,874
Сигнали за несъответствие, получени през 2023г.

691
Потвърдени случаи

122
Служители, напуснали компанията

Системата Speak Up овластява всички служители и външни заинтересовани лица. Тя дава на всеки шанса да сигнализира за потенциален случай на несъответствие с нашите ценности, Корпоративните Бизнес принципи или с Кодекса за етика на Nestlé. Независимо дали се сблъсквате пряко със случай на несъответствие или сте свидетел на такъв, моля Ви говорете. Благодарим за Вашето доверие.

Leanne Geale
Leanne Geale Executive Vice President - Group General Counsel

 

Как да съобщите за случай на несъответствие

Тук ще намерите цялата информация, от която се нуждаете, за да съобщите за несъответствието, 24/7, 365 дни в годината.

  1. Изпратете сигнала си чрез уеб-формуляр или се обадете на безплатен номер, за да оставите съобщение. Имате възможност да останете анонимни. Започнете подаване на сигнал
  2. Включете подробно описание на Вашето притеснение (кой, какво, кога, как) и посочете подкрепящи доказателства, напр. копия на документи или имена на свидетели, които могат да потвърдят Вашия сигнал. Моля, имайте предвид, че общи твърдения не могат да бъдат разследвани.
  3. След като подадете сигнала си, ще получите индивидуален номер на сигнала. Този номер ще Ви е необходим всеки път, когато влизате в системата.
  4. Ние се отнасяме сериозно към всички сигнали за несъответствие и ще предприемем подходящите действия по всеки сигнал. Ще Ви информираме за напредъка своевременно.
  5. Можете да проследите развитието на случая, като се върнете в уебсайта, използвайки номера на Вашия случай.

 

Какво се случва след като изпратите сигнал

След като изпратите сигнала си, той ще премине през няколко етапа. Ето какво ще се случи след това.

Ще потвърдим получаването на съобщението Ви в рамките на пет работни дни. Ако първоначалният Ви сигнал не включва достатъчно информация/доказателства, ще бъдете помолени да предоставите повече информация/доказателства.

Всеки сигнал се преглежда внимателно. Ще стартираме разследване, ако сигналът Ви включва минимално необходимите за това информация и доказателства. При липса на конфликт на интереси, разследването ще бъде водено от нашия Ръководител Съответствие в региона/държавата, където се твърди, че е настъпила ситуацията, предмет на сигнала.

Сигналите, които съдържат твърдения за една от тези 11 чувствителни категории, ще бъдат препратени до Груповия Ръководител „Съответствие“ и до Ръководител „Право и съответствие“ на зонално ниво.

  1. Злоупотреба с власт и/или тормоз
  2. Антитръст и честно търговско поведение
  3. Подкуп и корупция
  4. Конфиденциална информация, политика за поверителност
  5. Дискриминация, тормоз и насилие
  6. Членове на Съвета на директорите / Висши ръководители в Швейцария
  7. Измама
  8. Права на човека
  9. Свързани с членове на Управителния комитет
  10. Неспазване на Кодекса на СЗО
  11. Сексуален тормоз

За да гарантираме, че разследването е поверително, ще включим само хора, които трябва да бъдат включени. Нашите служители по съответствието могат да провеждат поверителни интервюта със служители, изпълнители или с всеки, за когото смятат, че има отношение към разследването.

Като обща практика приключването на разследването отнема около 90 дни. Въпреки това, може да се нуждаем от повече време за сложни въпроси.

След като прегледаме всички констатации от разследването, ще решим дали трябва да се предприемат допълнителни действия. Ще Ви информираме за напредъка и ще Ви изпратим окончателен отговор, очертаващ резултата от разследването.

Nestlé забранява всякакви ответни мерки срещу служител, физическо или юридическо лице, което е подало сигнал. Ние също така ще защитим правата на всяко замесено лице.