Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Изграждане на по-здравословни навици

Съвети и трикове за по-здравословен начин на живот

Build Healthier Habit
Време за четене:
2
Минути

Като родители всички искаме най-доброто за нашите деца - това означава да гарантираме, че те възприемат здравословния начин на живот. От ключово значение е да научим децата от ранна възраст да следват принципите на балансираното хранене.

Споделяме няколко съвета и трика за родителите, които искат да насърчат децата си към  по пътя към изграждане на по-добри навици.

1. Хранете се като семейство

Ако искате да създадете добри навици на семейството си, тогава обединяването на всички около масата за вечеря е правилният път.

Build Healthier Habits 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Семейните вечери са не само възможност да бъдете въвлечени в живота на всеки, но и шанс за родителите да подсилят посланията за балансираното хранене. Превърнете масата за вечеря в „място без разсейване“ - помолете всички да оставят екраните и играчките си. Това ще гарантира, че децата се фокусират върху вкуса и ароматите на храната като същевременно ще им позволява да се вслушват в тялото си, дали са гладни или са се нахранили.

Придържайте се към рутината, колкото можете повече. Изследванията показват, че спазването на редовни часове за хранене помага на семейството да развие последователен хранителен модел и в крайна сметка спомага за затвърждаването на добрите навици.

2. Включвайте децата си в приготвянето на храната

Включването на децата в приготвянето на ястията не само държи децата заети - това е и чудесно средство, чрез което да ги научите за важността на доброто хранене.

Build Healthier Habits 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Например, можете да включите децата си в съставянето на плана за седмичното меню, включващ разнообразни съставки. Преди да тръгнете към магазина, включете децата да ви помогнат със съставянето на списък за пазаруване. Можете да го направите под формата на игри, за да направите процеса по-забавен - да нарисувате храната, която възнамерявате да закупите и децата да предположат каква е, или да обявите ястието, което искате да приготвите, и те да съставят списък със необходимите съставки.

Можете да пазарувате хранителни стоки, заедно с децата си, или да ги включвате в дейностите в кухнята - всеки от тези моменти предоставя възможност за тях да научат откъде произлизат продуктите, как се отглеждат и какви са ползите им.

3. Избирайте разнообразни варианти за междинните хранения

Всeки обича да похапва нещо между храненията, затова е важно тези храни да са съдържат различни съставки. Уверете се, че сте се запасили с такива храни в шкафа или в хладилника.

Build Healthier Habits 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Всички плодове и зеленчуци са чудесен избор за междинно хранене. Дръжте вашия фризер, зареден със замразени плодове, готови за приготвяне на смутита, а ако сте в движение, имайте готови порции сушени плодове и ядки, които да вземете със себе си.

Можете също така да се запасите с пресни зеленчуци, нарязани във форми на пръчици от моркови и целина, резенчета краставица, както и да се запасите с цели плодове, които са лесни за пренасяне, и на които децата ви се радват като банани, ябълки, портокали или грозде. Осигурявайки някои от гореспоменатите продукти за междинните хранения, вашето дете ще свикне да избира по-здравословни храни, когато е самостоятелно.

4. Спазвайте правилните количества на порциите

Приготвянето на ястия, пълни със разнообразни съставки, е чудесно - но да се уверите, че децата ви хапват правилното количество е също толкова важно. Децата се нуждаят от различни размери на порциите, в зависимост от етапа им на растеж и развитие, така че е важно да обърнете внимание на размера на порциите, които им сервирате.

Build Healthier Habits 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Следвайки общото правило една чиния трябва да е разделена на 3 (три) части: половината от чинията трябва да е с изпълнена със зеленчуци; четвърт от нея с храни, богати на протеини; и четвърт със зърнени храни, макаронени изделия, ориз и други въглехидрати.

*Настоящата „Порция Баланс“ представлява модел за представяне на хранителните групи в основното хранене и не противоречи на „Препоръките за здравословно хранене на деца 3-6 години в България“.

Научете повече

5. Родителите като модели за подражание

Хранeнето у дома е не само чудесно, защото събира цялото семейство заедно, то също предоставя възможност на родителите да приложат на практика това, което казват. Децата забелязват какво правят родителите им, така че родителите трябва да дават пример и да осигуряват възможно най-балансирано хранене - с много зеленчуци, зърнени храни и плодове.

Build Healthier Habits 5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Децата се нуждаят от цялата помощ, която могат да получат, за да възприемат балансирания начин на живот, от който се нуждаят, за да растат здрави.

Прочетете повече за нашата водеща инициатива Нестле за по-здрави деца, която има за цел да подпомогне бъдещите поколения да консумират по-добри храни и напитки, и да се движат повече. Програмата има за цел да помогне на 50 милиона деца да водят по-здравословен живот до 2030 г.