Sort results by
Sort results by

VeggiePlate – порция здраве, поднесена с грижа за здравето и планетата от Нестле

VeggiePlate e специален метод за балансирана диета на растителна основа, разработен от експерти нутриционисти на Нестле

зелено плато
Назад

Здрав дух, в здраво тяло на здрава планета – това е философията зад  метода Veggie Plate.

Не е необходимо непременно да сме вегетарианци, за да го следваме – той е разработен за всички, които искат да се хранят балансирано и да включат повече храни на растителна основа в седмичното си меню като по този начин се погрижат за собственото си здраве и за здравето на планетата.

Създаден под формата на чиния, методът Veggie Plate е лесен за разбиране и следване. Чинията е разделена на три сегмента - 50% зеленчуци, 25% растителни протеини от бобови растения, ядки и семена и 25% пълнозърнести продукти и картофи, които ясно показват оптималните пропорции и правилните комбинации между различните групи храни на растителна основа, така че всяка порция да е добре балансирана и да осигури необходимите протеини.  В указанията си VeggiePlate напомня колко е важно всяко хранене  да е съчетано с правилна хидратация и прием на здравословни растителни мазнини и плодове. 

Меню, базирано основно на храни от растителен произход, се появява за първи път преди 10 години с публикуването на книгата на Дон Блантър "Флекситарианската диета: Предимно вегетариански начин да отслабнете, да бъдете по-здрави, да предотвратите появата на болести и да добавите години към живота си".

Такъв вид хранене  според експертите нутриционисти носи множество ползи за организма като повишава приема на фибри, витамини, минерали, антиоксиданти и  ненаситени мазнини и намалява риска от затлъстяване,  диабет тип 2,  сърдечно-съдови заболявания и  рак на дебелото черво. Флексетарианската диета не изключва напълно на животинските продукти, които също имат своята роля в балансираното хранене, но препоръчва те да се консумират умерено и правилно приготвени  като  се  избягват преработени меса.

За оптималния баланс е добре да се приемат плодове и зеленчуци в различни съотношения поне 3 пъти на ден като се съблюдава консумацията на хляб, картофи и зърнени храни, които са богати на въглехидрати  да е в точните количества спрямо калорийните нужди на организма.

Според данни на НСИ консумацията на месо в България нараства през последните две години на пандемия. В същото време страната ни е на дъното на ЕС по количеството консумирани плодове и зеленчуци, показва статистика на Евростат. Едва около 37% от българите са консумирали плодове всеки ден и 45 на сто зеленчуци, докато средният процент за ЕС  е 64% , достигайки до 85% в Италия, която е начело на класацията. Небалансираното хранене е една от причините България да бъде на първо място по смъртност от сърдечно-съдови заболявания в Европа.

VeggiePlate е безценен съветник, който ни помага да включим в седмичното си меню повече ястия от  растителен произход в оптимални пропорции и подходящи комбинации, така че храненията да са балансирани, разнообразни и вкусни.

VeggiePlate може да се изтегли от уебсайта и  представлява ръководство за количество, вдъхновение и разнообразие. Подходящ е както за вегетарианци и вегани, така и за всички, които искат да се хранят по-балансирано и да се погрижат за планетата, знаейки, че това, което слагаме в чинията си, оказва пряко въздействие върху околната среда.

Заедно с NutriPlate за деца, VeggiePlate е част от усилията и мисията на Нестле да помогне за подобряване на качеството на живот като предоставя разнообразни и вкусни опции за тези, които искат да се хранят балансирано. Veggie Plate е система от гъвкави препоръки, които са лесни за следване и могат да се превърнат в траен навик за всички, които по различни причини, свързани със здравето и опазването на околната среда, търсят да включват в ежедневието си повече храни от растителен произход и да станат флексетарианци. С Veggie Plate това се постига по лесен и балансиран начин, без компромиси с вкуса и хранителните нужди. Системата помага да се приготвят разнообразни ястия, изцяло от зеленчуци, които осигуряват всички необходими макронутриенти (протеини, въглехидрати, мазнини), и добра порция микронутриенти (витамини и минерали). Колко ястия на растителна основа искаме да включим в седмичното си меню зависи от нас и нашия начин на живот.