Навръх 1-ви май вторият етап на кампанията „Залесяваме активно“ предизвика над 300 доброволци, загрижени за природата да се включат в зеленото предизвикателство на Нестле България и да подкрепят с личен труд проекта „Новата гора край София-2“ на Столична община.
Така Нестле България продължава изпълнението на глобалния ангажимент на компанията да засади 200 000 000 дръвчета до 2030 г. в районите, от които набавя суровини. Само у нас компанията използва в производството си 2 500 тона родна пшеница.
Представители на ръководството на Нестле България, служители и стотици доброволци заедно с министъра на околната среда и водите Борислав Сандов засадиха близо 4 000 дъбови фиданки, като удвоиха резултатите от първата акция на Лазаровден. Инициативата е част от партньорството на компанията на инициативата „Новата гора край София“ на Столична община, която предоставя обработен терен, инструменти и дъбови фиданки за залесяването.
„Обикновено всички хора в живота си имаме план Б за ситуациите, обаче планетата ни план Б няма. Затова вярвам, че бъдещето на планетата е важно за всеки от нас и с личния си пример зависи да оставим нещо полезно и устойчиво за децата си и поколенията напред. Точно това показахме заедно на 1-ви май – ние като отговорен бизнес, стотиците доброволци, които доведоха децата си и им подариха не само незабравим ден, но и урок за бъдещето и как да го съхраняват, представителите на Столична община, кметът на район „Нови Искър“ и кметът на с. Негован, самият министър на околната среда и водите също се нареди сред доброволците. Така се случва бъдещето“, коментира Нели Ангелова, директор „Комуникации“, Нестле, Югоизточен пазар.
„Залесяваме активно“ на Нестле България е дългосрочен ангажимент на компанията, който ще продължи през годините и с други подобни инициативи в цялата страна. Компанията активно ще работи за създаване на устойчиви партньорства по посока на залесяване и последваща грижа с всички заинтересовани организации и институции.
В рамките на този залесителен сезон, освен засаждането на 10 000 фиданки в „Новата гора края София“, Нестле България ще продължи партньорството си със Столична община като ще засади кестени и липи в градската част на столицата.
Повече за Нестле България:
Успоредно с подкрепата на обществени зелени инициативи, компанията непрекъснато работи и в еко посока. От 2014 не депонира отпадък, а промяната в палетизацията на продукцията води до намаляване на броя използвани камиони с 13% за периода 2019-2020.Само за периода от 2010 до 2021 г. е намалена употребата на използваната вода при производствените процеси с 67%, а за тази година целта е постигането на 4% намаляване на използваната вода. Чрез премахването на стреч фолиото от дъното и от горната част на палетата с продукцията са спестени 50т пластмаса и 196 т хартия за периода за периода 2016-2022. От август 2021 всички изделия KitKat са с 100% рециклируема опаковка и така във фабрика София продукцията е само с рециклируеми опаковки.