Sort by
Sort by

Кампанията „Залесяваме активно“ на Нестле вече има своите първи резултати и в България

Само за 1 ден представители на Нестле България, Столична община и стотици доброволци засадиха първите три парцела от планираните 10 000 фиданки в „Новата гора край София“. Акцията продължава и в първия уикенд след Великден  
Nestle zalesiavane
Назад

Вчера Нестле България направи първите стъпки в изпълнение на глобалния ангажимент на компанията да засади 200 000 000 дръвчета до 2030 г. в районите, от които набавя суровини. Само у нас Нестле България използва в производството си 2 500 тона родна пшеница. 

Ръководството на Нестле България и служители на компанията заедно със заместник кмета на Столична община Генчо Керезов и над 100 доброволци засадиха първите три парцела от планираните 10 000 фиданки, като част от партньорството на компанията на инициативата „Новата гора край София“ на Столична община. Така на практика Нестле демонстрира как се създава устойчиво бъдеще чрез съвместните усилия на местната власт, бизнеса и гражданите. Активното залесяване с подкрепата на Нестле и доброволци ще продължи и в уикенда след Великден.

„Да засадиш дърво е като да отгледаш бъдеще. А само за един ден всички ние успяхме заедно да засадим първите три парцела от планираните 10 000 фиданки. Това е пример как на практика обединяването на усилията на местна власт, бизнес и гражданско общество може да доведе до устойчиви резултати в борбата с климатичните промени. И не на последно място така се присъединяваме и към глобалния ангажимент на Нестле да достигне нулеви нетни емисии до 2050 г.“, сподели Нели Ангелова, директор „Комуникации“, Нестле, Югоизточен пазар.

Освен за подобряване качеството на въздуха, дърветата имат положително взаимодействие с всички елементи на климата - температура, влажност, атмосферно налягане, валежи, ветрове. Те са „естествен пречиствател на въздуха“, помагат да се смекчи парниковия ефект чрез абсорбиране на въглероден диоксид и други антропогенни емисии, които допринасят за промяна на климата. Едно голямо дърво чрез процеса на изпаряване може да изведе до 400 литра вода и това води до охлаждане, еквивалентно на 20 домашни климатика. През лятото дърветата помагат за овладяване повишаването на температурата, а през зимата смекчават най-студените ветрове.

„Залесяваме активно“ на Нестле България е дългосрочен ангажимент на компанията, който ще продължи през годините и с други подобни инициативи в цялата страна. Компанията активно ще работи за създаване на устойчиви партньорства по посока на залесяване и последваща грижа с всички заинтересовани организации и институции. 
В рамките на този залесителен сезон, освен засаждането на 10 000 фиданки в „Новата гора края София“, Нестле България ще продължи партньорството си със Столична община като ще засади  кестени и липи в градската част на столицата.  


За Нестле България:

Успоредно с подкрепата на обществени зелени инициативи, компанията непрекъснато работи в еко посока. Фабриката на Нестле в София е постигнала 100% зелено електричество, посредством закупуването само на зелена енергия през 2021 и е спестила на природата 14 000 СО2 емисии. 

От 2014 не депонира отпадък, а промяната в палетизацията на продукцията води до намаляване на броя използвани камиони с 13% за периода 2019-2020.Само за периода от 2010 до 2021 г. е намалена употребата на използваната вода при производствените процеси с 67%, а за тази година целта е постигането на 4% намаляване на използваната вода. Чрез премахването на стреч фолиото от дъното и от горната част на палетата с продукцията са спестени 50т пластмаса и 196 т хартия за периода за периода 2016-2022. От август 2021 всички изделия KitKat са с 100% рециклируема опаковка и така във фабрика София продукцията е само с рециклируеми опаковки.