ПРОДАЖБИ НА НЕСТЛЕ ЗА ПЪРВОТО ТРИМЕСЕЧИЕ: 3,9 ОРГАНИЧЕН РЪСТ, 3,0% РЕАЛЕН ВЪТРЕШЕН РЪСТ, ПОТВЪРДЕНА ПРОГНОЗА ЗА ГОДИНАТА
• 3,9 органичен ръст, 3,0% реален вътрешен ръст, 0,9% разлика в ценовите нива.
• Органичният ръст беше 2,5% на развитите пазари и 5,6% - на възникващите пазари.
• Непроменена прогноза за годината: органичен ръст, подобен на този през 2015 г., с подобряване на маржа на оперативната търговска печалба и дохода на акция във фиксирани валути, както и ефективността на капитала.
Пол Булке, главен изпълнителен директор на Нестле: „Както се очакваше, първото тримесечие продължи положителните резултати при реалния вътрешен ръст, с по-меко ценообразуване. Увеличихме пазарния си дял в по-голямата част от нашите бизнес категории. Най-добри резултати бяха отчетени в Европа, Югоизточна Азия и Африка, както и при Nescafé, Nespresso и храните за домашни любимци. Бизнесът ни със замразени храни в САЩ също се представя добре. Тенденциите, наблюдавани през последните няколко тримесечия, показват значимостта на инвестициите ни и ни позволяват да потвърдим прогнозата за годината.“
Преглед на продажбите
• Продажби в размер на 20,9 милиарда швейцарски франка, негативно повлияни от разликите във валутните курсове в размер на −2,8%. Придобиванията нетно от ликвидациите повлияват негативно продажбите с 1,0%.
• Органичният ръст е в размер на 3,9%, съставен от 3,0% реален вътрешен ръст и 0,9% ръст, вследствие на ценовата политика. Той е на широка основа в различните географски зони и категории.
o 5,5% в Северна и Южна Америка (AMS);
o 3,0% в Европа, Близкия Изток и Северна Африка (EMENA);
o 2,3% в Азия, Океания и Субсахарска Африка (AOA).
• Реалният вътрешен ръст продължи своята положителна инерция.
o 3,5% в AMS;
o 3,0% в EMENA;
o 2,4% в AOA.
• Добри резултати на развитите пазари с органичен ръст от 2,5% (реален вътрешен ръст от 2,9%) и на възникващите пазари от 5,6% (реален вътрешен ръст от 3,2%).
• Както се очакваше, ръстът, вследствие на ценовата политика, беше нисък, в резултат на дефлацията в развитите пазари и неравномерните цени на суровините.
Зона Америка
Продажбите на стойност 5,8 милиарда швейцарски франка, 5,0% органичен ръст, 2,7% реален вътрешен ръст.
• Годината започна с ускорение на реалния вътрешен ръст в Северна Америка, устойчивост в Южна Америка и увеличение на пазарния дял в цялата зона.
• Бизнесът със замразени храни доведе до стабилен ръст в Северна Америка. Иновациите и успешната нова комуникационна кампания увеличи продажбите на Lean Cuisine и Stouffer’s. Добри резултати отчетоха сладоледите и Coffee-mate. Храните за домашни любимци доведоха до положителни резултати с Purina One и Pro Plan.
• В Южна Америка резултатите бяха смесени. Налице беше двуцифрен ръст на широка основа в Мексико и добри резултати в Чили, Колумбия и региона Плата. И Nescafé Dolce Gusto, и храните за домашни любимци продължиха силната си инерция. Бразилия се представи добре, въпреки влошаващата се макроикономическа обстановка.
Зона Европа
Продажби на стойност 4,0 милиарда швейцарски франка, 3,2% органичен ръст, 3,1% реален вътрешен ръст
• Добрият реален вътрешен ръст доведе до увеличение на пазарния дял в цялата зона. Повечето категории се представиха добре, докато ръстът, вследствие на ценовата политика, остана непроменен.
• В Западна Европа беше отчетен добър ръст, въпреки дефлацията, благодарение на резултатите в Германия, Великобритания, Испания и Италия. Nescafé, храните за домашни любимци, замразената пица и сладоледите също отчетоха добри резултати.
• В Централна и Източна Европа, Русия отчете двуцифрен реален вътрешен и органичен ръст. Това се дължи най-вече на Nescafé, шоколадите и храните за домашни любимци.
• Нестабилността в голяма част от Близкия Изток и Северна Африка продължава да се отразява на нашия бизнес, въпреки че Турция отчете двуцифрен ръст с добри резултати от Nescafé.
Зона Азия, Океания и Африка
Продажби на стойност 3,6 милиарда швейцарски франка, 2,1% органичен ръст, 1,7% реален вътрешен ръст
• Много от бизнесите в зоната отчетоха устойчив ръст. Индия се възстановява по-бързо от очакваното, въпреки че все още оказва негативно влияние върху цялостното представяне на зоната, наред с Yinlu.
• В Китай бяха отчетени добри резултати от разтворимото и готово за пиене кафе на Nescafé, захарните изделия и кулинарните продукти. Продажбите на фъстъчено мляко Yinlu и конджи си остават предизвикателство.
• В Индия бизнесът със спагетини на Maggi възвръща пазарния си дял, но резултатите все още са засегнати от неблагоприятните сравнителни данни.
• Югоизточна Азия отчете висок едноцифрен ръст и повечето пазари се представиха добре, като сред акцентите бяха Виетнам и Индонезия, водени от силните резултати на Milo.
• Субсахарска Африка отчете двуцифрен ръст, благодарение на Централна Западна Африка и Екваториална Африка.
• В Япония и Океания имаше солиден старт на годината със силно представяне на Nescafé в Япония.
Nestlé Waters
Продажби на стойност 1,8 милиарда швейцарски франка, 5,3% органичен ръст, 5,8% реален вътрешен ръст
• Nestlé Waters отчете солиден ръст във всички географски зони и двуцифрен ръст на развиващите се пазари.
• Беше отчетен двуцифрен ръст за премиумните международни марки Perrier и S.Pellegrino. Nestlé Pure Life отчете двуцифрен ръст на развиващите се пазари. Местните марки също допринесоха за доброто представяне, особено Ozarka в САЩ, Buxton във Великобритания, Sta.María в Мексико и La Vie във Виетнам.
Nestlé Nutrition
Продажби на стойност 2,6 милиарда швейцарски франка, 2,6% органичен ръст, 2,2% реален вътрешен ръст
• Ниският ръст, вследствие на ценовата политика, в категорията е резултат от по-неравномерните разходи за млечни суровини.
• Развиващите се пазари продължиха да бъдат основният източник на растеж. Wyeth Infant Nutrition беше ключов фактор, главно поради своята премиумна марка illuma. Субсахарска Африка, Индонезия и Мексико също отчетоха добър ръст. В Северна Америка, излизането от някои регионални щатски договори с WIC и преходът към нови продуктови формати при бебешките храни забавиха растежа. Ястията и напитките се представиха добре, благодарение на Южна Америка и Франция.
Други
Продажби на стойност 3,2 милиарда швейцарски франка, 5,2% органичен ръст, 4,5% реален вътрешен ръст
• Nestlé Professional реализира ръст на възникващите и развитите пазари, въпреки че Европа беше предизвикателство. Добър старт на годината беше отчетен в Северна Америка и в по-голямата част от Южна Америка. Стратегическите направления, както и решенията в областта на напитките и пикантните аромати, продължиха да се представят добре.
• Nespresso запази положителният си ръст във всички региони и продължи да гради върху силните си позиции в Европа. Успехът на системата VertuoLine в Северна Америка, продължаващите иновации и новата кампания там за изграждане на популярността на марката също допринесоха за растежа. Компанията продължава своята географска експанзия, отваряйки нови бутици и стартирайки нови ограничени издания на кафето Grand Crus.
• Резултатите на Nestlé Health Science бяха вследствие на двуцифрения ръст на обслужването на клиенти, благодарение на бутилката Boost и напитката Carnation Breakfast Essentials. Медицинските храни реализираха добър ръст в повечето географски зони. В звеното „Novel Therapeutic Nutrition“ стратегическите инвестиции в микробиомната терапевтика (Seres Therapeutics) и в протеиновите технологии (Pronutria Biosciences) бяха завършени.
• Ръстът на Nestlé Skin Health се дължи на иновациите и продължаваща географска експанзия. Стартът на продукта за лечение на розацея Soolantra и по-силният продукт за лечение на акне Epiduo Forte допринесоха за силното представяне на продуктите с рецепта. Продуктите Cetaphil за самолечение също реализираха много добър ръст. Беше обявено придобиването на водещата марка против акне Proactiv.
Прогноза
Потвърждаваме нашата прогноза за годината: органичен ръст, подобен на този през 2015 г., с подобряване на маржа на оперативната търговска печалба и дохода на акция във фиксирани валути, както и ефективността на капитала.
ПРОДАЖБИ НА НЕСТЛЕ ЗА ПЪРВОТО ТРИМЕСЕЧИЕ
|
|
|
|
|||
Януари-декември 2016 Продажби в млн. шв. франка |
Януари-декември 2015 Органичен ръст (%) |
Януари-декември Органичен ръст 2016 (%) |
Януари-декември реален вътрешен ръст 2015 (%) |
|||
По оперативни звена |
||||||
Храни и напитки Зона Америка |
5’835 |
5’844 |
+5.0 |
+2.7 |
||
Зона Европа |
3’990 |
3’910 |
+3.2 |
+3.1 |
||
Зона Азия, Океания и Африка |
3’554 |
3’574 |
+2.1 |
+1.7 |
||
Nestle Waters |
1’779 |
1’697 |
+5.3 |
+5.8 |
||
Nestle Nutrition |
2’588 |
2’631 |
+2.6 |
+2.2 |
||
Други |
3’188 |
3’262 |
+5.2 |
+4.5 |
||
Общо за Групата |
20’934 |
20’918 |
+3.9 |
+3.0 |
||
По продуктови категории |
||||||
Напитки |
4’722 |
4’584 |
+6.3 |
+5.2 |
||
Вода |
1’670 |
1’589 |
+5.7 |
+6.2 |
||
Млечни продукти и сладолед |
3’217 |
3’321 |
+1.5 |
+2.2 |
||
Nutrition & HealthCare |
3’518 |
3’544 |
+3.8 |
+2.8 |
||
Кулинарни продукти |
2’915 |
3’037 |
+1.5 |
+0.7 |
||
Шоколадови продукти |
1’967 |
2’087 |
+2.8 |
+0.3 |
||
Храни за домашни любимци |
2’925 |
2’756 |
+5.1 |
+3.6 |
||
Общо за Групата |
20’934 |
20’918 |
+3.9 |
+3.0 |
||