Веве, Швейцария
- Продажбите на компанията, в размер на 25,2 милиарда швейцарски франка, бележат 3.8% ръст и 0.3% реален вътрешен ръст;
- 7% ръст за развиващите се пазари и 2% ръст за развитите пазари;
- Прогнозите за цялата година са за ръст, достигащ поне 5%, заедно с по-нататъшно повишение на маржа на печалбата преди лихви и данъци при фиксирани валути.
Пол Булке, Изпълнителен директор на Нестле: "Групата постигна положителен ръст в първото тримесечие на 2009 г., въпреки сравнението от миналогодишните резултати на Нестле за същия период през 2008 г., които бележат приблизително 10% ръст. Нашият отговор на предизвикателната икономическа ситуация през 2009 г. беше да се възползваме от новите възможности чрез развитие на ключовите инициативи в областите достъпност на продуктите, иновации и обновяване, както и ефективност на разходите. Нарастващата сила, която набираме от такива инициативи, както и силата на нашите марки и присъствието ни в целия свят ми дава възможност да подкрепям стила ни на управление през 2009 г. като цяло“.
Веве, 22 април 2009 г. - През първото тримесечие на 2009 г. Нестле постигна ръст от 3.8%, включително и реален вътрешен ръст от 0.3%. Придобиванията, без частичната ликвидация, имаха негативно влияние от – 0,7% върху продажбите на Групата, а в същото време беше отбелязано и негативен валутен ефект в размер на – 5,2%, в следствие на силните позиции на швейцарския франк в сравнение с другите валути. Тези два фактора повлияха за намаляване размера на продажбите на Нестле до 25,2 милиарда швейцарски франка.
Продажби по зони и бизнес подразделения
През първото тримесечие на 2009 г. ръстът на целия бизнес с храни и напитки на Нестле (включително отделните зони и глобално ръководените бизнеси като: Nestlé Waters, Nestlé Nutrition, Nestlé Professional, Nespresso, както и джойнтвенчърните компании за храни и напитки) се равнява на 3.6%, 0.7% ръст в Европа, 5.0% в Северна и Южна Америка и 6.5% в Азия, Океания и Африка.
|
януари-март 2009
продажби (милиарда швейцарски франка)
|
януари – март 2008
продажби (милиарда швейцарски франка)
|
януари-март 2009
реален вътрешен ръст (%) |
януари-март 2009
ръст (%)
|
Храни и напитки
- Зона Европа
|
5 241
|
5 953
|
- 1.3%
|
+ 0.5%
|
- Зона Америка
|
7 487
|
7 095
|
+ 2.0%
|
+ 7.1%
|
- Зона Азия, Океания и Африка
|
3 744
|
3 782
|
+ 0.8%
|
+ 5.8%
|
Nestlé Waters
|
2 068
|
2 164
|
- 4.0%
|
- 2.5%
|
Nestlé Nutrition
|
2 420
|
2 577
|
- 4.3%
|
0.0%
|
Други храни и напитки
|
2 338
|
2 373
|
+ 3.1%
|
+ 6.8%
|
Тотал на бизнеса с храни и напитки
|
23 298
|
23 944
|
- 0.1%
|
+ 3.6%
|
Лекарства
|
1 876
|
1 773
|
+ 6.1%
|
+ 5.4%
|
Тотал на Групата
|
25 174
|
25 717
|
+ 0.3%
|
+ 3.8%
|
Всички изчисления за базирани на незакръглени цифри
Глобално ръководените дейности на Nestlé Professional бяха изнесени от Зоните и включени „Други храни и напитки“. Сравненията с 2008 бяха заявени повторно
Зона Европа: продажби на стойност 5,2 милиарда швейцарски франка, ръст 0.5% и 1.3% реален вътрешен ръст. Потребителското търсене спадна в Западна Европа, докато представянето на Зоната като цяло бе повлияно от сравнението със силните резултати за първото тримесечие на 2008 г. и късното начало на сезона за сладоледите. Франция и Обединеното Кралство се представиха най-добре. В Централна и Източна Европа цените се повлияха от девалвацията на валутите и това бе основна причина за ръста на компанията. Като цяло, най-голям ръст беше отчетен при разтворимото кафе и храните за домашни любимци.
Зона Америка: продажбите достигат 7,5 милиарда швейцарски франка, със 7,5 милиарда ръст и 7,1 реален вътрешен ръст. И Северна, и Южна Америка се представиха добре, постигайки среден едноцифрен ръст.
Зона Азия, Африка и Океания: продажби, достигащи 3,7 милиарда швейцарски франка, 5,8% ръст и 0,8% реален вътрешен ръст. Мнозинството от развиващите се пазари в Зоната постигнаха положителен ръст, въпреки обявения спад на цените. Сред развиващите се пазари силно представяне имаше Океания, докато представянето на Япония бе по-слабо. Като цяло, разтворимото кафе, храните за домашни любимци и шоколадовите продукти постигнаха двуцифрен ръст.
Продажби по продуктови категории
|
януари-март 2009
продажби (милиарда швейцарски франка)
|
януари – март 2008
продажби (милиарда швейцарски франка)
|
януари-март 2009
реален вътрешен ръст (%) |
януари-март 2009
ръст (%)
|
Енергийни и течни напитки
|
4 437
|
4 373
|
+ 4.7%
|
+ 9.7%
|
Вода
|
2 069
|
2 165
|
- 4.1%
|
- 2.5%
|
Млечни продукти и сладолед
|
4 285
|
4 627
|
- 3.0%
|
- 0.2%
|
Храни и хранене
|
2 421
|
2 579
|
- 4.3%
|
0.0%
|
Готови ястия и готварски добавки
|
4 119
|
4 310
|
- 0.5%
|
+ 1.0%
|
Шоколадови изделия
|
2 747
|
2 968
|
- 1.1%
|
+ 4.3%
|
Храни за домашни любимци
|
3 220
|
2 922
|
+ 5.0%
|
+ 11.5%
|
Група Храни и напитки
|
23 298
|
23 944
|
- 0.1%
|
+ 3.6%
|
Фармацевтични продукти
|
1 876
|
1 773
|
+ 6.1%
|
+ 5.4%
|
Тотал на Групата
|
25 174
|
25 717
|
+ 0.3%
|
+ 3.8%
|
Всички изчисления за базирани на незакръглени цифри