Продажби на Нестле през първото тримесечие: 7,2% органичен ръст, потвърдени прогнози за цялата година

Към Новини19 Април 2012

  • Продажби на стойност 21,4 милиарда швейцарски франка, 7,2% органичен ръст, 2,8% реален вътрешен ръст
  • 3,1% органичен ръст на развитите пазари, 13,0% органичен ръст на развиващите се пазари
  • Целогодишните прогнозите остават непроменени: органичен ръст от 5-6%, подобряване на маржа и основните доходи на акция във фиксирани валути

Пол Булке, главен изпълнителен директор на Нестле, заяви: „Както се очакваше, 2012 г. вече показа, че ще донесе предизвикателства. В много от развитите пазари, където потребителското доверие е ниско, търговията е намаляла, докато на повечето развиващи се пазари условията остават динамични и предлагат много възможности за растеж. Нашите минали и настоящи инвестиции, както и продължаващите ни иновации, ни позволиха да постигнем добър ръст през първото тримесечие. Това, заедно с ефекта на ценовата политика за останалата част от годината и вероятно по-добрата среда на предлагане на суровини през втората половина на годината, ни позволява да потвърдим прогнозите си за цялата година за постигане на 5-6% органичен ръст, както и подобряване на маржа в края на годината и основните доходи на акция във фиксирани валути.“

Веве, 20 април 2012 г. – През първите три месеца на 2012 г., продажбите се увеличиха с 5.6% до 21,4 милиарда швейцарски франка. Органичният ръст достигна 7,2%, обусловен от 2,8% реален вътрешен ръст и 4,4% ръст вследствие на ценовата политика. Придобиванията без частичните ликвидации, добавиха 3% към продажбите, а чуждестранните валути оказаха негативно влияние в размер на 4,6%.


Преглед на дейността

Трите ни региона допринесоха положително за ръста през първото тримесечие: Северна и Южна Америка постигнаха органичен ръст от 6,8%, Европа постигна 3,4%, а Азия, Океания и Африка - 12,2%. Отчетен е ръст от 13,0% на развиващите се пазари и 3,1% на развитите пазари. Това представяне отразява контрастиращите пазарни условия в развитите и развиващите се страни: Търговската среда на много от развитите пазари с ниско доверие е неблагоприятна, докато условията на повечето развиващи се пазари остават динамични и предлагат много възможности за растеж.

Храни и напитки - Северна и Южна Америка

Продажби в размер на 6,5 млрд. швейцарски франка, 6,2% органичен ръст, −0,4% реален вътрешен ръст.

  • Северноамериканският пазар продължава да бъде засегнат от слабо търсене с намаляващ ръст в редица категории, където покачването на цените е по-високо, в т.ч. замразените храни. От гледна точка на ръста, разтворимото кафе е най-силната категория, като беше отчетено увеличение на дяла и при пиците и шоколада. Nescafé се представи добре, а Coffee-Mate Natural Bliss, което започна да се предлага през април 2011 г., продължи да набира добра инерция в сегмента на течната сметана за кафе. Храните за домашни любимци също се увеличиха и придобиха пазарен дял, със силно представяне на Friskies, Purina ONE Beyond и Beneful Baked Delights.
  • Южна Америка постигна двуцифрен ръст, с добро представяне в Бразилия и Мексико. Категориите на шоколада, кафето, бисквитите и сладоледа се представиха силно в региона. Хранителните храни също отчетоха двуцифрен ръст с добри продажби на Purina Pro Plan.

Храни и напитки - Европа

Продажби в размер на 3,6 млрд. швейцарски франка, 2,3% органичен ръст, 0,2% реален вътрешен ръст.

  • В Западна Европа продължихме да постигаме ръст на повечето пазари, в т.ч. Великобритания, Франция, Италия, Иберийския полуостров и Швейцария. NESCAFE се представи добре в целия регион, докато Herta продължи да отчита висок ръст във Франция, както и MAGGI в Обединеното кралство след като Juicy започна да се предлага там през 2011 г. Продуктите за домашни любимци също се представиха добре в региона.
  • В Източна Европа постигнахме добър растеж в Украйна, Румъния и Адриатическия регион. Резултатите на Русия бяха повлияни от преструктурирането на мрежите за дистрибуция, имащо за цел подобряване на бъдещите резултати.
  • Бяха отчетени добри резултати в много от категориите на зоната: охладените кулинарни продукти и замразената пица постигнаха добър ръст. За това спомогнаха най-вече платформите за растеж на зоната, по-специално NESCAFE Dolce Gusto, и Purina Felix при продуктите за домашни любимци.

Храни и напитки - Азия, Океания и Африка

Продажби в размер на 4,6 млрд.швейцарски франка, 11,4% органичен ръст, 7,2% реален вътрешен ръст

  • Развиващите се пазари в зоната отчетоха висок ръст през първото тримесечие и реализираха по-високи цени. Китай, Южна Азия, Африка и Близкия изток постигнаха двуцифрен ръст. Продължихме да разширяваме дистрибуцията си за всички потребителски сегменти - от популярно позиционираните продукти до високия ценови клас. Марките със силно представяне включват MAGGI в Африка, NESCAFE в Китай, и Milo. Новите партньорства в Китай (Yinlu и Hsu Fu Chi) отговориха на очакванията.
  • Ръстът в Япония и Океания беше ограничен вследствие на силните резултати от 2011 г. и преобладаващите икономически условия. KIT KAT се представи добре в Япония и MAGGI в Океания.
  • Много от продуктовите категории в зоната отчетоха добри резултати с двуцифрен ръст при шоколада, неохладените храни, млечните продукти, разтворимите и готовите за пиене напитки.

Nestlé Waters

Продажби в размер на 1,6 млрд. швейцарски франка, 8,0% органичен ръст, 5,0% реален вътрешен ръст

  • На северноамериканския пазар беше отчетен висок ръст вследствие на добрите резултати през 2011 г. Добро представяне отчете и Nestlé Pure Life, което постигна двуцифрен ръст, както и луксозните международни марки S. Pellegrino и Perrier. Регионалните марки, като Poland Spring и Ice Mountain, също отчетоха висок ръст.
  • В Европа беше отбелязан стабилен ръст с високи резултати във Франция, Великобритания, Германия и Италия. Международните марки, в т.ч. Vittel, се представиха добре, както и местните марки като Buxton във Великобритания.
  • На развиващите се пазари, където Nestlé Pure Life е наша основна марка, беше отчетен двуцифрен ръст.

Nestlé Nutrition

Продажби в размер на 1,9 млрд. швейцарски франка, 5,8% органичен ръст, 2,0% реален вътрешен ръст

  • Детските храни се представиха добре в световен мащаб, като ръстът беше обусловен от особено силен старт през 2011 г. Динамичният растеж на звеното в Азия, Африка и Южна Америка компенсира въздействието на спада на раждаемостта в редица развити пазари. Адаптираното мляко и детските зърнени храни, с високо присъствие на развиващите се пазари, бяха двигатели на растежа. За високия ръст допринесе и бизнесът с храни и напитки, който има по-голямо присъствие на развитите пазари.
  • Спортните и фитнес храни отчетоха добър старт на годината в САЩ, след по-ефективен фокус през 2011 г. върху основните дейности, продукти и потребители. Международните предприятия продължиха да се представят добре.
  • Диетичните храни продължиха да бъдат засегнати от високото ниво на конкуренция и слабото търсене в САЩ. Неотдавнашните представяния в Европа постигнаха стабилен напредък.

Други

Продажби в размер на 3,3 млрд. швейцарски франка, 10,4% органичен ръст, 6,9% реален вътрешен ръст

  • Представянето на Nestlé Professional беше обусловено от инвестиции в основните области на ръст на развиващи се и развити пазари. Звеното отбеляза положителен ръст и в трите зони, като развиващите се пазари постигнаха двуцифрен ръст. Фокусът на напитките върху решенията от висок и супер висок ценови клас доведоха до ръст, а бизнесът с храни беше обусловен от силното представяне на кулинарни решения.
  • Nespresso продължи да постига органичен ръст от около 20%, с нарастване на потребителското търсене по цял свят. Изключително популярното кафе Limited Edition Kazaar беше представено отново успешно, а глобалното разгръщане на бутици продължи с откривания в Доха, Инсбрук и Сеул. Търговската мрежа на Nespresso се очаква да надхвърли 300 бутика до края на годината.
  • Nestlé Health Science започна добре втората си година с особено добри резултати в Северна и Южна Америка и Азия. Придобиванията през 2011 г. бяха извършени в съответствие с очакванията.
  • Съвместни предприятия: доброто представяне на Cereal Partners Worldwide на развиващите се пазари беше балансирано от по-бавния растеж на развитите пазари. Преструктурирането на Beverages Partners Worldwide, имащо за цел да се съсредоточи повече върху развитите пазари, предимно в Европа, промени профила на растеж на съвместното предприятие. Нейните марки на развиващите се пазари с бърз ръст вече ще се управлява от регионалните звена на Нестле. Фармацевтичните ни съвместни предприятия отчетоха добро начало за годината като отбелязаха положителен ръст.


Прогнози

Както се очакваше, търговската среда през 2012 г. донесе предизвикателства. Високият ръст през първото тримесечие, заедно с ефекта на ценовата политика за останалата част на годината и вероятно по-добрата среда на предлагане на суровини през втората половина на годината, ни позволява да потвърдим прогнозите си за цялата година за постигане на 5-6% органичен ръст, както и подобряване на маржа в края на годината и основните доходи на акция във фиксирани валути.


Проследете днешните събитията на живо:
08:30 ЦЕВ Investor webcast
Пълни подробности: www.nestle.com/Media/MediaEventsCalendar/Pages/AllEvents.aspx?PageId=59


ПРИЛОЖЕНИЕ

Преглед на продажбите през първото тримесечие на 2012 г.


  Януари-Март 2012
Продажби
в млн. шв. франка
Януари-Март 2011
Продажби
в млн. шв. франка
Януари-Март 2012
Органичен ръст (%)
Януари-Март 2012
Реален вътрешен ръст (%)
По оперативни звена
Храни и напитки
- Северна и Южна Америка
6'537 6'398 +6.2 -0.4
- Европа 3'579 3'704 +2.3 +0.2
- Азия, Океасния и Афрка 4'588 3'787 +11.4 +7.2
Nestlé Waters 1'552 1'495 +8.0 +5.0
Nestlé Nutrition 1'877 1'872 +5.8 +2.0
Други 3'256 3'005 +10.4 +6.9
Общо за групата 21'389 20'261 +7.2 +2.8
По категории
Напитки 4'671 4'425 +10.5 +4.7
Вода 1'553 1'496 +8.1 +5.0
Млечни продукти и сладолед 4'230 3'773 +8.5 +1.3
Nutrition & HealthCare 2'518 2'424 +6.1 +3.1
Кулинарни продукти 3'396 3'472 +1.5 -1.4
Шоколадови изделия 2'476 2'227 +7.1 +4.6
Храни за домашни любимци 2'545 2'444 +7.7 +4.6
Общо за групата 21'389 20'261 +7.2 +2.8