Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Sort by
Sort by

Продажби на Нестле за първото тримесечие на 2017 г.

Назад

За първото тримесечие на 2017 г. Нестле отчита:

  • Ръст на продажбите с 0.4% или отчетени 21.0 милиарда шв. франка (Тримесечие 2016: 20.9 милиарда швейцарски франка)
  • Стабилен органичен ръст от 2.3%, при 1.3% реален вътрешен ръст и 1.0% разлика в ценовите нива
  • Спад на продажбите следствие на негативното влияние на разликите във валутните курсове  (−0,4%) и нетните продажби (-1,5%)
  • Органичният ръст в размер на 0.8% на развитите пазари и 4.3% на развиващите се пазари
  • Годишната прогноза за 2017г. е потвърдена
 

 

Общо група

Зона Америка

Зона Европа

Зона Азия, Океания и Африка

Nestlé Waters

Nestlé Nutrition

Други

Продажби 3M-2017 (CHF bn)

21.0

6.4

4.0

4.0

1.8

2.6

2.3

Продажби 3M-2016 (CHF bn)

20.9

6.2

4.3

3.9

1.8

2.6

2.1

Реален вътрешен ръст

1.3%

-1.4%

1.7%

3.0%

2.6%

-0.4%

6.4%

Ценообразуване

1.0%

1.8%

0.0%

1.5%

0.5%

1.5%

-0.6%

Органичен ръст

2.3%

0.4%

1.7%

4.5%

3.1%

1.1%

5.8%

Нетни M&A

-1.5%

-0.8%

-5.9%

-0.5%

-0.2%

-0.4%

1.6%

Чуждестранна валута

-0.4%

3.0%

-2.7%

-3.0%

-1.8%

-0.5%

0.2%

Отчетен ръст на продажби

0.4%

2.6%

-6.9%

1.0%

1.1%

0.2%

7.6%

В сила от 1 януари 2017г., Nestlé Professional е обявен като регионално управляван бизнес, включен в зоните. Считано от същата дата, Венецуела е изключена от реалния вътрешен ръст и органичния ръст, с цел отразяване на по-добри основни бизнес резултати.

 

Марк Шнайдер, главен изпълнителен директор на Нестле: „Органичният ръст от 2.3% за това тримесечие е в рамките на нашите годишни прогнози. Поради високосната година и други сезонни влияния, началото на тази година беше изключително предизвикателно. Бяхме насърчени от ръста в Азия, както и устойчивостта на потребителските разходи в Европа. Потребителското търсене в Америка остана ниско. Нашето ценообразуване се подобри умерено. Потвърждаваме нашата прогноза за 2017 и постигнането на добър прогрес при нашите проекти за растеж и ефективност, с цел позициониране на нашата компания при увеличена стойност.“

Зона Америка (AMS)

  • 0.4% органичен ръст: -1.4% реален вътрешен ръст; 1.8% увеличение на цената
  • Продажбите в Северна Америка леко се понижиха на база органичен ръст поради отрицателния реален вътрешен ръст
  • Латинска Америка постигна нисък едноцифрен органичен ръст, дължащ се на  ценообразуването, реалния вътрешен ръст беше леко отрицателен.

Отчетените продажби в зона AMS се увеличават с 2,6% до 6,4 милиарда швейцарски франка. Органичният ръст беше понижен с 0,4% поради спад в реалния вътрешен ръст от 1,4%. Увеличението на цената от 1,8% се дължи главно на Латинска Америка, въпреки че в Северна Америка също се наблюдава леко увеличение. Нетните продажби намаляват отчетените продажби с 0,8%, а обменният курс отбеляза увеличение с 3,0%.

Зона Европа, Близък Изток и Северна Африка (EMENA)

  • 1.7% органичен ръст: 1.7% реален вътрешен ръст; 0% увеличение на цената
  • Западна Европа леко се разраства на база органичен ръст с положителен реален вътрешен ръст, но отрицателно ценообразуване
  • Централна и Източна Европа постигна среден едноцифрен органичен ръст, дължащ се на позитивен реален вътрешен ръст и увеличение на цената.
  • Подрегионът Близък изток и Северна Африка отбеляза среден едноцифрен ръст

 

 

 

Продажби 3M-2017 (CHF bn)

Продажби 3M-2016 (CHF bn)

Реален вътрешен ръст

 

Ценообразуване

 

Органичен ръст

 

Нетни M&A

 

Чуждестранна валута

 

Отчетен ръст на продажби

Зона

EMENA

CHF 4.0 bn

CHF 4.3 bn

1.7%

0.0%

1.7%

-5.9%

-2.7%

-6.9%

 

Отчетените продажби в зона EMENA намаляха с 6,9% до 4,0 милиарда швейцарски франка. Органичният ръст беше стабилен при 1,7%, на базата на еластичен реален вътрешен ръст от 1,7% и непроменена ценовата политика. Нетните продажби намалиха отчетените продажби с 5,9%, главно поради прехвърлянето на сладоледите към съвместното предприятие Froneri. Валутните промени доведоха до намаляване на продажбите с още 2,7%.

Ценообразуването се подобри главно поради увеличенията на цените на Nescafé в цялата зона. Ценовата политика има умерено въздействие върху реалния вътрешен ръст. Petcare отбеляза силен ръст в зоната, особено в Русия. Турция и Северна Африка се представиха добре, докато Близкият Изток отбеляза понижение, дължащо се на продължаващата политическа нестабилност и дефлация.

Зона Азия, Океания и Африка (AOA)

  • 4.5% органичен ръст: 3.0% реален вътрешен ръст; 1.5% увеличение на цената
  • Югоизточна Азия постига добър органичен ръст и е с най-голямо участие в реалния вътрешен ръст на зоната
  • Китай има отрицателен органичен ръст, дължащ се на Yinlu и по-ранния период на китайската Нова година
  • Индия и Африка на юг от Сахара отбелязват висок ръст
  • Океания и Япония имат солиден ръст с добър реален вътрешен ръст, частично компенсиран от отрицателно ценообразуване

Отчетените продажби в зона AOA се увеличиха с 1,0% до 4,0 милиарда швейцарски франка. Органичният ръст беше силен при 4.5%, състоящ се от 3.0% реален вътрешен ръст и 1.5% увеличение на цената. Нетните продажби намалиха отчетените продажби с 0,5%, а валутата също има отрицателно въздействие, намалявайки продажбите с 3,0%.

Nestlé Waters

  • 3.1% органичен ръст: 2.6% реален вътрешен ръст; 0.5% ценообразуване
  • САЩ постигат нисък едноцифрен органичен ръст с отрицателно ценообразуване
  • Европа постигна солиден реален вътрешен ръст и органичен ръст с леко отрицателно ценообразуване

 

Продажби 3M-2017 (CHF bn)

Продажби 3M-2016 (CHF bn)

Реален вътрешен ръст

 

Ценообразуване

 

Органичен ръст

 

Нетни M&A

 

Чуждестранна валута

 

Отчетен ръст на продажби

Nestlé Waters

CHF 1.8 bn

CHF 1.8 bn

2.6%

0.5%

3.1%

-0.2%

-1.8%

1.1%

Продажбите на Nestlé Waters в Близкия изток, Турция и Китай се намалиха, за разлика от тези в Югоизточна Азия и Латинска Америка, където са се увеличили съгласно отчети с 1.1% на 1.8 милиарда шв. франка. Органичният ръст е понижен, но остава стабилен при 3.1% с 2.6% реален вътрешен ръст и 0.5% ценообразуване. Нетните продажби и чуждестранната валута понижават продажбите съответно с 0,2% и 1,8%.

Nestlé Waters продължава да расте във всички региони, въпреки че има известно понижаване, отчасти поради предизвикателни съпоставими данни.

САЩ и Европа имаха солиден органичен ръст, въпреки че интензивната конкуренция в двата региона доведе до дефлация в ценообразуването. Сред възникващите пазари в Близкия изток, Китай и Турция има понижение, но Югоизточна Азия отбеляза добър растеж, а Латинска Америка постигна двуцифрен органичен ръст.

Nestlé Nutrition

  • 1.1% органичен ръст: -0.4% реален вътрешен ръст; 1.5% ценообразуване
  • В Китай органичният ръст се подобрява следствие на бавно повишаващото се оперативно звено
  • Увеличение на цените в САЩ, Бразилия и Мексико на база на реалния вътрешен ръст при тези пазари
  • Силен органичен ръст в Югоизточна Азия

 

Продажби 3M-2017 (CHF bn)

Продажби 3M-2016 (CHF bn)

Реален вътрешен ръст

 

Ценообразуване

 

Органичен ръст

 

Нетни M&A

 

Чуждестранна валута

 

Отчетен ръст на продажби

Nestlé Nutrition

CHF 2.6 bn

CHF 2.6 bn

-0.4%

1.5%

1.1%

-0.4%

-0.5%

0.2%

Отчетените продажби в Nestlé Nutrition са се увеличили с 0.2% на 2.6 милиарда шв.франка. Органичният ръст бе 1.1%, състоящ се от -0.4% реален вътрешен ръст и 1.5% ценообразуване. Нетните продажби и чуждестранната валута намаляват отчетените продажби съответно с  0.4% и 0.5%.

Увеличаването на цените има лек неблагоприятен ефект върху реалния вътрешен ръст в краткосрочен план. Растът в Китай се подобри умерено, благодарение на повишеното търсене на продукти и силна инерция на illumа в супер премиум сегмента. Пускането на нашия NAN Optipro продължава да осигурява добър растеж в цяла Азия.

Други бизнеси

  • 5.8% органичен ръст: 6.4% реален вътрешен ръст; -0.6% ценообразуване
  • Nespresso постигна среден едноцифров органичен ръст, подсилен отдвуцифрен растеж в Северна Америка
  • Nestlé Health Science запази среден едноцифров органичен ръст, воден изцяло от реалния вътрешен ръст
  • Nestlé Skin Health отбеляза двуцифрен органичен ръст, силно повлиян от реалния вътрешен ръст

 

Продажби 3M-2017 (CHF bn)

Продажби 3M-2016 (CHF bn)

Реален вътрешен ръст

 

Ценообразуване

 

Органичен ръст

 

Нетни M&A

 

Чуждестранна валута

 

Отчетен ръст на продажби

Други бизнеси

CHF 2.3 bn

CHF 2.1 bn

6.4%

-0.6%

5.8%

1.6%

0.2%

7.6%

Отчетените продажби при другите дейности се увеличиха с 7.6% на 2.3 милиарда шв.франка. Органичният ръст се подобри с 5.8%, като реалният вътрешен ръст от 6.4% беше частично компенсиран с 0.6% от дефлационните цени. Нетните придобивки увеличиха отчетените продажби с 1.6%, като отклонението от чуждестранната валута добави още 0.2%.

Ръстът на Nespresso беше солиден, като продължи да се увеличава в Северна Америка. Nestlé Health Science поддържа среден едноцифрен ръст, отразявайки добър растеж при Medical Nutrition. Nestlé Skin Health отбеляза силен ръст, благодарение на миналогодишните ниски съпоставими данни, както и лансирането на няколко нови продукта.

Прогноза

Потвърждаваме своята годишна прогноза за 2017 и очакваме ръст от 2.0% до 4.0%. За да стимулираме бъдещата доходност, планираме да увеличим значително разходите за преструктуриране през 2017 г. В резултат на това маржът на оперативната печалба в постоянна валута се очаква да бъде стабилен. Основните печалби на акция в постоянна валута и капиталова ефективност се очаква да се увеличат.

Анекс

Тримесечен преглед на продажбите по оперативни звена

 

Общо Групи

Зона Америка

Зона Европа

Зона Азия, Океания и Африка

Nestlé Waters

Nestlé Nutrition

Други

Продажби 3M-2017 (CHF bn)

21.0

6.4

4.0

4.0

1.8

2.6

2.3

Продажби 3M-2016 (CHF bn)

20.9

6.2

4.3

3.9

1.8

2.6

2.1

Реален вътрешен ръст

1.3%

-1.4%

1.7%

3.0%

2.6%

-0.4%

6.4%

Ценообразуване

1.0%

1.8%

0.0%

1.5%

0.5%

1.5%

-0.6%

Органичен ръст

2.3%

0.4%

1.7%

4.5%

3.1%

1.1%

5.8%

Нетни M&A

-1.5%

-0.8%

-5.9%

-0.5%

-0.2%

-0.4%

1.6%

Чуждестранна валута

-0.4%

3.0%

-2.7%

-3.0%

-1.8%

-0.5%

0.2%

Отчетен ръст на продажби

0.4%

2.6%

-6.9%

1.0%

1.1%

0.2%

7.6%

 

Тримесечен преглед на продажбите по продукти

 

Общо Групи

Прахообразни и течни напитки

Вода

Млечни продукти и сладолед

Хранене и здравна наука

Готови ястия и готварски помощи

Сладкарски изделия

Храни за домашни лщбимци

Продажби 3M-2017 (CHF bn)

21.0

4.8

1.7

3.1

3.7

2.9

2.0

3.0

Продажби 3M-2016 (CHF bn)

20.9

4.7

1.7

3.2

3.5

2.9

2.0

2.9

Реален вътрешен ръст

1.3%

2.2%

3.0%

-0.5%

2.3%

2.4%

-2.6%

0.9%

Ценообразуване

1.0%

1.4%

0.4%

1.8%

0.8%

1.8%

-0.3%

0.4%

Органичен ръст

2.3%

3.6%

3.4%

1.3%

3.1%

4.2%

-2.9%

1.3%

Продажби 3M-2017 (CHF bn)

21.0

4.8

1.7

3.1

3.7

2.9

2.0

3.0

Продажби 3M-2016 (CHF bn)

20.9

4.7

1.7

3.2

3.5

2.9

2.0

2.9

Реален вътрешен ръст

1.3%

2.2%

3.0%

-0.5%

2.3%

2.4%

-2.6%

0.9%