За първото тримесечие на 2017 г. Нестле отчита:
- Ръст на продажбите с 0.4% или отчетени 21.0 милиарда шв. франка (Тримесечие 2016: 20.9 милиарда швейцарски франка)
- Стабилен органичен ръст от 2.3%, при 1.3% реален вътрешен ръст и 1.0% разлика в ценовите нива
- Спад на продажбите следствие на негативното влияние на разликите във валутните курсове (−0,4%) и нетните продажби (-1,5%)
- Органичният ръст в размер на 0.8% на развитите пазари и 4.3% на развиващите се пазари
- Годишната прогноза за 2017г. е потвърдена
|
Общо група |
Зона Америка |
Зона Европа |
Зона Азия, Океания и Африка |
Nestlé Waters |
Nestlé Nutrition |
Други |
Продажби 3M-2017 (CHF bn) |
21.0 |
6.4 |
4.0 |
4.0 |
1.8 |
2.6 |
2.3 |
Продажби 3M-2016 (CHF bn) |
20.9 |
6.2 |
4.3 |
3.9 |
1.8 |
2.6 |
2.1 |
Реален вътрешен ръст |
1.3% |
-1.4% |
1.7% |
3.0% |
2.6% |
-0.4% |
6.4% |
Ценообразуване |
1.0% |
1.8% |
0.0% |
1.5% |
0.5% |
1.5% |
-0.6% |
Органичен ръст |
2.3% |
0.4% |
1.7% |
4.5% |
3.1% |
1.1% |
5.8% |
Нетни M&A |
-1.5% |
-0.8% |
-5.9% |
-0.5% |
-0.2% |
-0.4% |
1.6% |
Чуждестранна валута |
-0.4% |
3.0% |
-2.7% |
-3.0% |
-1.8% |
-0.5% |
0.2% |
Отчетен ръст на продажби |
0.4% |
2.6% |
-6.9% |
1.0% |
1.1% |
0.2% |
7.6% |
В сила от 1 януари 2017г., Nestlé Professional е обявен като регионално управляван бизнес, включен в зоните. Считано от същата дата, Венецуела е изключена от реалния вътрешен ръст и органичния ръст, с цел отразяване на по-добри основни бизнес резултати.
Марк Шнайдер, главен изпълнителен директор на Нестле: „Органичният ръст от 2.3% за това тримесечие е в рамките на нашите годишни прогнози. Поради високосната година и други сезонни влияния, началото на тази година беше изключително предизвикателно. Бяхме насърчени от ръста в Азия, както и устойчивостта на потребителските разходи в Европа. Потребителското търсене в Америка остана ниско. Нашето ценообразуване се подобри умерено. Потвърждаваме нашата прогноза за 2017 и постигнането на добър прогрес при нашите проекти за растеж и ефективност, с цел позициониране на нашата компания при увеличена стойност.“
Зона Америка (AMS)
- 0.4% органичен ръст: -1.4% реален вътрешен ръст; 1.8% увеличение на цената
- Продажбите в Северна Америка леко се понижиха на база органичен ръст поради отрицателния реален вътрешен ръст
- Латинска Америка постигна нисък едноцифрен органичен ръст, дължащ се на ценообразуването, реалния вътрешен ръст беше леко отрицателен.
Отчетените продажби в зона AMS се увеличават с 2,6% до 6,4 милиарда швейцарски франка. Органичният ръст беше понижен с 0,4% поради спад в реалния вътрешен ръст от 1,4%. Увеличението на цената от 1,8% се дължи главно на Латинска Америка, въпреки че в Северна Америка също се наблюдава леко увеличение. Нетните продажби намаляват отчетените продажби с 0,8%, а обменният курс отбеляза увеличение с 3,0%.
Зона Европа, Близък Изток и Северна Африка (EMENA)
- 1.7% органичен ръст: 1.7% реален вътрешен ръст; 0% увеличение на цената
- Западна Европа леко се разраства на база органичен ръст с положителен реален вътрешен ръст, но отрицателно ценообразуване
- Централна и Източна Европа постигна среден едноцифрен органичен ръст, дължащ се на позитивен реален вътрешен ръст и увеличение на цената.
- Подрегионът Близък изток и Северна Африка отбеляза среден едноцифрен ръст
|
Продажби 3M-2017 (CHF bn) |
Продажби 3M-2016 (CHF bn) |
Реален вътрешен ръст
|
Ценообразуване
|
Органичен ръст
|
Нетни M&A
|
Чуждестранна валута
|
Отчетен ръст на продажби |
Зона EMENA |
CHF 4.0 bn |
CHF 4.3 bn |
1.7% |
0.0% |
1.7% |
-5.9% |
-2.7% |
-6.9% |
Отчетените продажби в зона EMENA намаляха с 6,9% до 4,0 милиарда швейцарски франка. Органичният ръст беше стабилен при 1,7%, на базата на еластичен реален вътрешен ръст от 1,7% и непроменена ценовата политика. Нетните продажби намалиха отчетените продажби с 5,9%, главно поради прехвърлянето на сладоледите към съвместното предприятие Froneri. Валутните промени доведоха до намаляване на продажбите с още 2,7%.
Ценообразуването се подобри главно поради увеличенията на цените на Nescafé в цялата зона. Ценовата политика има умерено въздействие върху реалния вътрешен ръст. Petcare отбеляза силен ръст в зоната, особено в Русия. Турция и Северна Африка се представиха добре, докато Близкият Изток отбеляза понижение, дължащо се на продължаващата политическа нестабилност и дефлация.
Зона Азия, Океания и Африка (AOA)
- 4.5% органичен ръст: 3.0% реален вътрешен ръст; 1.5% увеличение на цената
- Югоизточна Азия постига добър органичен ръст и е с най-голямо участие в реалния вътрешен ръст на зоната
- Китай има отрицателен органичен ръст, дължащ се на Yinlu и по-ранния период на китайската Нова година
- Индия и Африка на юг от Сахара отбелязват висок ръст
- Океания и Япония имат солиден ръст с добър реален вътрешен ръст, частично компенсиран от отрицателно ценообразуване
Отчетените продажби в зона AOA се увеличиха с 1,0% до 4,0 милиарда швейцарски франка. Органичният ръст беше силен при 4.5%, състоящ се от 3.0% реален вътрешен ръст и 1.5% увеличение на цената. Нетните продажби намалиха отчетените продажби с 0,5%, а валутата също има отрицателно въздействие, намалявайки продажбите с 3,0%.
Nestlé Waters
- 3.1% органичен ръст: 2.6% реален вътрешен ръст; 0.5% ценообразуване
- САЩ постигат нисък едноцифрен органичен ръст с отрицателно ценообразуване
- Европа постигна солиден реален вътрешен ръст и органичен ръст с леко отрицателно ценообразуване
|
Продажби 3M-2017 (CHF bn) |
Продажби 3M-2016 (CHF bn) |
Реален вътрешен ръст
|
Ценообразуване
|
Органичен ръст
|
Нетни M&A
|
Чуждестранна валута
|
Отчетен ръст на продажби |
Nestlé Waters |
CHF 1.8 bn |
CHF 1.8 bn |
2.6% |
0.5% |
3.1% |
-0.2% |
-1.8% |
1.1% |
Продажбите на Nestlé Waters в Близкия изток, Турция и Китай се намалиха, за разлика от тези в Югоизточна Азия и Латинска Америка, където са се увеличили съгласно отчети с 1.1% на 1.8 милиарда шв. франка. Органичният ръст е понижен, но остава стабилен при 3.1% с 2.6% реален вътрешен ръст и 0.5% ценообразуване. Нетните продажби и чуждестранната валута понижават продажбите съответно с 0,2% и 1,8%.
Nestlé Waters продължава да расте във всички региони, въпреки че има известно понижаване, отчасти поради предизвикателни съпоставими данни.
САЩ и Европа имаха солиден органичен ръст, въпреки че интензивната конкуренция в двата региона доведе до дефлация в ценообразуването. Сред възникващите пазари в Близкия изток, Китай и Турция има понижение, но Югоизточна Азия отбеляза добър растеж, а Латинска Америка постигна двуцифрен органичен ръст.
Nestlé Nutrition
- 1.1% органичен ръст: -0.4% реален вътрешен ръст; 1.5% ценообразуване
- В Китай органичният ръст се подобрява следствие на бавно повишаващото се оперативно звено
- Увеличение на цените в САЩ, Бразилия и Мексико на база на реалния вътрешен ръст при тези пазари
- Силен органичен ръст в Югоизточна Азия
|
Продажби 3M-2017 (CHF bn) |
Продажби 3M-2016 (CHF bn) |
Реален вътрешен ръст
|
Ценообразуване
|
Органичен ръст
|
Нетни M&A
|
Чуждестранна валута
|
Отчетен ръст на продажби |
Nestlé Nutrition |
CHF 2.6 bn |
CHF 2.6 bn |
-0.4% |
1.5% |
1.1% |
-0.4% |
-0.5% |
0.2% |
Отчетените продажби в Nestlé Nutrition са се увеличили с 0.2% на 2.6 милиарда шв.франка. Органичният ръст бе 1.1%, състоящ се от -0.4% реален вътрешен ръст и 1.5% ценообразуване. Нетните продажби и чуждестранната валута намаляват отчетените продажби съответно с 0.4% и 0.5%.
Увеличаването на цените има лек неблагоприятен ефект върху реалния вътрешен ръст в краткосрочен план. Растът в Китай се подобри умерено, благодарение на повишеното търсене на продукти и силна инерция на illumа в супер премиум сегмента. Пускането на нашия NAN Optipro продължава да осигурява добър растеж в цяла Азия.
Други бизнеси
- 5.8% органичен ръст: 6.4% реален вътрешен ръст; -0.6% ценообразуване
- Nespresso постигна среден едноцифров органичен ръст, подсилен отдвуцифрен растеж в Северна Америка
- Nestlé Health Science запази среден едноцифров органичен ръст, воден изцяло от реалния вътрешен ръст
- Nestlé Skin Health отбеляза двуцифрен органичен ръст, силно повлиян от реалния вътрешен ръст
|
Продажби 3M-2017 (CHF bn) |
Продажби 3M-2016 (CHF bn) |
Реален вътрешен ръст
|
Ценообразуване
|
Органичен ръст
|
Нетни M&A
|
Чуждестранна валута
|
Отчетен ръст на продажби |
Други бизнеси |
CHF 2.3 bn |
CHF 2.1 bn |
6.4% |
-0.6% |
5.8% |
1.6% |
0.2% |
7.6% |
Отчетените продажби при другите дейности се увеличиха с 7.6% на 2.3 милиарда шв.франка. Органичният ръст се подобри с 5.8%, като реалният вътрешен ръст от 6.4% беше частично компенсиран с 0.6% от дефлационните цени. Нетните придобивки увеличиха отчетените продажби с 1.6%, като отклонението от чуждестранната валута добави още 0.2%.
Ръстът на Nespresso беше солиден, като продължи да се увеличава в Северна Америка. Nestlé Health Science поддържа среден едноцифрен ръст, отразявайки добър растеж при Medical Nutrition. Nestlé Skin Health отбеляза силен ръст, благодарение на миналогодишните ниски съпоставими данни, както и лансирането на няколко нови продукта.
Прогноза
Потвърждаваме своята годишна прогноза за 2017 и очакваме ръст от 2.0% до 4.0%. За да стимулираме бъдещата доходност, планираме да увеличим значително разходите за преструктуриране през 2017 г. В резултат на това маржът на оперативната печалба в постоянна валута се очаква да бъде стабилен. Основните печалби на акция в постоянна валута и капиталова ефективност се очаква да се увеличат.
Анекс
Тримесечен преглед на продажбите по оперативни звена
|
Общо Групи |
Зона Америка |
Зона Европа |
Зона Азия, Океания и Африка |
Nestlé Waters |
Nestlé Nutrition |
Други |
Продажби 3M-2017 (CHF bn) |
21.0 |
6.4 |
4.0 |
4.0 |
1.8 |
2.6 |
2.3 |
Продажби 3M-2016 (CHF bn) |
20.9 |
6.2 |
4.3 |
3.9 |
1.8 |
2.6 |
2.1 |
Реален вътрешен ръст |
1.3% |
-1.4% |
1.7% |
3.0% |
2.6% |
-0.4% |
6.4% |
Ценообразуване |
1.0% |
1.8% |
0.0% |
1.5% |
0.5% |
1.5% |
-0.6% |
Органичен ръст |
2.3% |
0.4% |
1.7% |
4.5% |
3.1% |
1.1% |
5.8% |
Нетни M&A |
-1.5% |
-0.8% |
-5.9% |
-0.5% |
-0.2% |
-0.4% |
1.6% |
Чуждестранна валута |
-0.4% |
3.0% |
-2.7% |
-3.0% |
-1.8% |
-0.5% |
0.2% |
Отчетен ръст на продажби |
0.4% |
2.6% |
-6.9% |
1.0% |
1.1% |
0.2% |
7.6% |
Тримесечен преглед на продажбите по продукти
|
Общо Групи |
Прахообразни и течни напитки |
Вода |
Млечни продукти и сладолед |
Хранене и здравна наука |
Готови ястия и готварски помощи |
Сладкарски изделия |
Храни за домашни лщбимци |
Продажби 3M-2017 (CHF bn) |
21.0 |
4.8 |
1.7 |
3.1 |
3.7 |
2.9 |
2.0 |
3.0 |
Продажби 3M-2016 (CHF bn) |
20.9 |
4.7 |
1.7 |
3.2 |
3.5 |
2.9 |
2.0 |
2.9 |
Реален вътрешен ръст |
1.3% |
2.2% |
3.0% |
-0.5% |
2.3% |
2.4% |
-2.6% |
0.9% |
Ценообразуване |
1.0% |
1.4% |
0.4% |
1.8% |
0.8% |
1.8% |
-0.3% |
0.4% |
Органичен ръст |
2.3% |
3.6% |
3.4% |
1.3% |
3.1% |
4.2% |
-2.9% |
1.3% |
Продажби 3M-2017 (CHF bn) |
21.0 |
4.8 |
1.7 |
3.1 |
3.7 |
2.9 |
2.0 |
3.0 |
Продажби 3M-2016 (CHF bn) |
20.9 |
4.7 |
1.7 |
3.2 |
3.5 |
2.9 |
2.0 |
2.9 |
Реален вътрешен ръст |
1.3% |
2.2% |
3.0% |
-0.5% |
2.3% |
2.4% |
-2.6% |
0.9% |