Нестле отчита ръст на продажбите за първите 9 месеца на 2016 с подобряване на маржа на оперативната търговска печалба


Към Новини10 Декември 2018

  • Продажби на стойност 65,5 милиарда швейцарски франка, повишение с 1.0%
  • 3,3% органичен ръст и 2,5% реален вътрешен ръст, 0.8% ръст, вследствие на ценовата политика
  • За цялата 2016 г. се очаква органичен ръст от около 3,5%, с подобряване намаржа на оперативната търговска печалба, дохода на акция във фиксирани валути и ефективността на капитала. 

Пол Булке, главен изпълнителен директор на Нестле: “В среда на дефлация и ниски цени на суровините продължихме да концентрираме усилията си за увеличаване на обемите, което доведе до реален вътрешен ръст в по-високия ценови сегмент, както наразвиващите се, така и на развитите пазари. Ръстът, вследствие на ценовата политика, остана слаб, но отбеляза покачване.

Отчетохме ръст във всички категории, което ни позволи да увеличим, или да запазим, пазарния дял на голяма част от бизнесите си. Постигнахме напредък не само в справянето с предизвикателствата пред нас, но и в развитието на различните инициативи на Групата на фона на една сравнително слаба търговска среда.

Оставаме верни на стратегията си да инвестираме в бъдещето. Поддържаме високо ниво на подкрепа на марките, докато увеличаваме иновациите, както в световен мащаб, така и на местно ниво. В същото време постигаме по-висока оперативна иструктурна ефективност чрез стандартизиране, споделяне и мащабиране на повече дейности отвъд пазарните нива.

За цялата 2016 г., като се има предвид настоящата по-слаба търговска среда, очакваме органичен ръст от около 3,5% с подобряване на маржа на оперативната търговска печалба, дохода на акция във фиксирани валути и ефективността на капитала.


Преглед на продажбите за първите 9 месеца на 2016


Януари - септември 2016
Продажби в млн. шв. франка

Януари - септември 2015
Продажби в млн. шв. франка

Януари - септември 2016
Органичен ръст (%)

Януари - септември 2016
Реален вътрешен ръст (%)

По оперативни звена

Зона Северна и Южна Америка

18’805

18’503

+4.5

+1.6

Зона Европа, Близкия Изток и Северна Африка

12’155

12’023

+2.2

+2.7

Зона Азия, Океания и Централна и Южна Африка

10’571

10’464

+2.8

+2.7

Nestlé Waters

6’134

5’891

+4.2

+4.4

Nestlé Nutrition

7’707

7'842

+1.3

+0.8

Други

10'142

10'140

+4.6

+4.0

Общо за Групата

65’514

64’863

+3.3

+2.5

По продуктови категории

Напитки

14’417

13’979

+4.9

+4.1

Вода

5’735

5’489

+4.7

+4.9

Млечни продукти и сладолед

10’779

10’997

+0.9

+0.6

Nutrition and Health Science

11’022

10’854

+2.8

+2.1

Кулинарни продукти

8’812

9’084

+3.0

+2.4

Шоколадови продукти

5’929

6’152

+1.6

-1.4

Храни за домашни любимци

8’820

8’308

+5.5

+4.3

Общо за Групата

65’514

64’863

+3.3

+2.5