• Органичен ръст от 2.3%, 1.4% реален вътрешен ръст и 0.9% ценообразуване;
• Продажбите са повлияни от нетни разлики от - 2.3%, поради създаването на Froneri JV и разлики във валутните курсове (-0.3%). Общо отчетени продажби от 43 милиарда швейцарски франка (-0.3%);• Основната оперативна печалба* нараства с 10 базисни пункта във фиксирана валута, устойчиви 15,8% от отчетената база;
• Поради увеличената дейност по преструктуриране маржът на търговската оперативна печалба намаля с 20 базисни пункта във фиксирана валута и с 30 базисни пункта до 15.0% от отчетената база;
• Целогодишните насоки за 2017 година са потвърдени за органичен ръст, който е вероятно да бъде в долната половина на диапазона от 2-4%. Стабилна търговска оперативна печалба във фиксирана валута е резултат на значително увеличение на разходите за преструктуриране. Основният доход на акция във фиксирана валута и капиталовата ефективност се очаква да се увеличат.
Марк Шнайдер, главен изпълнителен директор на Nestlé: "Ние сме доволни от прогреса ни в създаването на стойност през първата половина на 2017 г. Това включва солидни оперативни подобрения, избор за управление на портфолиото, както и нашето решение да увеличим ефективността на баланса. Органичният ръст през първото полугодие не отговори напълно на очакванията ни. Докато растежът на обема остава в горната част за нашата индустрия, ценообразуването продължава да бъде слабо. Азия и Африка потвърдиха техния положителен момент на растеж. Западна Европа отбеляза спад в обема, който считаме в голяма степен за преходен. Северна Америка и Южна Америка отбелязаха леко подобрение на органичния ръст, главно поради обема. Предприятията ни за кафе, вода и грижа за домашни любимци потвърдиха потенциала си за растеж със солидни резултати за първото полугодие.
Печалбата е в съответствие с нашите очаквания, тъй като спестяванията от преструктурирането и ефективността компенсират по-високите разходи за суровини. Ускоряваме нашите инициативи за подобряване на маржа.
Потвърждаваме насоките ни за 2017 г. с органичен ръст, който е вероятно да бъде в долната половина на диапазона от 2-4%. Очакванията ни относно органичния ръст до 2020 г. остават непроменени."
*Основната оперативна печалба се определя като оперативна печалба преди други нетни приходи / разходи от търговски операции. Други нетни приходи / разходи за търговски операции включват главно преструктуриране, обезценка и резултати от продажби на PP & E, съдебни спорове и обременителни договори.
Прогноза за 2017 г.
Посоката за 2017 г., потвърдена с органичен ръст, се очаква да бъде в долната половина на диапазона от 2-4%. За да стимулираме бъдещата рентабилност, увеличаваме значително разходите за преструктуриране. В резултат на това маржът на оперативната търговска печалба в постоянна валута се очаква да бъде стабилен. Основните печалби на акция в постоянна валута и капиталова ефективност се очаква да се увеличат.
Анекс
В сила от 1 януари 2017 г., Nestlé Professional се отчита като регионално управляван бизнес, част от зоните. В сила от същата дата, Венецуела е изключена от RIG, ценообразуването и органичния растеж, за да бъдат отразени по-добре основните бизнес резултати.
Шестмесечен преглед на продажбите и търговска оперативна печалба по оперативни звена
Шестмесечен преглед на продажбите и търговска оперативна печалба по оперативни звена
|
Общо Групи |
Зона Америка |
Зона Европа |
Зона Азия, Океания и Африка |
Nestlé Waters |
Nestlé Nutrition |
Други |
Продажби 6M-2017 (CHF m) |
43 023 |
13 314 |
7 800 |
7 902 |
4 025 |
5 184 |
4 798 |
Продажби 6M-2016 (CHF m) |
43 155 |
12 938 |
8 694 |
7 799 |
3 937 |
5 171 |
4 616 |
Реален вътрешен ръст |
1.4% |
-0.1% |
0.6% |
3.0% |
3.5% |
-0.2% |
4.5% |
Ценообразуване |
0.9% |
1.4% |
0.4% |
1.8% |
0.5% |
1.1% |
-0.8% |
Органичен ръст |
2.3% |
1.3% |
1.0% |
4.8% |
4.0% |
0.9% |
3.7% |
Нетни M&A |
-2.3% |
-0.9% |
-9.3% |
-0.5% |
-0.3% |
-0.3% |
0.2% |
Чуждестранна валута |
-0.3% |
2.5% |
-2.0% |
-2.9% |
-1.7% |
-0.2% |
0.0% |
Отчетен ръст на продажби |
-0.3% |
2.9% |
-10.3% |
1.4% |
2.0% |
0.4% |
3.9% |
6M-2017 Търговска оперативна печалба (CHF m) |
6 449 |
2 284 |
1 315 |
1 550 |
481 |
1 260 |
628 |
6M-2016 Търговска оперативна печалба (CHF m) |
6 611 |
2 290 |
1 461 |
1 570 |
487 |
1 199 |
718 |
6M-2017 марж на търговска оперативна печалба |
15.0% |
17.2% |
16.9% |
19.6% |
12.0% |
24.3% |
13.1% |
6M-2016 марж на търговска оперативна печалба |
15.3% |
17.7% |
16.8% |
20.1% |
12.4% |
23.2% |
15.6% |
Шестмесечен преглед на продажбите и търговска оперативна печалба по продукти
|
Общо Групи |
Прахообразни и течни напитки |
Вода |
Млечни продукти и сладолед |
Хранене и здравна наука |
Готови ястия и готварски помощи |
Сладкарски изделия |
Храни за домашни любимци |
Продажби 6M-2017 (CHF m) |
43 023 |
9 814 |
3 772 |
6 499 |
7 476 |
5 732 |
3 703 |
6 027 |
Продажби 6M-2016 (CHF m) |
43 155 |
9 653 |
3 680 |
6 991 |
7 364 |
5 903 |
3 735 |
5 829 |
Реален вътрешен ръст |
1.4% |
1.7% |
3.7% |
0.1% |
1.2% |
1.2% |
-0.6% |
2.6% |
Ценообразуване |
0.9% |
1.5% |
0.5% |
2.1% |
0.2% |
1.5% |
-1.0% |
0.6% |
Органичен ръст |
2.3% |
3.2% |
4.2% |
2.2% |
1.4% |
2.7% |
-1.6% |
3.2% |
6M-2017 Търговска оперативна печалба (CHF m) |
6 449 |
2 192 |
460 |
1 065 |
1 376 |
857 |
322 |
1 246 |
6M-2016 Търговска оперативна печалба (CHF m) |
6 611 |
2 204 |
461 |
1 220 |
1 359 |
897 |
384 |
1 200 |
6M-2017 марж на търговска оперативна печалба |
15.0% |
22.3% |
12.2% |
16.4% |
18.4% |
15.0% |
8.7% |
20.7% |
6M-2016 марж на търговска оперативна печалба |
15.3% |
22.8% |
12.5% |
17.5% |
18.5% |
15.2% |
10.3% |
20.6% |