- Органичен ръст от 3,0%, с продължаващ реален вътрешен ръст (RIG) от 2,5% и ръст в цени от 0,5%. Ръстът бе подпомогнат от по-силния напредък в САЩ и Китай, както и в категорията „Детско хранене“.
- Общите отчетени продажби се увеличават с 2,1% до 91,4 млрд. швейцарски франка (2017 г.: 89,6 млрд. швейцарски франка). Нетните придобивания имат положителен ефект от 0,7%, а валутните курсове намаляват продажбите с 1,6%.
- Маржът на основната търговска печалба от оперативна дейност (UTOP) достига 17,0%, което е с 50 базисни пункта повече. Маржът на търговската печалба от оперативна дейност (TOP) се е увеличил с 30 базисни пункта до 15,1%, което отразява по-високите разходи, свързани с преструктурирането.
- Печалбата на акция се е увеличила с 45,5% до 3,36 швейцарски франка за отчетния период. Основният доход на акция се увеличава с 13,9% в постоянна валута и с 13,1% за отчетния период до 4,02 швейцарски франка.
- Свободни парични потоци в размер на 10,8 млрд. швейцарски франка, което е с 15% повече.
- Предложено увеличение на дивидентите от 10 сантима до 2,45 швейцарски франка на акция. Нестле възнамерява да приключи текущата програма за обратно изкупуване на акции в размер на 20 млрд. швейцарски франка шест месеца по-рано от предвиденото до края на 2019 г., което отразява силното генериране на свободни парични потоци. През 2018 г. на акционерите са върнати 13,9 млрд. швейцарски франка чрез дивиденти и обратно изкупуване на акции.
- Нестле ще проучи стратегическите възможности за дейността с колбасите Herta (замразени разфасовки колбаси и месни продукти) като допълнителна стъпка в позиционирането на портфолиото към атрактивни бързо растящи категории.
- Перспективи за 2019 г.: непрекъснато подобрение на органичния ръст и основния търговски марж на оперативната печалба спрямо целите за 2020 г. Очаква се увеличение на основния доход на акция в постоянна валута и ефективността на капитала.
Марк Шнайдер, Главният изпълнителен директор на Нестле, каза: „Доволни сме от нашия напредък през 2018 г. Всички показатели за финансовото изпълнение се подобриха значително и станахме свидетели на възобновен растеж на двата ни най-големи пазара, САЩ и Китай, както и в категория Детско хранене. Нестле продължава да инвестира в бъдещ растеж и - в същото време - увеличава размера на паричните средства, върнати на акционерите чрез програмата за дивиденти и обратно изкупуване на акции.
Постигнахме значителен напредък в преобразуването на нашето портфолио и засилихме стратегическия фокус на Групата ни, като подсилихме ключовите категории на растеж и географските области в процеса. Нашата уникална стратегия “Балансирано хранене и активен начин на живот“, в основата на която стоят храните, напитките и специализираните хранителни продукти, стана много по-ясна, след като приключихме значителен брой сделки и обявихме стратегически изгледи за Nestlé Skin Health (Нестле здраве за кожата) и Herta.
През 2018 г. обновихме нашия иновационен механизъм, най-вече за да осигурим непрекъснато технологично лидерство и по-кратко време за лансиране на продукти. В бързопроменящата се среда на храните и напитките, Нестле разполага с всичко необходимо, за да привлича потребителите със значими иновации и продукти от първа необходимост.
Отново потвърдихме нашето устойчиво лидерство във време, в което потребителите и регулаторните органи по света все повече търсят решения на днешните екологични и обществени проблеми. Нашите решителни действия и силната ни ангажираност в справянето с глобалния проблем с отпадъците от опаковки са пример за това.
Напът сме да постигнем целите си за 2020 г. и да позиционираме Нестле за продължителен и устойчив растеж през следващите години.”
Приложение
Преглед на продажбите през цялата година и основната търговска печалба от оперативна дейност (UTOP) по сегменти
Общо за Групата | Зона Америка | Зона EMENA | Зона Азия, Океания и Африка | Нестле води | Други категории | |
Продажби 2018 г. (млн. шв.фр.) (CHF m) | 91’439 | 30’975 | 18’932 | 21’331 | 7’878 | 12’323 |
Продажби 2017 г. (млн. шв.фр.)*(CHF m) * | 89’590 | 31’255 | 18’478 | 20’878 | 7’882 | 11’097 |
РВР | 2,5% | 1,3% | 2,6% | 3,6% | -0,6% | 5,4% |
Ръст в цени | 0.5% | 0.7% | -0.7% | 0.7% | 2.7% | 0.3% |
Органичен ръст | 3,0% | 2,0% | 1,9% | 4,3% | 2.1% | 5,7% |
Нетни Сливания и придобивания | 0,7% | 0,3% | 0,1% | 0,0% | -1,0% | 5,6% |
Обмен на валута | -1,6% | -3,2% | 0,5% | -2,1% | -1,2% | -0,2% |
Отчетен ръст на продажби | 2,1% | -0,9% | 2,5% | 2,2% | -0,1% | 11,1% |
UTOP (млн. шв.фр.) 2018 г. | 15’521 | 6’521 | 3’590 | 4’866 | 865 | 2’036 |
UTOP (млн. шв.фр.) 2017 г.* | 14’771 | 6’425 | 3’354 | 4’644 | 1’022 | 1’763 |
Марж на UTOP 2018 г. | 17,0% | 21,1% | 19,0% | 22,8% | 11,0% | 16,5% |
Марж на UTOP 2017 г.* | 16,5% | 20,6% | 18,2% | 22,2% | 13,0% | 15,9% |
Преглед на продажбите през цялата година и основната търговска печалба от оперативна дейност (UTOP) по продукти
Общо за Групата | Прахообразни & течни напитки | Вода | Млечни продукти & сладолед | Nutrition and Health Science | Готови ястия и кулинарни продукти | Шоколадови продукти | Храни за домашни любимци | |
Продажби 2018 г. (млн. шв.фр.) (CHF m) | 91’439 | 21’620 | 7’409 | 13’217 | 16’188 | 12’065 | 8’123 | 12’817 |
Продажби 2017 г. (млн. шв.фр.)* (CHF m) * | 89’590 | 20’388 | 7’382 | 13’430 | 15’247 | 11’938 | 8’799 | 12’406 |
Реален вътрешен ръст (RIG) | 2,5% | 2,5% | -0,6% | 1,3% | 4,5% | 1,2% | 3,2% | 3,5% |
Ръст в цени | 0,5% | 0,8% | 2,9% | 0,5% | 0,1% | 0,0% | 0,5% | 1,0% |
Органичен ръст | 3,0% | 3,3% | 2,3% | 1,8% | 4,6% | 1,2% | 2,7% | 4,5% |
UTOP (млн. шв.фр.) 2018 г. | 15’521 | 4’898 | 775 | 2’521 | 3’337 | 2’176 | 1’403 | 2’768 |
UTOP (млн. шв.фр.) 2017 г.* | 14’771 | 4’478 | 978 | 2’515 | 3’063 | 2’108 | 1’393 | 2’673 |
Марж на UTOP 2018 г. | 17,0% | 22,7% | 10,5% | 19,1% | 20,6% | 18,0% | 17,3% | 21,6% |
Марж на UTOP 2017 г.* | 16,5% | 22,0% | 13,2% | 18,7% | 20,1% | 17,7% | 15,8% | 21,5% |
*Данните за 2017 г. са преизчислени, с цел да отразяват:
- прилагането на МСФО 15 - Приходи от договори с клиенти, МСФО 16 - Лизинг и КРМСФО 23 - Несигурност при третирането на данъци върху дохода, както и други счетоводни политики и промени в представянето;
- промяната в организацията в категория Детско хранене. Считано от 1 януари 2018 г., категория Детско хранене се отчита в Зоните като регионално управлявана категория, като дейността на Gerber Life Insurance („Гербер Лайф Иншурънс“) се отчита в Други категории