Органичен ръст в размер на 2,8%, с 2,3% реален вътрешен ръст (RIG) и 0,5% от ръст в цени, в съответствие с нашите очаквания.
Общите отчетени продажби се увеличават с 2,0% до 66,4 млрд. швейцарски франка (9м-2017 г.: 65,1 млрд. швейцарски франка). Нетните придобивания имат положителен ефект от 0,1%, а валутните курсове намаляват продажбите с 0,9%.
Постигнат е допълнителен напредък при позиционирането на портфолиото към атрактивни бързорастящи категории. Нестле придобива глобалния безсрочен лиценз за потребителски опаковани стоки и готови за консумация извън дома хранителни продукти и напитки на „Старбъкс“ /Starbucks/. Също така дружеството постига и споразумение за продажбата на „Гербер Животозастраховане“ и започва да проучва стратегическите възможности за продуктите на Нестле грижа за кожата.
Потвърдени са насоките за цялата 2018 г., като очакваният органичен ръст на продажбите е около 3%; основното увеличение на оперативната печалба от търговска дейност е в съответствие с нашата цел за 2020 г. Разходите за преструктуриране [1] се очаква да бъдат около 700 млн. швейцарски франка. Основните приходи на акция в постоянна валута и капиталова ефективност се очаква да се увеличат.
Марк Шнайдер, Главен изпълнителен директор на Нестле:
"Насърчени сме от напредъка по пътя ни към ускорено създаване на стойност. Деветмесечните продажби показват солиден ръст в повечето региони и продуктови категории. Започваме да виждаме подобрена инерция в Северна Америка и в категория „Детско хранене“ в глобален мащаб. Бизнесът ни в Китай продължи да нараства с умерен едноцифрен ръст. Растежът ни бе подкрепен от последователно изпълнение и бързи иновации. Постигнахме значителен напредък в управлението на портфолиото си и сме особено доволни от ранното приключване на сделката със „Старбъкс“ /Starbucks/. Постигнахме също добър напредък и в различните програми за намаляване на разходите. Инициативите ни за растеж и ефективност ни дават възможността да постигнем очакваните резултати за цялата 2018 г., както и целите ни за 2020 г. "
Продажби на Групата
Органичният ръст е 2,8%, достигайки 2,9% през третото тримесечие, въпреки високата база. Реалният вътрешен ръст е 2,3% и продължава да бъде в горната граница за хранително-вкусовата промишленост. Ръстът в цени се увеличава с 0,5% с подобрения в Северна и Южна Америка. През третото тримесечие органичният ръст продължава да се подобрява в Северна Америка и за категория „Детско хранене“ в глобален мащаб. Растежът в Китай се запазва в умерен едноцифрен ръст. В зона EMENA се наблюдава по-бавен ръст, до голяма степен дължащ се на високата база. Всички категории имат положителен ръст, водени от кафето, храни за домашни любимци, Детско хранене и Nestlé Health Science. Нетните придобивания увеличават продажбите с 0,1%, тъй като придобиването на „Атриум Иновейшънс“ /Atrium Innovations/, лицензът на „Старбъкс“ /Starbucks/ и други сделки са компенсирани от продажбите, основно от бизнеса с шоколадови продукти в САЩ. Валутните курсове имат отрицателен ефект от 0,9%, до голяма степен поради девалвацията на няколко валути на развиващите се пазари спрямо швейцарския франк. Общите отчетени продажби се увеличават с 2,0% до 66,4 млрд. швейцарски франка.
Прогноза
Насоките за цялата 2018 г. се потвърждават, като очакваният органичен ръст на продажбите е около 3%; основното увеличение на оперативната печалба от търговска дейност е в съответствие с нашата цел за 2020 г. Очаква се разходите за преструктуриране2 да бъдат около 700 млн. швейцарски франка. Основните приходи на акция в постоянна валута и капиталова ефективност се очаква да се увеличат.
Анекс
Деветмесечен преглед на продажбите по оперативни звена
Total Group | Зона Америка | Зона EMENA | Зона Азия, Океания и Африка | Nestlé Waters | Други бизнеси | |
---|---|---|---|---|---|---|
Продажби 9M-2018 (CHF m) | 66’424 | 21’918 | 13’731 | 15’799 | 6’127 | 8’849 |
Продажби 9M-2017 (CHF m) * | 65’124 | 22’569 | 13’241 | 15’331 | 6’093 | 7’890 |
РВР | 2.3% | 0.8% | 2.3% | 3.7% | -0.2% | 5.7% |
Ръст на цени | 0.5% | 0.6% | -0.7% | 0.7% | 2.3% | 0.3% |
Органичен ръст | 2.8% | 1.4% | 1.6% | 4.4% | 2.1% | 6.0% |
Нетни Сливания и придобивания | 0.1% | -1.1% | -0.1% | 0.0% | -0.8% | 5.4% |
Чуждестранна валута | -0.9% | -3.2% | 2.2% | -1.3% | -0.7% | 0.7% |
Отчетен ръст на продажби | 2.0% | -2.9% | 3.7% | 3.1% | 0.6% | 12.1% |
*В сила от 1 януари 2018 г., категория „Детско хранене“ се отчита в Зоните като регионално управляван бизнес и Гербер Животозастраховане се отчита в Други бизнеси. Сравнителните продажби за 2017 са преизчислени главно, за да отразят тази промяна в ръководството и новите счетоводни стандарти за измерване на приходите след прилагането на МСФО 15.
Деветмесечен преглед на продажбите по продукти
Общо за Групата | Прахообразни & течни напитки | Вода | Млечни продукти & сладолед | Nutrition & Health Science | Готови ястия и кулинарни продукти | Шоколадови продукти | Храни за домашни любимци | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Продажби 9M-2018 (CHF m) | 66’424 | 15’388 | 5’765 | 9’758 | 11’905 | 8’716 | 5’542 | 9’350 |
Продажби 9M-2017 (CHF m) * | 65’124 | 14’732 | 5’700 | 9’880 | 11’189 | 8’601 | 5’974 | 9’048 |
Реален вътрешен ръст | 2.3% | 2.3% | 0.0% | 0.8% | 4.8% | 1.0% | 3.0% | 3.2% |
Ръст в цени | 0.5% | 0.6% | 2.4% | 0.8% | -0.4% | 0.1% | -1.0% | 0.8% |
Органичен ръст | 2.8% | 2.9% | 2.4% | 1.6% | 4.4% | 1.1% | 2.0% | 4.0% |
*В сила от 1 януари 2018 г., категория „Детско хранене“ се отчита в Зоните като регионално управляван бизнес, като “Гербер Животозастраховане“ се отчита в Други бизнеси. Сравнителните продажби за 2017 са преизчислени главно, за да отразят тази промяна в ръководството и новите счетоводни стандарти за измерване на приходите след прилагането на МСФО 15.