• 2,6% органичен ръст и 1.8% реален вътрешен ръст и ценообразуване 0.8%.
• Общите отчетени продажби са намалели до 65.3 милиарда швейцарски франка, спад от 0.4% (9 месеца за 2016 – 65.5 милиарда), спад в нетните продажби на активи от 2.6% (главно поради създаването на съвместното предприятие Froneri) и отрицателните валутни ефекти от 0.4%.
• 0.8% органичен ръст при развитите пазари и 5.1% при развиващите се пазари
Марк Шнайдер, изпълнителен директор на Nestlé:
"Резултатите от продажбите за деветмесечния период са в съответствие с прогнозите ни от месец юли.
Органичният ръст на продажбите продължава да се възползва от водещия за отрасъл ръст на обема, което демонстрира способността ни за иновативност и възможността ни да отговаряме на потребителското търсене. Ценообразуването остана плавно. Зона Азия, Океания и Субсахарска Африка отбеляза допълнително подобрение на органичния ръст. Както се очакваше, Западна Европа отново демонстрира положителен органичен ръст, със значителен принос от кафе и шоколадови изделия.
Повишаването на ефективността е ключов приоритет за нас. Идентифицирахме допълнителни възможности за подобряването на маржа, което доведе до по-нататъшно ускоряване на преструктурирането и свързаните с него разходи през 2017 г. В следствие на това очакваме маржът на оперативната търговска печалба да се понижи с 40-60 базисни пункта. Развитието на маржа на оперативната търговска печалба е в пълно съответствие с нашите очаквания за 2017 г."
Прогноза
Потвърждаваме нашите прогнози за продажбите за 2017 г. и очакваме органичният ръст за цялата година да бъде около нивото от деветмесечния период. Основният марж на търговската оперативна печалба за 2017 г. се очаква да се подобри най-малко с 20 базисни пункта във фиксирана валута, в съответствие с нашите прогнози. Нашите инициативи за структурни спестявания се развиват по-бързо от първоначално планираните, което води до допълнително увеличение за преструктуриране и свързани разходи с 400-500 милиона швейцарски франка. В резултат на това маржът на оперативната печалба ще се понижи с 40-60 базисни пункта във фиксирана валута. Очакваме основната печалба на акция във фиксирана валута и капиталова ефективност да се увеличат.
Деветмесечен общ преглед на продажбите по оперативни звена
|
Общо за групата |
Зона Северна и Южна Америка |
Зона Европа, Близкия Изток и Северна Африка |
Зона Азия, Океания и Субсахарска Африка |
Nestlé Waters |
Nestlé Nutrition |
Други |
Продажби 9M-2017 (млн швейцарски франка) |
65'272 |
20'490 |
11'821 |
11'853 |
6'150 |
7'711 |
7'247 |
Продажби 9M-2016 (млн швейцарски франка) |
65'514 |
20'086 |
13'046 |
11'623 |
6'134 |
7'707 |
6'918 |
Реален вътрешен ръст |
1.8% |
0.3% |
1.4% |
3.6% |
2.1% |
0.4% |
5.0% |
Ценообразуване |
0.8% |
1.0% |
0.5% |
1.7% |
0.1% |
0.6% |
0.1% |
Органичен ръст |
2.6% |
1.3% |
1.9% |
5.3% |
2.2% |
1.0% |
5.1% |
Нет M&A |
-2.6% |
-0.7% |
-10.5% |
-0.5% |
-0.4% |
-0.4% |
-0.6% |
Чуждестранна валута |
-0.4% |
1.4% |
-0.8% |
-2.8% |
-1.7% |
-0.4% |
0.3% |
Отчетено нарастване на продажбите |
-0.4% |
2.0% |
-9.4% |
2.0% |
0.1% |
0.2% |
4.8% |
В сила от 1 януари 2017 г., Nestlé Professional се отчита като регионално управляван бизнес, включен в зоните. Считано от същата дата, Венецуела е изключена от ценообразуването на реалния вътрешен ръст и органичен растеж, за да отразяват по-добре основните бизнес резултати.
Деветмесечен общ преглед на продажбите по продукти
|
Обща група |
Напитки |
Вода |
Млечни продукти & сладолед |
Nutrition & Health Science |
Кулинарни продукти |
Шоколадови продукти |
Храна за домашни любимци |
Продажби 9M-2017 (млн швейцарски франка) |
65'272 |
14'745 |
5'758 |
9'891 |
11'197 |
8'614 |
5'978 |
9'089 |
Продажби 9M-2016 (млн швейцарски франка) |
65'514 |
14'417 |
5'735 |
10'779 |
11'022 |
8'812 |
5'929 |
8'820 |
Реален вътрешен ръст |
1.8% |
2.0% |
2.3% |
0.8% |
1.9% |
1.4% |
1.4% |
2.7% |
Ценообразуване |
0.8% |
1.5% |
0.1% |
1.7% |
0.4% |
1.7% |
-1.4% |
0.3% |
Органичен ръст |
2.6% |
3.5% |
2.4% |
2.5% |
2.3% |
3.1% |
0.0% |
3.0% |