Активностите от зеления календар 2021 на Нестле България продължават с акция по почистване

recover green
Назад

За втора поредна година инициативата Recover Green си партнира с НПО-та и инфлуенсъри, за да вдъхнови българите да живеят по-природосъобразно


Нестле България отбелязва Световния ден на океаните със старта на инициативата си Recover Green. Кампанията се провежда за втора поредна година и е част от дългосрочните ангажименти на компанията към опазването на околната среда и природните ресурси, а неин основен фокус е да мотивира обществото в България да се присъедини и с малки стъпки всеки един от нас да има своя принос към голямата цел за по-чист общ дом.

Инициативата Recover Green цели да вдъхновява гражданите към по-природосъобразно ежедневие като им поставя различни „зелени предизвикателства“, които да насочат вниманието на обществото към три различни екологично ориентирани теми – опазване на водни ресурси, намаляване на употребата на пластмаса и правилно разпределяне на отпадъците. Кулминацията на инициативата е специално събитие по почистване, което ще се състои на 3 и 4 юли на три от най-замърсените локации в страната – река Места, река Марица и Черноморието.

Кампанията е подкрепена от неправителствените организации Асоциация на родители“, „Национален Младежки Форум“, „Тротоара“ и „Art Against Plastic, които ще се присъединят с доброволци към почистването. Участие ще вземат още и влиятелни на мнение в социалните мрежи Ивана Александрова, Мари Андреева и Мона Гочева, които ще подкрепят мисията на Нестле като се включат активно в Инстаграм с апел към своите последователи. „Зелените предизвикателства” можете да откриете във Фейсбук страницата на Нестле България, както и в социалните канали на всички партньори, а най-активните участници ще имат шанс да получат награди от компанията. Първото "зелено предизвикателство" е свързано със спестяването на повече вода в ежедневието ни. Апелът е всеки да сподели какви мерки е взел в домашни условия, за да намали излишната употреба на вода. Така често голяма част от хората източват повече от нужното количество вода от чешмата по няколко пъти на ден. Добра практика би било всеки да източи вода еднократно и да напълни в бутилки, които да използва през целия ден.

Инициативата Recover Green е водена от мисията за изграждане на по-добро бъдеще за идните поколения. До момента Нестле България е успяла да намали консумацията на вода с 66% спрямо 2010-та година, благодарение на въвеждането на затворени цикли за индустриална вода, които позволяват многократното използване на водата във фабриката в София. Освен това от 2014-та насам, Нестле не депонира никакви отпадъци на сметището, а 100% от генерираните отпадъци се рециклират или оползотворяват. В допълнение, от началото на тази година, компанията въвежда забрана за използването на пластмаса за еднократна употреба и е в процес на преминаване към 100% рециклируемо опаковане, като Smarties бе първата от марките шоколадови изделия в света, която премина към изцяло хартиена опаковка.

Повече за Нестле и ангажиментите към опазването на природата:

В позицията си на социално-отговорна компания, Нестле строго спазва своите ангажименти към подобряването на качеството на живот и опазването на околната среда. До 2050 г. Нестле ще постигне нулеви нетни емисии, а до 2025 г. ще използва 100% възобновяемо електрическо във всичките си помещения, като в България това ще е осъществено до 2023 г., фокусирайки се върху регенеративно земеделие, рециклируемо опаковане и оползотворяване на 100% от генерираните отпадъци. Нестле е лидер във въвеждането на устойчиви практики в производствения процес и продължава да инвестира в по-зелено бъдеще за идните поколения, като цели да достигне 65% възобновяемо електрическо в България през 2021 година.