Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Нестле се присъединява към Европейския пакт за ограничаване употребата на нерециклирана пластмаса

Компанията затвърждава ангажимента си към намаляване употребата на нерециклирана пластмаса с една трета


 

През последните петдесет години употребата на пластмаса се е увеличила значително. От критично значение е човечеството да спре замърсяването на почвата, океаните, езерата и реките с пластмасов отпадък.

С тази ясна цел Нестле се присъединява към Европейския пакт за ограничаване употребата на нерециклирана пластмаса. Тази стъпка ще помогне на компанията да постигне 100% рециклируемост и възможност за повторна употреба на опаковките си, както и да намали употребата на нерециклирана пластмаса с една трета до 2025 г.

Целта на Европейския пакт, иницииран от Франция и Нидерландия, е да ускори прехода към кръгова икономика на пластмасата. Той ще спре силната зависимост от нерециклираната пластмаса – пластмасов материал, който се произвежда от невъзобновяеми източници.

Споразумението събира на едно място водещи компании, неправителствени организации и държавни структури, които се стремят да реализират общата си цел до 2025 г. и с действията си да надхвърлят изискванията на съществуващите правни мерки.

Тези европейски цели включват:

  • Намаляване на употребата на нерециклирани пластмасови продукти и опаковки с най-малко 20%

  • Повишаване на капацитета за събиране и рециклиране на пластмасови опаковки в Европа с най-малко 25%

  • Стимулиране на използването на рециклирани пластмаси в опаковките с поне 30%

Марко Сетембри, Главен изпълнителен директор на Нестле за Европа, Близкия Изток и Северна Африка: „Щастливи сме, че сме част от този Европейски пакт. Една от общите ни цели е да създадем кръгова икономика чрез подобряване на системите за събиране, сортиране и рециклиране на пластмаса в Европа. Днес можем да обявим, че бутилките на минерална вода Вител (продукт на Нестле във Франция) са произведени от рециклиран материал. Искаме в бъдеще да бъдем сигурни, че и другите ни опаковки като хартия и пликове, също могат да бъдат успешно рециклирани и използвани в производството на нови опаковки.“

Сигурността на продуктите е приоритет за компанията. Пластмасите, използвани за пакетиране на храните и напитките на Нестле, са нетоксични и безопасни за консумация. За да може да бъде използвана рециклирана пластмаса, която не съдържа частици, опасни за потребителите, процесът на рециклиране трябва да се подобри.

Предизвикателството пред Нестле и цялата хранителна индустрия е това, че в момента използването на нерециклирана пластмаса за производство на опаковки е по-лесно и по-достъпно за потребителя, отколкото използването на рециклирана пластмаса в опаковките. За да преодолее това предизвикателство, Нестле обяви инвестиция, насочена към рециклирането на пластмаса на стойност от над 1,5 милиарда швейцарски франка. Така Нестле цели да даде


 


 

ясен сигнал и да стимулира рециклиращите компании да се фокусират върху рециклирането на безвредни пластмаси и по този начин да спомогнат в изграждането на един нов пазар.

За да намали още повече използването на нерециклирана пластмаса, Нестле променя начина, по който доставя продуктите си. Компанията е в процес на тестване на система за доставка на храната за домашни любимци Purina PetCare и разтворимото кафе NESCAFE, която не изисква допълнително опаковане. Компанията си партнира и с LOOP – услуга за доставка на храна по домовете, която предоставя опаковки за многократна употреба. Първите продукти скоро ще бъдат достъпни на френския пазар.

За да ускори допълнително прилагането на иновации в тази сфера, Нестле стартира фонд за устойчиво пакетиране на стойност 250 милиона швейцарски франка. Той цели да подкрепи стартъпи, които създават иновации в тази сфера, включително и нов вид опаковъчни материали, както и системи за многократно зареждане и решения за рециклиране.

Повече информация за ангажимента на Нестле към намаляването на употребата на пластмасови опаковки можете да намерите на:


 


 

 

Back to Press releases
Mar 06, 2020
Innovation
Article Type