- Органичен ръст от 3.7%, с реален вътрешен ръст (RIG) от 3,0% и ръст в цените от 0,7%. Ръстът е подкрепен от силния тласък в САЩ и храните за домашни любимци с марката Purina.
- Общите отчетени продажби нарастват с 2,9% до 68,4 млрд. швейцарски франка (първите 9 месеца на 2018 г.: 66,4 млрд. швейцарски франка). Нетните придобивания имат положителен ефект от 0,7%, а валутните курсове намаляват продажбите с 1,5%.
- Управлението на портфолиото е изцяло според очакванията. Продажбата на Nestlé Skin Health за 10,2 милиарда швейцарски франка е приключена на 1 октомври 2019 г. Стратегическият преглед на бизнеса с колбаси и месни продукти с марката Herta понастоящем продължава и се очаква да приключи до края на годината.
- Съветът на директорите на Нестле реши да разпредели сума в размер до 20 милиарда швейцарски франка между акционерите на Нестле през периода 2020—2022 г., предимно под формата на обратно изкупуване на акции.
- Насоките за цялата 2019 г. са потвърдени от Нестле. Очакваме органичен ръст на продажбите около 3,5% и на основния марж на оперативната печалба за цялата година от или над 17,5%. Очаква се увеличение на основната печалба на акция в постоянна валута и ефективността на капитала.
Марк Шнайдер, Главен изпълнителен директор на Нестле::
„Доволни сме от резултатите за деветмесечието и постигнахме още по-голям напредък в реализацията на финансовите ни цели за 2020 г. Продължаваме да сме свидетели на добър тласък на най-големия ни пазар, САЩ и много силен ръст на храните за домашни любимци с марката Purina в световен мащаб. Ръстът на Нестле е подкрепен от инвестиции в нашите марки, бързи иновации и дисциплинирано изпълнение. През третото тримесечие продължава внедряването на продуктите на „Старбъкс“ /Starbucks/, като към момента вече е достигнало до 34 страни. Преобразуването на портфолиото ни се движи изцяло по план, както се вижда от навременното приключване на продажбата на продуктите за грижа за кожата с марката Nestlé Skin Health. С разумни инвестиции и дисциплиниран подход спрямо придобиванията, нашият модел за създаване на стойност генерира печеливш растеж и привлекателна парична възвръщаемост за акционерите ни.“
Нестле Група | Зона Америка | Зона Европа, Близкия Изток и Северна Африка | Зона Азия, Океания и Африка | Нестле води | Други | |
---|---|---|---|---|---|---|
Продажби през първите 9 месеца на 2019 г. (млн.шв.фр.) | 68 367 | 23 995 | 13 650 | 15 938 | 6 097 | 8 687 |
Продажби през първите 9 месеца на 2018 г. (млн.шв.фр.) | 66 424 | 21 918 | 13 731 | 15 799 | 6 127 | 8 849 |
Реален вътрешен ръст RIG | 3.0% | 2.7% | 4.6% | 2.5% | -2.5% | 6.4% |
Ръст в цени | 0.7% | 1.4% | -1.7% | 0.6% | 3.0% | 0.7% |
Органичен ръст | 3.7% | 4.1% | 2.9% | 3.1% | 0.5% | 7.1% |
Нетни сливания и придобивания | 0.7% | 5.5% | -0.1% | -0.1% | -0.2% | -7.3% |
Обмен на валута | -1.5% | -0.1% | -3.4% | -2.1% | -0.8% | -1.6% |
Отчетен ръст на продажбите | 2.9% | 9.5% | -0.6% | 0.9% | -0.5% | -1.8% |
Продажби на Групата
Органичният ръст достига 3,7%. Реалният вътрешен ръст от 3,0% остава във високите граници при хранително-вкусовата промишленост. Ръстът в цените допринася с 0,7%, с временен спад през третото тримесечие, главно свързано с поетапния ръст в цените и намаляването на цените на кафето. Органичният ръст е 3,5%, без отчитане на разглежданите дейности.
Ускорението на ръста година след година е подкрепено от САЩ и Бразилия. Зона Европа, Близкия Изток и Северна Африка допринася за по-големия тласък със силен среден едноцифрен реален вътрешен ръст през третото тримесечие. Зона Азия, Океания и Африка на юг от Сахара (AOA) отбелязва солиден ръст, въпреки спада в някои категории в Китай. Органичният ръст е 2,7% на развитите пазари, подкрепен от силен реален вътрешен ръст. Ръстът на развиващите се пазари е 5,0%.
Всички категории продукти отбелязват положителен ръст, водени от храните за домашни любимци с марката Purina и кафеto. Наскоро пуснатите на пазара продукти на „Старбъкс“ /Starbucks/ се радват на силно търсене с още по-голямо разрастване в нови страни. Nestlé Health Science бележи добър напредък с висок едноцифрен ръст през третото тримесечие. Ръстът на водите остава слаб, отразявайки съпоставимия висок ръст в цените и разочароващия летен сезон в Европа.
Нетните придобивания увеличават продажбите с 0.7%. Придобиванията на лиценза за „Старбъкс“ и „Атриум Иновейшънс“ /Atrium Innovations/ далеч надвишават инвестициите си, главно животозастраховане „Гербер“ /Gerber Life Insurance/. Обменът на валута има отрицателен ефект от 1,5%. Общите отчетени продажби нарастват с 2,9% до 68,4 милиарда швейцарски франка.
Перспективи
Насоките за цялата 2019 г. са потвърдени от Нестле. Очакваме органичен ръст на продажбите около 3,5% и на основния марж на оперативната печалба за цялата година от или над 17,5%. Очаква се увеличение на основната печалба на акция в постоянна валута и ефективността на капитала.
Приложение
Преглед на продажбите през първите девет месеца по оперативни сегменти
Нестле Група | Зона Америка | Зона Европа, Близкия Изток и Северна Африка | Зона Азия, Океания и Африка | Нестле води | Други | |
---|---|---|---|---|---|---|
Продажби през първите 9 месеца на 2019 г. (млн.шв.фр.) | 68 367 | 23 995 | 13 650 | 15 938 | 6 097 | 8 687 |
Продажби през първите 9 месеца на 2018 г. (млн.шв.фр.) | 66 424 | 21 918 | 13 731 | 15 799 | 6 127 | 8 849 |
Реален вътрешен ръстRIG | 3.0% | 2.7% | 4.6% | 2.5% | -2.5% | 6.4% |
Ръст в цени | 0.7% | 1.4% | -1.7% | 0.6% | 3.0% | 0.7% |
Органичен ръст | 3.7% | 4.1% | 2.9% | 3.1% | 0.5% | 7.1% |
Нетни сливания и придобивания | 0.7% | 5.5% | -0.1% | -0.1% | -0.2% | -7.3% |
Обмен на валута | -1.5% | -0.1% | -3.4% | -2.1% | -0.8% | -1.6% |
Отчетен ръст на продажбите | 2.9% | 9.5% | -0.6% | 0.9% | -0.5% | -1.8% |
Преглед на продажбите през първите девет месеца по продукти
Общо за Групата | Прахообразни и течни напитки | Води | Води Млечни продукти и сладолед | Nutrition & Health Science | Готови ястия и продукти за готвене | Шоколадови продукти | Храни за домашни любимци | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Продажби през първите 9 месеца на 2019 г. (млн.шв.фр.) | 68 367 | 16 880 | 5 764 | 9 806 | 11 698 | 8 888 | 5 358 | 9 973 |
Продажби през първите 9 месеца на 2018 г. (млн.шв.фр.) | 66 424 | 15 388 | 5 765 | 9 758 | 11 905 | 8 716 | 5 542 | 9 350 |
Реален вътрешен ръст RIG | 3.0% | 2.7% | -2.2% | 1.7% | 5.0% | 3.0% | 3.4% | 5.6% |
Ръст в цени | 0.7% | 0.1% | 3.1% | 1.3% | 0.2% | -0.2% | -1.1% | 1.7% |
Органичен ръст | 3.7% | 2.8% | 0.9% | 3.0% | 5.2% | 2.8% | 2.3% | 7.3% |