- Органичен ръст от 3,6%, с продължаващ силен реален вътрешен ръст (RIG) от 2,6% и ръст в цените от 1,0%. Увеличаването на ръста е водено от Съединените Американски Щати и Бразилия.
- Общите отчетени продажби се увеличават с 3,5% до 45,5 млрд. швейцарски франка (първо полугодие на 2018 г.: 43,9 млрд. швейцарски франка). Нетните придобивания имат положителен ефект от 1,1%, а валутните курсове намаляват продажбите с 1,2%.
- Маржът на основната оперативната печалба от основна търговска дейност (UTOP) достига 17,1%, със 100 базисни пункта нагоре. Маржът на оперативната печалба от търговска дейност (TOP) се повишава с 90 базисни пункта до 15,5%.
- Основният доход на акция се увеличава с 15,7% в постоянна валута и с 14,6% на отчетна база до 2,13 швейцарски франка. Печалбата на акция намалява с 12,3% до 1,68 швейцарски франка на отчетна база, тъй като през предходната година се облагодетелства от продажбата на бизнеса с шоколадови продукти в САЩ.
- Свободният паричен поток се увеличава с 40,4% до 4,1 милиарда швейцарски франка.
- Управлението на портфолиото е изцяло според очакванията. Очаква се продажбата на Nestlé Skin Health да бъде приключена през втората половина на 2019 г. на договорена цена в размер на 10,2 милиарда швейцарски франка. Стратегическият преглед на бизнес Herta продължава и се очаква да приключи в края на 2019 г.
- Очакванията за цялата 2019 г. са потвърдени. Предвижда се органичен ръст на продажбите около 3,5% и марж на оперативната печалба от основна търговска дейност на или над 17,5%. Очаква се увеличение на основната печалба на акция в постоянна валута и на капиталовата ефективност.
Марк Шнайдер Главен изпълнителен директор на Нестле:
"Окуражени сме от резултатите от първото полугодие и постигнахме още по-голям напредък към постигане на финансовите ни цели за 2020 г. Дисциплинираното изпълнение и бързите иновации допринесоха за подобряване на органичния ръст и рентабилността. Много фактори допринасят за ръста ни като сред тях най-големият пазар - Съединените Американски Щати, бележи особено добри резултати. В категориите ни увеличаването на инвестициите в нашите марки и в иновации очевидно се отплаща, което е отразено в нарастващия интерес при храните за домашни любимци PetCare и връщането към среден едноцифрен ръст при кафето. Пускането на марката „Старбъкс“ /Starbucks/ до тук е огромен успех и планираме още по-голямо географско разпространение и иновации на продуктите, за да можем да се възползваме максимално от тази уникална възможност. Активното управление на портфолиото ще продължи да изостря нашия стратегически фокус и да позиционира дружеството в атрактивни дейности с висок ръст. Нашият модел за създаване на стойност дава очакваните резултати и ще спомогне за един постоянен ръст на печалбата."
Продажби на Групата
Органичният ръст достига 3,6%. Реалният вътрешен ръст от 2,6% остава на най-високото ниво в хранително-вкусовата промишленост. Ръстът в цените допринася с 1,0% с известно забавяне през второто тримесечие поради дефлационната среда в Европа и по-ниския ръст на цените в Бразилия. Органичният ръст е 3,4%, изключвайки дейностите, които са предмет на стратегически преглед. Засиленият ръст на годишна база се води от САЩ и Бразилия. AOA (Азия, Океания и Африка) отбелязват солиден ръст, въпреки отрицателните резултати в продажбите в Пакистан и по-ниските продажби в някои категории в Китай. Органичният ръст е 2,4% на развитите пазари, със значително увеличение на реалния вътрешен ръст през второто тримесечие. Ръстът на развиващите се пазари е 5,3%.
Всички категории продукти отбелязват положителен ръст. Най-голям принос имат Purina PetCare, кафето и бизнес Детско хранене. Кафето се върна към среден едноцифрен ръст през второто тримесечие с подобрена динамика на Nespresso и Nescafé във всички зони. Пускането на продуктите на Starbucks на 14 пазара показва засилено търсене и ще последват и други пазари през втората половина на годината.
Нетните придобивания увеличават продажбите с 1,1%. Придобиването на лицензите на „Старбъкс“ и „Атриум Иновейшънс“ /Atrium Innovations/ далеч надхвърлят инвестициите си, главно Животозастраховане „Гербер“ /Gerber Life Insurance/. Курсовите разлики оказват отрицателно въздействие от 1,2%. Общите отчетени продажби се увеличават с 3,5% до 45,5 млрд. швейцарски франка.
Перспективи
Очакванията за цялата 2019 г. са потвърдени. Предвижда се органичен ръст на продажбите около 3,5% и марж на оперативната печалба от основна търговска дейност на или над 17,5%. Очаква се увеличение на основната печалба на акция в постоянна валута и ефективността на капитала.
Приложение
Преглед на продажбите за полугодието и оперативната печалба от основна търговска дейност (UTOP)
Общо за Групата | Зона AMS | Зона EMENA | Зона AOA | Nestlé Waters | Други дейности | |
---|---|---|---|---|---|---|
Продажби полугодие на 2019 (CHF m) | 45 456 | 15 666 | 9 231 | 10 725 | 4 003 | 5 831 |
Продажби полугодие на 2018 (CHF m) | 43 920 | 14 153 | 9 303 | 10 634 | 3 967 | 5 863 |
Реален вътрешен ръст (RIG) | 2.6% | 2.0% | 3.7% | 2.5% | -3.3% | 6.7% |
Ръст в цени | 1.0% | 1.9% | -1.3% | 0.8% | 4.7% | 0.7% |
Органичен ръст | 3.6% | 3.9% | 2.4% | 3.3% | 1.4% | 7.4% |
Нетни сливания и придобивания | 1.1% | 6.4% | -0.1% | -0.1% | -0.2% | -6.5% |
Обмен на валута | -1.2% | 0.5% | -3.1% | -2.3% | -0.3% | -1.4% |
Отчетен ръст на продажбите | 3.5% | 10.8% | -0.8% | 0.9% | 0.9% | -0.5% |
Полугодие на 2019 г. оперативна печалба от основна търговска дейност (млн. шв. фр.) | 7 773 | 3 009 | 1 733 | 2 482 | 472 | 1 144 |
Полугодие на 2018 г. оперативна печалба от основна търговска дейност (млн. шв. фр.)* | 7 063 | 2 667 | 1 738 | 2 419 | 398 | 960 |
Полугодие на 2019 г. Марж на оперативната печалба от основна търговска дейност | 17.1% | 19.2% | 18.8% | 23.1% | 11.8% | 19.6% |
Полугодие на 2018 г. Марж на оперативната печалба от основна търговска дейност* | 16.1% | 18.8% | 18.7% | 22.7% | 10.0% | 16.4% |
Продажби полугодие на 2019 г. (млн. шв. фр.) | 45 456 | 15 666 | 9 231 | 10 725 | 4 003 | 5 831 |
Преглед на продажбите за полугодието и оперативната печалба от основна търговска дейност (UTOP) по продукти
Общо за Групата | Напитки | Води | Млечни продукти и сладолед | Nutrition & Health Science | Готови ястия и продукти за готвене | Шоколадови продукти | Храни за домашни любимци | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Продажби полугодие на 2019 г. (млн. шв. фр.) | 45 456 | 11 367 | 3 786 | 6 539 | 7 822 | 5 938 | 3 450 | 6 554 |
Продажби полугодие на 2018 г. (млн. шв. фр.) | 43 920 | 10 265 | 3 729 | 6 385 | 7 912 | 5 819 | 3 634 | 6 176 |
Реален вътрешен ръст (RIG) | 2.6% | 2.2% | -3.0% | 1.4% | 5.2% | 2.6% | 3.3% | 4.2% |
Ръст в цени | 1.0% | 0.5% | 5.0% | 1.6% | 0.7% | -0.2% | -0.8% | 1.9% |
Органичен ръст | 3.6% | 2.7% | 2.0% | 3.0% | 5.9% | 2.4% | 2.5% | 6.1% |
Полугодие на 2019 г. оперативна печалба от основна търговска дейност (млн. шв. фр.) | 7 773 | 2 619 | 433 | 1 236 | 1 800 | 1 025 | 408 | 1 319 |
Полугодие на 2018 г. оперативна печалба от основна търговска дейност (млн. шв. фр.)* | 7 063 | 2 385 | 352 | 1 121 | 1 589 | 1 002 | 443 | 1 290 |
Полугодие на 2019 г. Марж на оперативната печалба от основна търговска дейност | 17.1% | 23.0% | 11.4% | 18.9% | 23.0% | 17.3% | 11.8% | 20.1% |
Полугодие на 2018 г. Марж на оперативната печалба от основна търговска дейност* | 16.1% | 23.2% | 9.4% | 17.6% | 20.1% | 17.2% | 12.2% | 20.9% |
* Данните за 2018 г. са коригирани, за да отразяват преразпределението на някои маркетингови и административни разходи от неразпределени позиции в оперативните сегменти. Това бе извършено, за да се отрази по-добре използването на разходите във всяка зона и глобално управлявани бизнеси.