- Органичен ръст от 2,4%, с 1,6% от ръст в обем и ръст в цени от 0,8%.
- Продажбите са се увеличили с 0,4% до 89,8 милиарда швейцарски франка (2016 г.: 89,5 милиарда швейцарски франка). Продажбата на активи са оказали негативно въздействие от 1.9% (основно поради създаването на съвместното предприятие с Froneri).
- Маржът на оперативната търговска печалба е над очакванията, с 50 базисни точки във фиксирани валути и отчетено увеличение с 40 базисни точки до 16,4%.
- Маржът на оперативната търговска печалба е намален с 60 базисни точки до 14.7%, в съответствие с очакванията ни от октомври 2017 г. Това включва увеличение с 900 милиона швейцарски франка за преструктурирането и свързаните с него разходи, до 1,5 милиарда швейцарски франка. Увеличение на дохода на акция с 4,7% във фиксирана валута и с 4,6% до 3,55 швейцарски франка.
- Предложеният дивидент се увеличава с 5 швейцарски цента (2,2%) и достигна до 2,35 швейцарски франка на акция. Nestlé оповестява решенията на Борда на директорите относно бизнеса „Gerber Life Insurance“ и инвестицията в L'Oréal.
- Прогноза за 2018: органичен ръст между 2% и 4%; увеличение на оперативната търговска печалба на маржа в съответствие с целта за 2020 г. Разходите за преструктуриране се очаква да възлязат на около 700 милиона швейцарски франка. Очаква се увеличение на дохода на акциите във фиксирана валута, както и на капиталовата ефективност.
Марк Шнайдер, Главен изпълнителен директор на Nestlé “Органичният ръст през 2017 г. беше в зададените рамки, но по-нисък от нашите очаквания, поради слабото развитие на продажбите в края на годината. Ръстът на продажбите в Европа и Азия беше добър, докато Северна Америка и Бразилия продължиха да срещат предизвикателна среда. Нашите инициативи за намаляване на разходите доведоха до подобрение на маржовете в сравнение с очакванията за 2017 г., въпреки значителното увеличение на цените на суровините.
През последните месеци завършихме първоначалните промени по нашето портфолио с много благоприятни резултати. Ние ще продължим този подход за управление на портфолиото, в пълно съответствие с нашата стратегия. Що се отнася до основното ни портфолио, ускоряването на ръста чрез иновации и обновяване на продуктите е на първо място.
Основният органичен ръст се очаква да се подобри през 2018 г. и сме на път да постигнем целта си за повишаване на маржа до 2020 година.”
Прогноза:
През 2018 г. очакваме органичният ръст да е между 2% и 4% и повишението на маржа на оперативната търговска печалба да е в съответствие с нашата цел за 2020 г. Разходите за преструктуриране се очаква да възлязат на около 700 милиона швейцарски франка. Очаква се увеличение на дохода на акциите във фиксирана валута, както и на капиталовата ефективност.
Анекс:
Данните за 2016 г. бяха преизчислени вследствие на смяната на структурата на бизнеса, в сила от 1 януари 2017 г., за Nestlé Professional от глобално управляван към регионално управляван бизнес. Годишен преглед на продажбите и търговска оперативна печалба по оперативни звена.
Общо Групи | Зона Северна и Южна Америка | Зона Европа | Зона Азия, Океания и Африка | Nestlé Waters | Nestlé Nutrition | Други | |
Продажби 2017 (млн. швейцарски франка) | 89’791 | 28’479 | 16’535 | 16’224 | 7’955 | 10’361 | 10’237 |
Продажби 2016 (млн. швейцарски франка) | 89’469 | 28’130 | 17’428 | 15’904 | 7’926 | 10’326 | 9’755 |
Ръст в обем | 1.6% | 0.2% | 1.7% | 2.9% | 1.8% | 0.9% | 4.5% |
Ръст в цени | 0.8% | 0.7% | 0.6% | 1.8% | 0.3% | 0.2% | 0.3% |
Органичен ръст | 2.4% | 0.9% | 2.3% | 4.7% | 2.1% | 1.1% | 4.8% |
Нет Сливания и Придобивания | -1.9% | -0.5% | -8.0% | -0.4% | -0.5% | -0.4% | -0.8% |
Разлика от валутни курсове | -0.1% | 0.8% | 0.6% | -2.3% | -1.4% | -0.2% | 1.0% |
Отчетен ръст на продажби | 0.4% | 1.2% | -5.1% | 2.0% | 0.2% | 0.5% | 5.0% |
2017 Търговска оперативна печалба (млн. швейцарски франка) | 14’729 | 5’791 | 2’990 | 3’265 | 1’012 | 2’384 | 1’625 |
2016 Търговска оперативна печалба (млн. швейцарски франка) | 14’307 | 5’537 | 3’020 | 3’171 | 990 | 2’389 | 1’503 |
2017 Марж на търговска оперативна печалба | 16.4% | 20.3% | 18.1% | 20.1% | 12.7% | 23.0% | 15.9% |
2016 Марж на търговска оперативна печалба | 16.0% | 19.7% | 17.3% | 19.9% | 12.5% | 23.1% | 15.4% |
Общо за групата | Напитки | Вода | Млечни продукти & сладолед | Хранене и здравна наука | Кулинарни продукти | Шоколадови продукти | Храна за домашни любимци | |
Продажби 2017 (млн. швейцарски франка) | 89’791 | 20’408 | 7’455 | 13’447 | 15’257 | 11’957 | 8’805 | 12’462 |
Продажби 2016 (млн. швейцарски франка) | 89’469 | 19’792 | 7’414 | 14’331 | 15’038 | 12’148 | 8’679 | 12’067 |
Ръст в обем | 1.6% | 2.1% | 2.1% | 0.4% | 1.9% | 1.0% | 1.4% | 2.5% |
Ръст в цени | 0.8% | 1.5% | 0.3% | 1.6% | 0.2% | 1.2% | -1.1% | 0.5% |
Органичен ръст | 2.4% | 3.6% | 2.4% | 2.0% | 2.1% | 2.2% | 0.3% | 3.0% |
2017 Търговска оперативна печалба (млн. швейцарски франка) | 14’729 | 4’461 | 968 | 2’509 | 2’961 | 2’103 | 1’387 | 2’678 |
2016 Търговска оперативна печалба (млн. швейцарски франка) | 14’307 | 4’270 | 950 | 2’759 | 2’900 | 1’940 | 1’237 | 2’554 |
2017 Марж на търговска оперативна печалба | 16.4% | 21.9% | 13.0% | 18.7% | 19.4% | 17.6% | 15.8% | 21.5% |
2016 Марж на търговска оперативна печалба | 16.0% | 21.6% | 12.8% | 19.3% | 19.3% | 16.0% | 14.3% | 21.2% |