150 ГОДИНИ „ДОБРА ХРАНА, ДОБЪР ЖИВОТ“

По случай юбилея торта от 5 кв.м зарадва служителите и гостите на Нестле България

Към Новини18 Юни 2018

 

Днес, 8 юни 2016г., в двора на централния офис на Нестле България в София и във фабриката за сладолед във Варна служителите на компанията отпразнуваха 150-тия рожден ден на най-големия производител на храни и напитки в света.

В София празникът бе уважен от Н.Пр. Денис Кнобел – посланик на Конфедерация Швейцария, Дончо Барбалов – зам.-кмет на Столична община и Бони Бонев, председател на Българо-швейцарската търговска камара. Те се присъдениха към изпълнителния директор на Нестле България Хуан Карлос Пералехо, за да поднесат поздравления към всички служители на компанията. Във Варна към поздравленията от директора на фабриката за сладолед Адриан Мунтеан се присъедини и Пламена Маринова – зам.-кмет на Община Варна.

„Вече 150 години Нестле е водещата компания, производител на храни и напитки в света с над 330 000 служители в над 150 страни и над 1 милиард продукти, продавани всеки ден. Ние в България имаме доста поводи за гордост. Макар че сме малък пазар, заемаме стратегическа позиция в структурата на компанията, благодарение на фабриката ни за шоколадови продукти и бисквити. Тя е компетентен център за производство на KitKat® и снабдява над 40 страни, предимно в Европа, както и Канада и Австралия,“ – заяви г-н Пералехо.

„Аз съм запознат с компанията още от ранно детство и много се радвам, че в България Нестле се развива толкова добре и Ви пожелавам още поне 150 години успешен бизнес,“ – добави Н.Пр. Денис Кнобел. Г-н Барбалов изрази благодарност към ръководството и екипа на Нестле България за успешното партньорство и поздрави компанията за нейната активна социална дейност.

Домакини и гости разрязаха символично тортата, направена с продукти на Нестле, след което всички служители имаха възможността да се почерпят и поздравят по случай юбилея.


 

Повече за историята на Нестле

Годината е 1867. Множество кърмачета стават жертва на недохранването, поради липсаТА на ефективни алтернативи на майчиното мляко. Анри Нестле научава за едно недоносено бебе в Швейцария, което не може да приема майчина кърма и дава на детето новоизобретената си бебешка храна Farine lactée. Това се оказва единственият подходящ за момчето продукт и благодарение на него то оцелява.

Новината за успеха на Анри Нестле се разпространява бързо. СЪС своята отдаденост, ангажираност и пионерски дух той изгражда процъфтяващ бизнес. Неговата иновация става модел и стремеж в работатата на всички служители на Нестле през следващите 150 години, което демонстрира умението на компанията да предвижда и да отговаря на променящите се ИЗИСКВАНИЯ на потребителите.

Днес в световен мащаб хората консумират над 1 милиард порции от продуктите на Нестле всеки ден. Компанията развива своята дейност в над 197 държави и осигурява работа на над 340 000 души. Това надхвърля границите на малкия бизнес, който Анри Нестле основава във Веве, Швейцария. въпреки това и до днес Нестле се вдъхновява и се придържа към ценностите, в които Анри вярва.

Историята на Нестле започва през 1866 г., когато Англо-швейцарска компания предлага първото в Европа кондензирано мляко – друг животоспасяващ продукт в годините преди въвждането на технологията за замразяване, когато прясното мляко често се разваля при транспортиране. През 1905 г. дружеството се обединява с Нестле, за да се формира Нестле и Англо-швейцарска млечна компания, която се превръща в Нестле през 1977 г.

Ранният успех на компанията се дължи на инвестициите в продукти, основани на науЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ и модерни фабрики за ефективното им производство. Железопътните и морски комуникации предлагат на Нестле и Англо-швейцарска млечна компания“ достъп до нови пазари, а чрез умелото използване на съвременните медии (вестници, списания, билбордове) се информира и образова обществото – както за ползите от продуктите, така и за балансираното хранене, качеството, безопасността, достъпността и вкусА.

Това е моделът за успех, който се прилага и днес. ОсновнаТА полза, която продуктите на Нестле предлагат е тяхното удобство. това става особено важно след Втората световна война, когато все повече жени започват работа, а обществото се ориентира към лесни за приготвяне храни.

През 1938 г. хората вече могат „да започВат деня си с Nescafé“ – първото в света разтворимо кафе с великолепен вкус. През 1948 г. те могат да се насладят и на Nesquik – какао, което се разтваря в студено мляко. А през 1957 г. могат да приключат деня си с „готови ястия“ Maggi в консерви.

Консервите не са нещо ново, но питателната храна в консерви е иновация за времето си и се превръща в бързорастящ сегмент за Нестле. Тези храни имат дълъг срок на годност, приготвят се лесно и дори могат да се консумират студени. Освен това консервите са лесни за транспортиране, така че могат да се консумират на излет в природата, например, заедно с чаша Nescafé. Тези продукти стават неразделна част от съвременния свят и благодарение на тях животът никога няма да бъде същият.

От 1960 г. насам хората могат да се насладят на замразените храни и сладоледи на Нестле, които компанията започва да предлага с разпространението на домашните хладилници и фризери. През 1986 г. Нестле отива още по-далеч като създава своята собствена революционна кафе-система Nespresso. ТЯ променя начина, по който се наслаждаваме на хубавото кафе.

Nespresso е поредната иновация на Нестле, която подобрява качеството на живот – навсякъде, всеки ден. Продуктите на компанията носят удоволствие – емоция, силно присъща на шоколада и шоколадовите изделия. Нестле започва тази ключова дейност през 1904 г., когато поема експортните продажби за „Peter & Kohler“, а по-късно добавя марки като „Cailler“ и „KitKat“.

Днес дейността на компанията обхваща широка гама от продукти – напитки, мляко и млечни продукти, шоколаводи продукти и бисквити, храна за домашни любимци и дори продукти за грижа за кожата. През 2011 г. Нестле разширЯВА водещата си позиция в сферата на балансираното хранене и активния начин на живот като създаВА Nestlé Health Science за разработване на храни, които подпомагат да се постигне оптимално здраве на мозъка, например.

Чрез тези иновации Нестле се изправя пред глобалните предизвикателства като недохранването, нарастващия дял на застаряващото население и затлъстяването. Страстта към балансирано хранене е в основата на ангажимента за подобряване на продуктите на компанията чрез намаляване на количествАТА сол, захар и наситени мазнини и обогатяването им с витамини, минерали, зеленчуци и пълнозърнести култури.

С отбелязването на своята 150-годишнина Нестле се придържа към убеждението, че за да успее в дългосрочен план, трябва да създава стойност не само за своите акционери, но и общностите, в които развива дейност и за обществото като цяло. Тази позиция отстоява и Утвърждава ценностите на Анри Нестле, докато Нестле гледа с очакване към следващите 150 години „Добра храна, добър живот“.