
- Продажбите нарастват с 5,3% до 45,2 милиарда швейцарски франка с органичен ръст от 4,1%;
- За първото полугодие, реалният вътрешен ръст бележи увеличение до 2,7% и всичките географски райони допринасят за този резултат;
- Повишение на оперативната търговска печалба с 6,8% до 6,8 милиарда швейцарски франка и увеличение на маржа с 20 базисни точки до 15,1%;
- Общите маркетингови разходи бележат увеличение с 60 базисни точки, а разходите за стимулиране на потреблението 15 % във фиксирани валути;
- Доходът на акция нараства с 3,4%, а реалния доход на акция във фиксирани валути със 7,2%;
- Оперативен паричен поток от 5 милиарда швейцарски франка;
- Очаквания и постижения 2013: около 5% органичен ръст с подобрен марж и доход на акция във фиксирани валути.
Пол Булке, главен изпълнителен директор на Нестле: „През първото полугодие ние осигурихме балансирано представяне, както при приходите, така и при нетните доходи, в условията на понижен растеж и оптимизирани разходи за суровини и материали.
Органичният ръст е леко забавен, отразявайки понижените цени на нашите пазари, след като използвахме индиректни разходи за суровини и материали, за да отговорим на очакванията на днешните потребители, които търсят продукти с добавена стойност. Това, съчетано с устойчивото и стабилно увеличаване на инвестициите в нашите марки, осигури силен ръст в реализирането на обем, като в същото време ние бяхме в състояние да подобрим оперативния марж. Очакваме този растеж да продължи и през втората половина на годината, и да ни позволи да осигурим около 5% органичен ръст с повишаване на маржа на печалбата и реалния доход от акция във фиксирани валути през втората половина на годината, което да е в съответствие с поетите ангажименти,“
Преглед на продажбите и маржа на оперативната търговска печалба (ОТП)
Ян.-Юни 2013 Продажби в млн. шв. франка |
Ян.-Юни 2013 Органичен ръст (%) |
Маржове на ОТП | ||
---|---|---|---|---|
Ян.-Юни 2013 (%) | Промяна спрямо Ян.-Юни 2010 |
|||
По оперативни звена | ||||
Храни и напитки - Зона Америка |
13’615 | +5.0 | 17.8 | +30 |
- Зона Европа | 7’504 | +0.5 | 14.9 | -10 |
- Зона Азия, Океания и Африка | 9’394 | +5.0 | 19.1 | +20 |
Nestlé Waters | 3’668 | +2.2 | 10.0 | 0 |
Nestlé Nutrition | 5’005 | +6.5 | 20.0 | -60 |
Други | 5’982 | +5.0 | 19.2 | +60 |
Общо за Групата | 45’168 | +4.1 | 15.1 | +20 |
По продуктови категории | ||||
Напитки | 10’134 | +4.7 | 24.0 | +100 |
Вода | 3’438 | +2.0 | 10.7 | +10 |
Млечни продукти и сладолед | 8’609 | +4.5 | 15.9 | +80 |
Nutrition & Healthcare | 5’983 | +6.0 | 18.6 | -60 |
Кулинарни продукти | 6’853 | -0.2 | 13.5 | +30 |
Шоколадови продукти | 4’611 | +4.7 | 12.7 | -110 |
Храни за домашни любимци | 5’540 | +7.1 | 19.0 | -120 |
Общо за Групата | 45’168 | +4.1 | 15.1 | +20 |