Sort by
Sort by

Nestlé въвежда дозатори за многократна употреба и зареждане с цел намаляване на опаковките за еднократна употреба

Video

Nestlé стартира пилотна програма за дозатори за многократна употреба и зареждане за храни за домашни любимци и разтворимо кафе като част от усилията си за намаляване на опаковките за еднократна употреба. Вградените дозатори в магазините предлагат на потребителите пазаруване без опаковки за еднократна употреба, както и гъвкавост и разнообразие от продукти.

Потребителите могат да донесат контейнери за многократна употреба за закупуване на различни видове храна за котки Purina и разтворимо кафе Nescafé. Те могат също така да получат дигитално информация за продукта, която обикновено се намира на опаковката, като например съставки, хранителни стойности и срок на годност.

Работейки в сътрудничество със стартъпа MIWA, Nestlé наскоро започна пилотен проект за дозатори за многократна употреба и зареждане в три магазина на Nestlé в градовете Роршах, Орбе и Ла Тур де Пелц в Швейцария. По време на четиримесечния пробен период дозаторите бяха добре приети от потребителите и Nestlé успя да получи ценна обратна връзка за тях, включително относно тяхното удобство за ползване. За да бъде допълнително оценена ефективността на дозаторите в намаляването на отпадъци от опаковки по веригата на доставки, в рамките на следващите няколко месеца те ще бъдат инсталирани и на други локации.

„Опаковката играе ключова роля за поддържане на безопасността на храните в рамките на срока на годност на продукта. Това означава, че проучвайки нови системи за опаковане, трябва да гарантираме, че нашите продукти могат да бъдат доставени на потребителите по безопасен и хигиеничен начин. Тези дозатори са иновативни, защото те включват интелигентна технология, която ни позволява да гарантираме безопасността на продуктите, а също така и гарантираме свежест и проследяемост на нашите продукти.“, коментира Хелене Ланктуи, Директор „Научноразвойна дейност и опаковки“ в Nestlé

Разработването на иновативни, алтернативни системи за доставка, като например такива за големи обеми или за многократна употреба и зареждане, са основен фокус за Nestlé в няколко категории продукти. Компанията вече обяви пилотен тест за Refill Plus воден дозатор, използващ най-съвременната технология, която позволява на потребителите да персонализират водата си с 64 вкусови комбинации. В партньорство с Terracycle Nestlé въвежда Loop, услуга за абонамент за доставка по домовете в САЩ, която скоро ще бъде въведена и във Франция. Освен това мини дозатори за Nescafé и Milo се предлагат за сегмента за търговия извън дома в много страни по света.

Тези иновативни системи са част от по-широк набор от действия за намаляване на опаковките за еднократна употреба. Допълвайки своя ангажимент да направи 100% от опаковките си рециклируеми или годни за повторна употреба до 2025 г., Nestlé обяви плановете си да намали използването на нерециклирани пластмаси с една трета през същия период.

Бернар Мюние, изпълнителен директор на Nestlé Purina Petcare EMENA, сподели: „В Purina, нашите екипи са съсредоточени върху проектирането на нашите продукти и опаковки за по-устойчиво бъдеще. Този пилотен проект е важна стъпка напред в нашите усилия за намаляване на отпадъците и сме горди, че имаме водеща роля в тестването на тези иновативни дозатори. Предлагането на възможност за собствениците на домашни любимци да използват безопасни дозатори за многократна употреба и многократно зареждане може да ни помогне да подобрим въздействието върху околната среда, като същевременно осигуряваме висококачествена храна за домашните любимци.“

Филип Навратил, глобален ръководител на стратегическо бизнес звено „Напитки“ в Nestlé и старши вицепрезидент, допълни: „Като част от пътя на трансформация на опаковките в Nescafé, ние работим усилено към това да преосмислим как проектираме нашите опаковки за по-добро въздействие върху околната среда. Много се вълнуваме да работим върху тази възможност за презареждане, която стана възможна благодарение на нашата система от дозатори в магазините, предназначена за нашите потребители, които искат да се насладят на Nescafé преживяването си у дома.“