Алианс за младежта

 

НЕСТЛЕ И ПАРТНЬОРИ СЪЗДАВАТ НАД 100 000 ПРОФЕСИОНАЛНИ ВЪЗМОЖНОСТИ В ЕВРОПА

 

 

Близо 200 компании обединяват усилията си в инициативата

 „Алианс за младежта“

 

Близо 200 компании обединяват усилията си в инициативата „Алианс за младежта“ (Alliance for YOUth) на Нестле, която има за цел да се справи с младежката безработица в Европа. Те се ангажират да създадат над 100 000 работни места за младите хора през следващите години. 

В контекста на трудната икономическа обстановка, в която не се наблюдава почти никакъв ръст, Алиансът се ангажира да работи съвместно със законодателите и образователния сектор, за да помогне на младите хора да развият уменията си в бизнеса и да намерят работа. 

„С участието на над 200 компании от цяла Европа „Алианс за младежта“ е първата общоевропейска инициатива, подкрепена от бизнеса, която поема ангажимент да помогне на младите хора да бъдат по-добре подготвени да навлязат в професионалния свят и да подобри възможностите им на конкурентния пазар на труда,“ – заяви Лоран Фрекс, главен изпълнителен директор на Нестле Европа. 

ОСНОВЕН ПРОБЛЕМ ПРЕД МЛАДИТЕ

Според неотдавнашно проучване 23% от младите хора в Европа смятат безработицата за най-големия проблем на обществото през следващите пет до десет години. Данните са предоставени от ACNielsen, водеща международна компания в областта на пазарните проучвания, партньор на Алианса.

Около 54% от анкетираните безработни са заявили, че обвиняват правителствата за това, че не разрешават проблема с липсата на възможности за младите хора.

В проучването са взели участие около 2 000 млади хора от Великобритания, Германия, Испания, Италия и Франция на възраст между 18 и 29 години. Резултатите показват, че 40% от анкетираните на възраст между 21 и 24 години се опасяват, че перспективите за работа в страната им няма да се подобрят през следващите 12 месеца.

АНГАЖИМЕНТЪТ НА „АЛИАНС ЗА МЛАДЕЖТА“

Компаниите, участващи в „Алианс за младежта“, се ангажират да разработят редица съвместни и индивидуални инициативи, които да предложат на младите хора значим професионален опит и стаж като създадат над 100 000 работни места и възможности за обучение.

През последните осем месеца Нестле вече е създала близо 8 000 възможности за работа и стаж.

В допълнение, компаниите ще насърчат своите служители да излязат в общността и да помогнат на младите хора да се подготвят за работа, предлагайки практически съвети как да изготвят автобиографии и как да се подготвят за интервю за работа.

Партньорите на „Алианс за младежта“ ще бъдат активни членове на Европейския алианс за професионална подготовка на Европейската комисия, насърчавайки стажове и обучение като активни посланици на професионалното обучение в цяла Европа.

ГЛОБАЛНИ И МЕСТНИ ПАРТНЬОРИ ОТ ЦЯЛА ЕВРОПА

Съвместно с 14 европейски бизнес партньора и 13 партньора от Португалия, Нестле стартира инициативата „Алианс за младежта“ през юни 2013 г. в Лисабон.

Сред учредителите на Алианса са компанията за човешки ресурси Adecco, застрахователната фирма AXA, международният производител на храни Cargill, логистичните групи CHEP и DS Smith, консултантската фирма Ernst & Young, социалната мрежа Facebook и производителят на парфюми и аромати Firmenich.

Команията Google, групата за пазарни проучвания Nielsen, комуникационната фирма Publicis Groupe, технологичната фирма Salesforce, платформата за обмен на информация Twitter и адвокатската кантора White & Case също са сред членовете на Алианса.

„Алиансът за младежта“ е четвъртият стълб на европейската инициатива на младежка заетост на Нестле „Нестле се нуждае от младите хора“ (Nestlé Needs YOUth), която стартира в Атина през ноември 2013 г.

 

БЪЛГАРСКОТО УЧАСТИЕ

На 24 септември на специална пресконференция в зала Виваком Арт Хол в София, компанията ни обяви началото на инициативата на Нестле за насърчаване на младежката заетост – „Алианс за младежта“ в България.

Официални лица на събитието бяха Изпълнителният директор на Агенция по заетостта - Асен Ангелов, Изпълнителният директор на Българска агенция за инвестициите - Светослав Младенов, най-младият депутат в Европейския парламент - Ева Паунова. В залата присъстваха и представители на компаниите, членове на Алианса в България, както и млади хора на възраст под 30 години, които имаха възможността да зададат въпроси на официалните лица и на партньорите на инициативата.

Компанията ни бе официално представена от Изпълнителния директор – Хуан Карлос Пералехо и Мениджър Човешки ресурси – Биляна Георгиева. Водещ на събитието бе Нели Ангелова - Мениджър Корпоративни връзки и Мениджър Кулинарни продукти.

Двама от дългогодишните партньори на Нестле България заеха почетно място на масата на пресконференцията, с което потвърдиха официално включването им в „Алианс за младежта“. Това бяха г-н Владислав Шиндов – Управляващ директор на компания „Андреа“ и г-н Илия Великов – Търговски и Изпълнителен директор на GoodMills България EАД.

За да обединят усилията си в борбата с младежката безработица, до момента към Алианса в страната са се присъединили 30 български и международни компании, между които са Adecco, Андреа, A-Team, Vivacom, Chep, Дедракс, Дунавпак Родина, Good Mills Bulgaria, Moto Pfohe, Маус Принт, Nielsen, Publicis и Юри Гагарин АД.

„Алианс за младежта“ се ангажира да работи съвместно със законодателите и образователния сектор, за да помогне на младите хора да развият уменията си в бизнеса и да намерят работа.

Медиен партньор на инициативата е Manager News.

Повече за събитието, мнението на официалните гости и зададените въпроси можете да прочетете в прессъобщението за събитието.

Допълнителна информация по темата:

Alliance for YOUth (Заедно в подкрепа на младежта) уебкаст дебат видео

Европейска инициатива за младежка заетост 

Кариера в Нестле

Alliance for YOUth инфографика