Защо стартира бойкотът на Нестле?
През 70-те години намаляващите нива на кърмене накараха редица организации да изразят загриженост относно маркетинговите практики на производителите на заместители на майчината кърма - включително Нестле - в развиващите се страни.
В резултат на това Infant Formula Action Coalition стартира бойкот на нашите продукти през 1977 г. в САЩ. Този бойкот отпадна през 1984 г.
Защо бойкотът в САЩ отпадна?
През 1981 г. Световната здравна организация (СЗО) прие набор от препоръки за страните-членки, който да регулира маркетинга на заместители на майчиното мляко, бутилки за хранене и биберони. Той е познат като „Кодексът на СЗО“ (pdf, 128Kb).
Много от развиващите се страни не изпълниха напълно Кодекса. Така през 1982 г. станахме първият производител, въвел собствена политика, извлечена от Кодекса на СЗО, за да регулираме начина, по който продаваме заместители на кърмата в развиващите се страни. Ние подобрихме тази политика през 1984 г., след консултации със заинтересованите страни, включително СЗО, Детския фонд на ООН (УНИЦЕФ) и организациите на гражданското общество.
В резултат на това бойкотът в САЩ срещу нас отпадна.
Ние се стремим непрекъснато да подобряваме практиките ни и сме преработили и подсилили нашата политика(pdf, 1.67Mb) редица пъти, откакто сме я приели, въз основа на практичен опит и усъвършенстване на изискванията на СЗО.
Има ли в днешно време още бойкотни дейности?
Да. През 1988 година група организации във Великобритания стартира нов бойкот срещу нас, който продължава, въпреки че спазваме Кодекса на СЗО, който се прилага от националните правителства навсякъде по света.
В резултат на включването ни в отговорния инвестиционен индекс FTSE4Good през 2011 г. Обединените реформирани църкви прекратиха подкрепата си за бойкота. Редица други значими заинтересовани страни вече са прекратили подкрепата си за него, включително Генералния Синод на Английската църква, Кралския колеж на акушерките и Методисткия Комитет за етични инвестиции. Прочетете повече за FTSE4Good.
Какво да направя, ако искам да изразя опасение?
Ако имате някакви опасения относно маркетинг практиките ни за заместители на кърмата, Ви насърчаваме да ги споделите с нас, за да можем да продължим да се подобряваме.