-
Продажби на стойност 43,2 милиарда швейцарски франка с 3,5% органичен ръст и 2,8% реален вътрешен ръст
-
Марж на оперативната търговска печалба в размер на 15,3%, повишение с 30 базисни пункта
-
5,7% увеличение на дохода на акция във фиксирани валути
-
Свободен паричен поток в размер на 3,3 милиарда швейцарски франка, повишение с 41%
-
Непроменена прогноза за годината: органичен ръст, подобен на този през 2015 г., с подобряване на маржа на оперативната търговска печалба, дохода на акция във фиксирани валути и ефективността на капитала.
Пол Булке, главен изпълнителен директор на Нестле: „Резултатите за първото полугодие на 2016 г. отговарят на очакванията ни с растеж, почти изцяло повлиян от реализираните обеми и продуктовия микс, което допринесе за допълнително увеличение на пазарния ни дял. Въпреки продължаващите усилия за справяне с някои предизвикателства в Китай, успяхме да отчетем добро представяне в САЩ, Европа, Югоизточна Азия и Южна Америка, като считаме, че тенденцията ще се запази и през второто полугодие. Ние вярваме, че ръстът, вследствие на ценовата ни политика, който достигна рекордно ниски нива през първата половина на годината, ще се възстанови до известна степен в близките месеци. Увеличихме брутния марж и оперативната търговска печалба благодарение на продуктите от висок клас, строгата дисциплина в управлението на разходите и оптимизацията на производствените разходи. Това ни позволи да повишим значително свободния паричен поток. В тези времена на бързи промени запазваме фокуса си върху постигането на печеливш растеж чрез допълнителни инвестиции в иновации, научноизследователска и развойна дейност, подкрепа на марките и дигиталното присъствие, за да задълбочим още повече връзката с потребителите и да отговорим на променящите им се нужди. Като цяло, резултатите за първото полугодие ни позволяват да потвърдим прогнозата си за цялата година.“
Преглед на продажбите и маржа на оперативната търговска печалба (ОТП)
|
|
|
Марж на ОТП |
|||
Януари-юни 2016 Продажби в млн. шв. франка |
Януари-юни 2016 Органичен ръст (%) |
Януари-юни 2016 (%) |
Промяна спрямо януари-юни 2015 |
|||
По оперативни звена |
||||||
Зона Северна и Южна Америка |
12’106 |
+5.1 |
17.8 |
-20 bps |
||
Зона Европа, Близкия Изток и Северна Африка |
8’091 |
+2.6 |
16.9 |
+70 bps |
||
Зона Азия, Океания и Централна и Южна Африка |
7’099 |
+2.3 |
19.6 |
+140 bps |
||
Nestle Waters |
3’937 |
+4.2 |
12.4 |
+90 bps |
||
Nestle Nutrition |
5’171 |
+1.3 |
23.2 |
+20 bps |
||
Други |
6’751 |
+4.2 |
16.4 |
+60 bps |
||
Общо за Групата |
43’155 |
+3.5 |
15.3 |
+30 bps |
||
По продуктови категории |
||||||
Напитки |
9’653 |
+5.2 |
22.7 |
+20 bps |
||
Вода |
3’680 |
+4.7 |
12.5 |
+60 bps |
||
Млечни продукти и сладолед |
6’991 |
+0.7 |
17.4 |
+70 bps |
||
Nutrition & Health Science |
7’364 |
+2.5 |
18.5 |
-50 bps |
||
Кулинарни продукти |
5’903 |
+2.7 |
15.1 |
+300 bps |
||
Шоколадови продукти |
3’735 |
+3.1 |
10.3 |
-80 bps |
||
Храни за домашни любимци |
5’829 |
+5.6 |
20.6 |
-40 bps |
||
Общо за Групата |
43’155 |
+3.5 |
15.3 |
+30 bps |
||