ПРОГНОЗАТА ЗА ГОДИНАТА Е ПОТВЪРДЕНА
- Продажби на стойност 42,8 милиарда швейцарски франка, 4,5% органичен ръст, 1,7% реален вътрешен ръст
- Марж на оперативната търговска печалба 15,0%, +20 базисни точки във фиксирани валути
- 7,3% увеличение на дохода на акция във фиксирани валути
- Целогодишните прогнози се потвърждават: компанията цели да постигне около 5% органичен ръст с подобряване на маржовете, заложената доходност от акции при фиксирана валута и капиталова ефективност.
Пол Булке, главен изпълнителен директор на Нестле: „Резултатите за първото полугодие отговарят на нашите очаквания във всички категории и географски зони, които се представиха добре дори и при трудни обстоятелства, и са в съответствие с нашето силно представяне във времето. Те отразяват значението и силата на нашата стратегия за балансирано хранене и активен начин на живот и нашата дисциплина при нейното изпълнение. Инвестициите ни в новите платформи за растеж Nestlé Health Science и Nestlé Skin Health се представят добре и способстват за добрата инерция при производството на храни и напитки. Това ни позволява да потвърдим прогнозата за цялата година.“
Резултатина Нестле Групата
През първото полугодие на 2015 г. органичният ръст достигна 4,5%,формиран от 1,7% реален вътрешен ръст и 2,8% ръст, вследствие на ценовата политика. Общите продажби достигнаха 42,8 милиарда швейцарски франка повлияни негативно вследствие на промяна на валутните курсове (−5,8%). Придобиванията, без ликвидациите спомогнаха с 1% към общите продажби.
- Органичният ръст на развитите пазари се увеличи до 2,2%, на развиващитесе пазари постигнахме силен органичен ръст на стойност 7,3%;
- Органичният ръст достигна 6,6% в Северна и Южна Америка, 3,4% в Европа,Близкия Изток и Северна Африка и 2,2% в Азия, Океания и Африка. Реалният вътрешен ръст е 1,7% в Северна и Южна Америка, 2,4% - в Европа, Близкия Изток и Северна Африка и 0,6% - в Азия, Океания и Африка;
- Непрестанните усилия за увеличаване на ефективността на разходите, както и консолидирането на Nestlé Skin Health доведоха до понижение от 160 базисни точки от себестойността на продадените стоки. Производствените разходи не оказаха сериозен ефект;
- Постигнатите оптимизации бяха частично реинвестирани в ориентирани към потребителите маркетингови дейности. Маржът на оперативната търговска печалба нарасна с 20 базисни пункта във фиксирани валути. Оперативната търговска печалба достигна 6,4 милиарда швейцарски франка при марж на стойност 15,0%;
- Нетната печалба беше на стойност 4,5 милиарда швейцарски франка и отчетеният доход от акция достигна 1,43 швейцарски франка. Доходът от акция във фиксирани валути се увеличи със 7,3%;
- Оперативният паричен поток достигна 3,9 милиарда швейцарски франка,вследствие на силния курс на швейцарския франк, по-ниските доходи от дивиденти от L'Oréal, поради намаленото ни акционерно участие и сроковете за плащане на данъци.
Зона Северна и Южна Америка
Продажби на стойност 12,0 милиарда швейцарски франка, 5,2% органичен ръст, 0,1% реален вътрешен ръст; 18,0% марж на оперативната търговска печалба, повишение с 10 базисни пункта. Зоната отчете положителен органичен ръст, вследствие на по-доброто представяне в Северна Америка и положителната инерция в Южна Америка. Маржът на оперативната търговска печалба в Зоната се увеличи в следствие на ценовата политика и постигнатите оптимизации.
Зона Европа, Близкия Изток и Северна Африка
Продажби на стойност 7,9 милиарда швейцарски франка, 3,8% органичен ръст, 2,0% реален вътрешен ръст;16,2% марж на оперативната търговска печалба, повишение с 80 базисни пункта.
След силен старт на година таръстът в различните географски райони на зоната продължи да се увеличава въпреки нестабилната и неблагоприятна среда. Ръст бе постигнат във всички категории, като сред акцентите бяха Nescafé Dolce Gusto, разтворимото кафе,храните за домашни любимци и замразената пица. Органичният ръст също беше повлиян от по-високите цени на кафето и инфлационния натиск в Русия, Украйна и Турция, като компенсация на дефлационната среда в Западна Европа. Иновациите и продуктите от висок клас продължиха да задвижват ръста в Западна Европа.Доверието на потребителите в Южна Европа се понижи вследствие на ситуацията в Гърция.
Ръстът в Източна Европа беше силен, благодарение на храните за домашни любимци, разтворимото кафе и кафе-машините, както и при шоколадовите продукти с десертите KitKat.Внимателното управление на цените в Русия запази конкурентоспособността ни в среда на инфлация. Бизнесът ни в Украйна продължи да отбелязва ръст, въпреки трудната икономическа ситуация. Адриатическият регион, България и Унгария също се представиха добре.
Подобрението на маржа на оперативната търговска печалба в Зоната беше повлиян от продуктовия микс и по-ниските производствени разходи, които позволиха по-големи инвестиции в ориентирани към потребителите маркетингови дейности.
Зона Азия, Океания и Централна и Южна Африка
Продажби на стойност 7,1 милиарда швейцарски франка, 0,8% органичен ръст, −0,8% реален вътрешен ръст; 18,2% марж на оперативната търговска печалба, понижение със 60 базисни пункта. Развитите пазари в зоната постигнаха силни резултати, а развиващите се пазари отбелязаха постепенно подобрение, но по-добрите резултати в зоната бяха засенчени от проблема в Индия. Маржът на оперативната търговска печалба беше засегнат от разходите по изтегляне и унищожаване на върнатите продукти в Индия,които оказаха съществено влияние през първата половина на годината.
Nestlé Waters
Продажби на стойност 3,8 милиарда швейцарски франка, 5,3% органичен ръст, 5,6% реален вътрешен ръст; 11,5% марж на оперативната търговска печалба, повишение със 110 базисни пункта. Nestlé Waters постигна ръст както на развиващите се пазари,така и на развитите пазари, вследствие на нарастващото търсене на здравословни напитки. Маржът на оперативната търговска печалба беше повлиян от стабилния органичен ръст, строгото управление на разходите и по-ниските производствени разходи, което позволи увеличаване на инвестициите в ориентирани към потребителите маркетингови дейности.
Nestlé Nutrition
Продажби на стойност 5,3 милиарда швейцарски франка, 3,9% органичен ръст, 1,3% реален вътрешен ръст; 23,0% марж на оперативната търговска печалба, повишение със 140 базисни пункта. Nestlé Nutrition постигна ръст във всички географски райони и марки, въпреки трудната обстановка, особено в Азия. По-високият марж на оперативната търговска печалба беше резултат от управлението на портфолиото ни и подобрението на маржа, наред със строгия контрол на фиксираните разходи и по-благоприятните производствени разходи. Това ни позволи да увеличим инвестициите в нашите марки.
Други дейности
Продажби на стойност 6,8 млрд швейцарски франка, 8,1% органичен ръст,4,9% реален вътрешен ръст; 15,8% марж на оперативната търговска печалба,понижение с 250 базисни точки.
- Nestlé Professional започва да постига отново добър растеж, с добро представяне на стратегическите платформи за растеж в областта на кулинарните продукти и напитките;
- Nespresso продължи да нараства в световен мащаб, възползвайки се от значителното развитие на сегмента на порционно кафе;
- Nestlé Health Science постигна добър растеж във всички региони и в трите си сфери на дейност;
- Иновациите доведоха до добри резултати за Nestlé Skin Health;
- Маржът на оперативната търговска печалба беше повлиян от високите цени на кафе за Nespresso и Nestlé Professional, като негативен ефект върху оперативната търговска печалба оказа и включването на Nestlé Skin Health през първото полугодие.
Прогноза
Резултатите от първото полугодие ни позволяват да потвърдим прогнозата си за цялата година: 5% органичен ръст, подобряване на маржа на оперативната търговска печалба, дохода от акция във фиксирани валути, както и на ефективността на капитала.
Преглед на продажбите и маржа на оперативната търговска печалба (ОТП)
Януари -Юни 2015 Продажби |
Януари -Юни 2015 Органичен ръст (%) |
Марж на ОТП | ||
---|---|---|---|---|
Януари - Юни 2015 (%) |
Промяна спрямо Януари -Юни 2014 |
|||
По оперативни звена | ||||
Зона Северна и Южна Америка | 11' 993 | + 5.2 | 18.0 | + 10 bps |
Зона Европа, Близкия Изток и Северна Африка | 7'922 | + 3.8 | 16.2 | +80 bps |
Зона Азия, Океания и Централна и Южна Африка | 7'069 | + 0.8 | 18.2 | - 60 bps |
Nestlé Waters | 3'767 | + 5.3 | 11.5 | + 110 bps |
Nestlé Nutrition | 5'282 | + 3.9 | 23.0 | + 140 bps |
Други | 6'810 | + 8.1 | 15.8 | - 250 bps |
Общо за групата | 42'843 | + 4.5 | 15.0 | 0 bps |
По продуктови категории | ||||
Напитки | 9'371 | + 5.3 | 22.5 | - 130 bps |
Вода | 3'510 | + 5.5 | 11.9 | + 70 bps |
Млечни продукти и сладолед | 7'191 | + 0.8 | 16.7 | + 160 bps |
Nutrition & Health Science | 7'346 | + 7.3 | 19.0 | - 160 bps |
Кулинарни продукти | 6'062 | + 0.8 | 12.1 | - 60 bps |
Шоколадови изделия | 3'898 | + 8.5 | 11.1 | + 50 bps |
Храни за домашни любимци | 5'465 | + 4.9 | 21.0 | + 110 bps |
Общо за Групата | 42'843 | + 4.5 | 15.0 | 0 bps |
Януари -Юни 2014 Продажби |
Януари -Юни 2014 Органичен ръст (%) |
Марж на оперативната търговска печалба | ||
---|---|---|---|---|
Януари - Юни 2014 (%) |
Промяна спрямо Януари -Юни 2013 |
|||
По оперативни звена | ||||
- Зона Америка | 12.465 | + 4.9 | 18.0 | + 10 bps |
- Зона Европа | 7'296 | + 0.6 | 14.8 | - 10 bps |
- Зона Азия, Океания и Африка | 8'880 | + 4.7 | 18.9 | - 20 bps |
Nestlé Waters | 3'669 | + 6.1 | 10.4 | + 80 bps |
Nestlé Nutrition | 4'692 | + 7.9 | 21.1 | + 110 bps |
Други | 5'979 | + 5.9 | 18.4 | - 80 bps |
Общо за групата | 42'981 | + 4.7 | 15.0 | - 10 bps |
По продуктови категории | ||||
Напитки | 12'465 | + 4.9 | 18,0 | + 10 bps |
Вода | 7'296 | + 0.6 | 14.8 | - 10 bps |
Млечни продукти и сладолед | 8'880 | + 4.7 | 18.9 | - 20 bps |
Nutrition & HealthCare | 3'669 | + 6.1 | 10.4 | + 80 bps |
Кулинарни продукти | 4'692 | + 7.9 | 21.1 | + 110 bps |
Шоколадови продукти | 5'979 | + 5.9 | 18.4 | - 80 bps |
Храни за домашни любимци | 42'981 | + 4.7 | 15.0 | - 10 bps |
Общо за Групата | 12'465 | + 4.9 | 18.0 | + 10 bps |
Януари -Юни 2014 Продажби |
Януари -Юни 2014 Органичен ръст (%) |
Марж на оперативната търговска печалба | ||
---|---|---|---|---|
Януари - Юни 2014 (%) |
Промяна спрямо Януари -Юни 2013 |
|||
По оперативни звена | ||||
- Зона Америка | 12.465 | + 4.9 | 18.0 | + 10 bps |
- Зона Европа | 7'296 | + 0.6 | 14.8 | - 10 bps |
- Зона Азия, Океания и Африка | 8'880 | + 4.7 | 18.9 | - 20 bps |
Nestlé Waters | 3'669 | + 6.1 | 10.4 | + 80 bps |
Nestlé Nutrition | 4'692 | + 7.9 | 21.1 | + 110 bps |
Други | 5'979 | + 5.9 | 18.4 | - 80 bps |
Общо за групата | 42'981 | + 4.7 | 15.0 | - 10 bps |
По продуктови категории | ||||
Напитки | 12'465 | + 4.9 | 18,0 | + 10 bps |
Вода | 7'296 | + 0.6 | 14.8 | - 10 bps |
Млечни продукти и сладолед | 8'880 | + 4.7 | 18.9 | - 20 bps |
Nutrition & HealthCare | 3'669 | + 6.1 | 10.4 | + 80 bps |
Кулинарни продукти | 4'692 | + 7.9 | 21.1 | + 110 bps |
Шоколадови продукти | 5'979 | + 5.9 | 18.4 | - 80 bps |
Храни за домашни любимци | 42'981 | + 4.7 | 15.0 | - 10 bps |
Общо за Групата | 12'465 | + 4.9 | 18.0 | + 10 bps |