Резултатите на нестле за 2016: 3.2% органичен ръст, увеличение на маржа на оперативната търговска печалба с 30 базисни точки във фиксирани валути
- 3.2 % органичен ръст и 2.4% реален вътрешен ръст;
- Продажби в размер на 89.5 милиарда швейцарски франка, отчетен ръст от 0.8%, негативно влияние на разликите във валутните курсове вразмер на -1.6%;
- Увеличение на маржа на оперативната търговска печалба с 30 базисни точки във фиксирани валути, отчетено увеличение на маржа на оперативната търговска печалба с 20 базисни точки до 15.3%;
- Увеличение на дохода на акция с 3.40 швейцарски франка, ръст от 3.4% във фиксирани валути;
- Значително намаление на средния оборотен капитал от продажбите от 4.7% на 2.8%;
- Предложеният дивидент се увеличава до 2.30 швейцарски франка на акция;
- Прогноза за 2017 г.: органичен ръст между 2% и4%; устойчива оперативна търговска печалба на маржа във фиксирана валута като резултат от значително увеличение на разходите по преструктуриране, с цел привличане на бъдещи доходи; очаква се увеличение на дохода на акциите във фиксирана валута, както и на капиталовата ефективност.
Марк Шнайдер, Главен изпълнителен директор на Нестле: „През 2016 г. постигнахме по-висок органичен ръст спрямо индустрията, но по-нисък от нашите очаквания. Отчетохме стабилно увеличаване на оперативната търговска печалба на маржа, както и на паричния поток. Въз основа на тези резултати нашият Борд на директорите има удоволствието да предложи 22-то по ред увеличение на дивиденти, което подчертава нашата отдаденост да бъдем последователни.
Нестле продължава да инвестира в бъдещия растеж и оперативна ефективност, насочвайки се към среден едноцифрен органичен растеж и значителни икономии на структурните разходи до 2020 г."
Прогноза
През 2017 г. прогнозираме органичен ръст между 2% и 4%. С цел привличане на бъдещи доходи, планираме да увеличим значително разходите за преструктуриране през 2017 г. В резултат на това маржът на оперативната търговска печалба във фиксирана валута се очаква да бъде стабилна. Предвижда се увеличение на дохода на акциите във фиксирана валута, както и на капиталовата ефективност.
Пълен преглед за 2016 на продажбите и маржа на оперативната търговска печалба (ОТП):
|
|
|
Маржове на ОТП |
|
януари-декември 2016 Продажби в млн. шв. франка |
януари-декември 2016 Органичен ръст (%) |
януари-декември 2016 (%) |
Промяна спрямо януари-декември 2015 (*) |
|
По оперативни звена |
||||
Зона Америка |
26’356 |
+4.2 |
19.3 |
-10 bps |
Зона Европа (a) |
16’249 |
+2.0 |
16.7 |
+100 bps |
Зона Азия, Океания и Африка (a) |
14’493 |
+3.2 |
19.0 |
+60 bps |
Nestlé Waters |
7’926 |
+4.5 |
11.9 |
+110 bps |
Nestlé Nutrition |
10’326 |
+1.5 |
22.7 |
+10 bps |
Други |
14’119 |
+3.7 |
15.2 |
-50 bps |
Общо за Групата |
89’469 |
+3.2 |
15.3 |
+20 bps |
По продуктови категории |
||||
Прахообразни и течни напитки |
19’792 |
+4.6 |
20.8 |
-50 bps |
Вода |
7’414 |
+5.0 |
12.2 |
+100 bps |
Млечни продукти и сладолед |
14’331 |
+1.6 |
18.4 |
+150 bps |
Хранене и здравна наука |
15’038 |
+2.0 |
18.5 |
-110 bps |
Готови ястия и готварски помощи |
12’148 |
+2.7 |
15.0 |
+130 bps |
Сладкарски изделия |
8’679 |
+1.8 |
13.7 |
-30 bps |
Храни за домашни любимци |
12’067 |
+5.3 |
21.0 |
+20 bps |
Общо за Групата |
89’469 |
+3.2 |
15.3 |
+20 bps |