Продажбите на Нестле през първото тримесечие:
4,2% органичен ръст, потвърдени прогнози за годината
Веве, 15 април 2014
- Продажби на стойност 20,8 милиарда швейцарски франка, 4,2% органичен ръст, 2,6% реален вътрешен ръст;
- 0,6% ръст на развитите пазари, 8,5% ръст на развиващите се пазари;
- Целогодишните прогнози остават непроменени: 5% органичен ръст, подобряване на маржовете и базовия реален доход от акция във фиксирани валути, както и подобрение на ефективността на капитала.
Пол Булке, Главен изпълнителен директор на Нестле: „Органичният ни ръст през първите месеци на годината е според очакванията ни и се дължи на постигнатите обеми, а не на цените. Продължаващото въвеждане на нови продукти, наред с доброто изпълнение, подпомогна този ръст при настоящите трудни пазарни условия. Ние ще запазим темпото на иновациите, като допълнително засилим подкрепата за нашите марки. Потвърждаваме прогнозите си за годината: резултатите от второто шестмесечие ще бъдат по-високи от средните за пазара, с органичен ръст от около 5% и подобрение на маржа, базовия доход от акция във фиксирани валути и ефективността на капитала. Очакваме, че по-нататъшното укрепване на швейцарския франк ще има негативно въздействие върху отчетените продажби.“
През първото тримесечие органичният ръст достигна 4,2%, формиран от 2,6 % реален вътрешен ръст и 1,6% ръст, вследствие на ценовата политика. Продажбите бяха в размер на 20,8 милиарда швейцарски франка, повлияни негативно с 8,6 % вследствие на промяна на валутните курсове, а придобиванията без частичните ликвидации допълнително намалиха ръста на продажбите с 0,7 %. В резултат общото развитие на продажбите беше в размер на −5,1%.
Продължихме да отбелязваме ръст във всички географски региони: 4,6% в Северна и Южна Америка, 0,3 % в Европа и 7,3% в Азия, Океания и Африка. Ръстът на развитите пазари беше 0,6%, а този на развиващите се пазари – 8,5%.
Храни и напитки – Зона Северна и Южна Америка
Продажби на стойност 6,0 милиарда швейцарски франка, 4,1% органичен ръст, 0,9% реален вътрешен ръст
Храни и напитки – Зона Европа
Продажби на стойност 3,5 милиарда швейцарски франка, −0,8% органичен ръст, 0,7% реален вътрешен ръст
Храни и напитки – Зона Азия, Океания и Африка
Продажби на стойност 4,4 млрд. швейцарски франка, 5,3% органичен ръст, 2,9% реален вътрешен ръст
Nestlé Waters
Продажби на стойност 1,6 милиарда швейцарски франка, 6,2% органичен ръст, 8,1% реален вътрешен ръст
Nestlé Nutrition
Продажби на стойност 2,3 милиарда швейцарски франка, 6,4% органичен ръст, 2,2% реален вътрешен ръст
Други
Продажби на стойност 2,9 милиарда швейцарски франка, 6,4% органичен ръст, 5,3% реален вътрешен ръст
- Консумацията извън дома продължи да бъде умерена в Западна Европа и беше засегната от суровите метеорологични условия в Северна Америка. Nestlé Professional отчете добри резултати на повечето развиващи се пазари, особено в Близкия изток, Русия и Филипините, и отбеляза добро възстановяване в Китай.
- Nespresso запази силния си темп на ръст с разширяване на постоянната гама продукти на кафета Grand Cru, лансирането на новата машина Inissia, откриването на нови бутици и допълнително географско разширяване. В Северна Америка беше отчетена окуражаваща ранна реакция на потребителите относно стартирането на VertuoLine – система, предназначена да направи революция на пазара на дълго кафе.
- Nestlé Health Science отбеляза добър старт на годината във всички региони и сектори, въпреки че натискът върху бюджетите за здравеопазване в публичния сектор продължи да оказва въздействие. Основните марки, стимулиращи растежа, бяха Boost, Peptamen и Alfamino.
Прогнози
Потвърждаваме прогнозите си за годината: оценката на резултатите ще бъде с по-голяма тежест през второто шестмесечие, като представянето ще бъде по-високо от пазара, с органичен ръст от около 5 % и подобрение на маржа на оперативната търговска печалба, базовия доход от акция във фиксирани валути и ефективността на капитала.
Пълни подробности: http://www.nestle.com/Media/MediaEventsCalendar/AllEvents/2014-first-quarter-sales
януари-март 2014 продажби в милиони швейцарски франка |
януари-март 2014 продажби в милиони швейцарски франка (*) |
януари-март 2014 органичен ръст (%) |
януари-март 2014 реален вътрешен ръст (%) |
|
---|---|---|---|---|
По оперативни звена | ||||
Зона Северна и Южна Америка |
6'042 | 6'632 | +4.1 | +0.9 |
Зона Европа |
3'533 | 3'669 | -0.8 | +0.7 |
Зона Азия, Океания и Африка |
4'436 | 4'664 | +5.3 | +2.9 |
Nestlé Waters |
1'603 | 1'605 | +6.2 | +8.1 |
Nestlé Nutrition |
2'297 | 2'482 | +6.4 | +2.2 |
Други |
2'911 | 2'887 | +6.4 | +5.3 |
Общо за Групата | 20'822 | 21'939 | +4.2 | +2.6 |
По продуктови категории | ||||
Напитки |
4'771 | 4'914 | +5.3 | +5.3 |
Вода |
1'499 | 1'501 | +6.3 | +8.4 |
Млечни продукти и сладолед |
3'764 | 3'946 | +7.9 | +2.6 |
Nutrition & HealthCare |
2'758 | 2'929 | +6.6 | +3.0 |
Кулинарни продукти |
3'124 | 3'378 | -1.8 | -1.9 |
Шоколадови изделия |
2'204 | 2'524 | -0.5 | -3.3 |
Храни за домашни любимци |
2'702 | 2'747 | +5.4 | +4.7 |
Общо за Групата | 20'822 | 21'939 | +4.2 | +2.6 |
(*) Резултатите от 2013 г. бяха преизчислени след прехвърлянето на отговорността за Nestea RTD в географските зони към Nestlé Waters в сила от януари 2014 г.