Нестле трансформира своя стратегически бизнес отдел за хранителни услуги "NESTLÉ Food Services" в "NESTLÉ Professional"

Към НовиниСофия, България,6 Януари 2008

Новото самостоятелно бизнес звено откри първия собствен изследователски Център, изцяло посветен на бизнеса с храни и напитки за консумация вън от дома

Нестле трансформира своя стратегически бизнес отдел за хранителни услуги в “Nestlé Professional” - независимо, самоуправляващо се комерсиално звено, посветено на продуктите и решенията, предлагани на пазара за незабавна консумация вън от дома. Тази бизнес възможност е определена като една от трите стратегически оси за бъдещия растеж на компанията. С продажби, надхвърлящи 6 милярда швейцарски франка на година и 10 000 служители в 97 страни, Нестле е световен лидер на пазара на хранителни услуги. Целта на “Nestlé Professional” е да заеме водеща позиция на пазара на топли и студени не-газирани напитки. Новото звено ще предлага решения, които да посрещнат нарастващите нужди на пазара за извъндомашна консумация. Това подчертава амбицията на Нестле да разшири присъствието си в специфичния пазарен сегмент на храни и напитки за незабавна консумация, както и ясно заявената ориентация на компанията върху здравословното хранене.

Нестле счита, че пазарните възможности ще бъдат по-добре усвоени с отделна специализирана организация, включваща и създаването на научно-изследователски Център, наскоро открит в град Орб, Швейцария. Новият Център “Nestlé Professional” е първият научно-изследователски център, изцяло посветен на бизнеса с храни напитки за незабавна консумация вън от дома. Центърът ще се възползва от експертизата на над 1100 души, които вече работят там. “Nestlé Professional” ще поеме пълното управление на дейността на Центъра от 2008 г., а на финансите – от 2009 г.

Във връзка с глобалната трансформация, отделът на Нестле България, предлагащ продукти, услуги и решения на пазара за консумация вън от дома, познат като “Out of home” отдел, ще стане част от новосъздаденото бизнес звено “Nestlé Professional” в съответствие с глобалната стратегия на Нестле.

“Гордеем се с факта, че този бизнес сега е напълно самостоятелен и вече има собствен изследователски Център. Това е крачка към планираното разширяване на присъствието на Нестле на пазара на храни и напитки в сегмента за незабавна консумация. Установяването на “Nestlé Professional” в България ще ни позволи да предлагаме на клиентите си все по-висококачествени продукти и по-ефективни решения за отличен краен резултат”, каза г-н Антонис Кандзелис, изпълнителен директор на Нестле България.

Първоначално отделът на Нестле “Out of home” е създаден през 2001 г., под името “Nestlé Food Services Bulgaria” и през изминалите години основният фокус на отдела е да предлага висококачествени продукти, услуги и подходящи решения за извъндомашна консумация, базирани на нуждите на консуматорите и предоставящи професионалните познания на Нестле.

Днес, в съответствие с дългосрочната визия да предостави иновативни решения в сферата на храните и напитките за незабавна консумация и с подкрепата на световноизвестните марки на компанията: NESCAFE, NESQUIK и MAGGI, както и последователното въвеждане и развитие на мрежа от оператори, отделът на Нестле “Out of home” е познат с развитите си дълготрайни бизнес взаимоотношения с клиенти от цялата страна в различни пазарни сегменти, като: хотели, ресторанти, кафетерии, консумация “на крак”, бизнес и индустриални обекти.

Първоначално фокусиран върху групата на кафето и напитките, целта на отдела на Нестле “Out of home” е да бъде разпознат като партньор, предлагащ решения със силно присъствие във всички летни и зимни курорти, както и много голямо разпространение е големите и малките градове.

Както в световен мащаб, така и в България, новото бизнес звено “Nestlé Professional” ще посрещне нарастващите търговски възможности за обслужване на клиентите на пазара на консумация вън от дома, сред които кафетерии, ресторанти, крайпътни павилиони, офиси, здравни и образователни институции, както и заведения за обществено хранене. В България “Nestlé Professional” ще поддържа ангажираността на Нестле да предоставя на клиентите си марките и качеството, което те очакват и на което разчитат извън дома.