- Органичен ръст от 3,4%, с продължаващ силен реален вътрешен ръст (RIG) от 2,2%. Ръстът в цените се увеличава до 1,2% със значително подобрение в Бразилия и Съединените щати.
- Общите отчетени продажби се увеличават с 4,3% до 22,2 млрд. швейцарски франка (първо тримесечие на 2018 г.: 21,3 млрд. швейцарски франка). Нетните придобивания имат положителен ефект от 1,2%, а валутните курсове намаляват продажбите с 0,3%.
- Управлението на портфолиото е изцяло според очакванията. Очаква се стратегическите прегледи на Nestlé Skin Health и Herta charcuterie (колбаси и месни продукти) да бъдат завършени до средата и съответно края на 2019 г.
- Насоките за цялата 2019 г. са потвърдени, като продължаващото подобряване на органичния ръст на продажбите и основния марж на оперативната печалба от търговска дейност ни движат към постигане на целите ни за 2020 година. Очаква се увеличение на основната печалба на акция в постоянна валута и ефективността на капитала.
Марк Шнайдер, Главен изпълнителен директор на Нестле:
„Доволни сме от солидния органичен ръст на продажбите на Нестле през първото тримесечие, стъпвайки върху динамиката през цялата 2018 година. Нарастващата скорост, иновациите в един променящ се свят и фокусът върху изпълнението очевидно ни се отплащат. Потвърждаваме перспективите си за годината.“
„През първото тримесечие на 2019-та година обявихме лансирането на нова гама от 24 премиум кафе-продукта под марката „Старбъкс“ /Starbucks/. Екипите на Нестле и Старбъкс свършиха отлична работа и разработиха тези продукти само за 6 месеца.“
Той добави: „Понятието за бизнеса като сила за добро резонира много силно в Нестле. Започвайки с този доклад, на всяко тримесечие ще акцентираме върху това как Нестле създава споделена стойност. Ще започнем, като покажем как Nespresso изпълнява ангажимента си за качество и устойчивост."
Общо за Групата | Зона Америка | Зона Европа, Близкия Изток и Северна Африка | Зона Азия, Океания и Африка | Нестле води | Други категории | |
---|---|---|---|---|---|---|
Продажби първо тримесечие на 2019 г. (млн. шв. фр.) | 22'183 | 7'510 | 4'703 | 5'389 | 1'773 | 2'808 |
Продажби първо тримесечие на 2018 г. (млн. шв. фр.) | 21'264 | 6'761 | 4'737 | 5'286 | 1'732 | 2'748 |
Реален вътрешен ръст (RIG) | 2.2% | 0.9% | 3.1% | 2.3% | -2.3% | 6.5% |
Ръст в цени | 1.2% | 2.5% | -1.0% | 1.0% | 4.3% | 0.3% |
Органичен ръст | 3.4% | 3.4% | 2.1% | 3.3% | 2.0% | 6.8% |
Нетни сливания и придобивания | 1.2% | 6.0% | 0.0% | -0.2% | -0.5% | -4.3% |
Обмен на валута | -0.3% | 1.7% | -2.8% | -1.2% | 0.9% | -0.4% |
Отчетен ръст на продажбите | 4.3% | 11.1% | -0.7% | 1.9% | 2.4% | 2.1% |
Продажби на Групата
През първото тримесечие органичният ръст достига 3,4%. Реалният вътрешен ръст от 2,2% е устойчив. Ръстът в цените се подобрява до 1,2%, което се дължи главно на увеличенията в Бразилия и САЩ. Органичният ръст е 3,2%, с изключение на дейностите, предмет на стратегически преглед. Ускоряването на ръста до голяма степен е подпомогнато от Бразилия, четвъртият ни най-голям пазар. Съединените щати и Китай, двата водещи пазара на Нестле, поддържат добра динамика. Всички категории продукти отбелязват положителен ръст. Най-голям принос за ръста имат храните за домашни любимци, млечните продукти и детското хранене. Органичният ръст за Групата е 1,2% на развитите пазари и 6,3% на развиващите се пазари.
Нетните придобивания увеличават продажбите с 1,2%. Придобиването на лиценза на „Старбъкс“, „Атриум Иновейшънс“ /Atrium Innovations/ и други сделки далеч надхвърлят инвестициите си, главно Животозастраховане „Гербер“ /Gerber Life Insurance/ и шоколадовите изделия в САЩ. Обменът на валута оказва отрицателно въздействие от 0,3%. Общите отчетени продажби се увеличават с 4,3% до 22,2 млрд. швейцарски франка.
Перспективи
Насоките за цялата 2019 г. са потвърдени, като продължаващото подобряване на органичния ръст на продажбите и основния марж на оперативната печалба от търговска дейност ни движат към постигане на целите ни за 2020 година. Очаква се увеличение на основната печалба на акция в постоянна валута и ефективността на капитала.
Приложение
Преглед на продажбите през тримесечието по продукти
Общо за Групата | Прахообразни и течни напитки | Нестле Води | Млечни продукти и сладолед | Nutrition & Health Science | Готови ястия и продукти за готвене | Шоколадови продукти | Храни за домашни любимци | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Продажби първо тримесечие на 2019 г. (млн. шв. фр.) | 22'183 | 5'538 | 1'679 | 3'124 | 3'833 | 2'928 | 1'858 | 3'223 |
Продажби първо тримесечие на 2018 г. (млн. шв. фр.) | 21'264 | 5'013 | 1'631 | 2'991 | 3'766 | 2'841 | 2'003 | 3'019 |
Реален вътрешен ръст (RIG) | 2.2% | 0.8% | -2.1% | 2.1% | 5.7% | 2.6% | 1.1% | 2.9% |
Ръст в цени | 1.2% | 0.5% | 4.5% | 2.1% | 0.5% | -0.3% | 0.9% | 2.6% |
Органичен ръст | 3.4% | 1.3% | 2.4% | 4.2% | 6.2% | 2.3% | 2.0% | 5.5% |