- Органичен ръст от 2.8%, с 2.6% от реалния вътрешен ръст (RIG) и 0.2% от ценообразуване.
- Продажбите се увеличават с 1.4% до 21.3 милиарда швейцарски франка (3М2017: 21 милиарда швейцарски франка). Придобиванията имат положителен ефект от 0.2%, а валутните курсове влияят негативно с 1.6%.
- Стратегията за управление на портфолиото остава непроменена. Придобиването на Atrium Innovations е финализирано в началото на март, а продажбата на бизнеса за шоколадови и захарни изделия в САЩ приключва в края на март. Постигнато е споразумение за придобиване на Terrafertil, както и за излизане от бизнеса с водите в Бразилия.
- Цялостната прогноза за 2018 е потвърдена.
Марк Шнайдер, Главен изпълнителен директор на Nestlé: „Имаме удоволствието да обявим един стабилен старт на годината, за което допринесоха всички региони. Продажбите ни в обем се подобриха, запазвайки умерено ценообразуване. Движени сме от плана ни за иновации, непрекъснатия напредък в прилагането на стратегията за управление на портфолиото, както и инициативите за подобряване на ефективността. Всичко това, съчетано с развитието на органичните продажби, потвърждава нашите прогнози за 2018 г., както и средносрочните ни цели за 2020 г.”
Продажби на Nestlé Групата:
Органичният ръст достига 2,8% и е в прогнозните граници за 2018 г. Изключвайки бизнеса с шоколадови продукти в САЩ, органичният ръст е 2,9%. Реалният вътрешен ръст се увеличава до 2,6% и продължава да бъде в горната граница на индустрията с храни и напитки. Ценообразуването има ефект от 0.2%, което до голяма степен отразява по-ниските нива на инфлацията в развиващите се пазари. Положителен ефект от 0.2% от придобиванията, повлиян основно от сделката за Atrium Innovations, завършена в началото на март. Валутните курсове влияят негативно с 1,6%. Общите продажби нарастват с 1,4% до 21,3 млрд. швейцарски франка. Всички категории имат положителен ръст, водени от продуктите за Домашни любимци, Кафе и Nestlé Health Science.
Прогноза:
Потвърждаваме годишната прогноза за 2018 г. Очакваме органичен ръст на продажбите между 2% и 4% и подобряване на оперативния марж в съответствие с нашата цел за 2020 г. Очаква се разходите за преструктуриране да достигнат до около 700 милиона швейцарски франка. Печалбата на акция в постоянна валута и капиталова ефективност се очаква да се увеличат.
Анекс:
Тримесечен преглед на продажбите по оперативни звена
Общо Групи | Зона Америка | Зона Европа | Зона Азия, Океания и Африка | Nestlé Waters | Nestlé Nutrition | Други | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Продажби 3M-2018 (CHF m) | 21’264 | 21’264 | 21’264 | 21’264 | 21’264 | 21’264 | 21’264 |
Продажби 3M-2017 (CHF m) * | 20’975 | 20’975 | 20’975 | 20’975 | 20’975 | 20’975 | 20’975 |
Реален вътрешен ръст | 2.6% | 2.6% | 2.6% | 2.6% | 2.6% | 2.6% | 2.6% |
Ценообразуване | 0.2% | 0.2% | 0.2% | 0.2% | 0.2% | 0.2% | 0.2% |
Органичен ръст | 2.8% | 2.8% | 2.8% | 2.8% | 2.8% | 2.8% | 2.8% |
Net M&A (Нетни Сливания и придобивания) | 0.2% | 0.2% | 0.2% | 0.2% | 0.2% | 0.2% | 0.2% |
Чуждестранна валута | -1.6% | -1.6% | -1.6% | -1.6% | -1.6% | -1.6% | -1.6% |
Отчетен ръст на продажби | 1.4% | 1.4% | 1.4% | 1.4% | 1.4% | 1.4% | 1.4% |
*В сила от 1 януари 2018 г., Nestlé Nutrition се отчита в зоните като регионално управляван бизнес, като Gerber Life Insurance се отчита в Други бизнеси. Сравнителните продажби за 2017 г. са преизчислени главно, за да отразят тази промяна в ръководството и новите счетоводни стандарти за измерване на приходите след прилагането на IFRS 15.
Тримесечен преглед на продажбите по продукти
Общо Групи | Прахообразни & течни напитки | Вода | Млечни продукти & сладолед | Хранене & Health Science | Готови ястия & Готварски помощи | Шоколадови и захарни изделия | Храни за домашни любимци | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Продажби 3M-2018 (CHF m) | 21’264 | 5’013 | 1’631 | 2’991 | 3’766 | 2’841 | 2’003 | 3’019 |
Продажби 3M-2017 (CHF m)* | 20’975 | 4’805 | 1’679 | 3’082 | 3’648 | 2’854 | 1’950 | 2’957 |
Реален вътрешен ръст | 2.6% | 2.9% | -1.0% | 1.1% | 4.0% | 0.7% | 4.9% | 4.1% |
Ценообразуване | 0.2% | 0.6% | 1.5% | 0.1% | 0.1% | 0.2% | -1.7% | 0.6% |
Органичен ръст | 2.8% | 3.5% | 0.5% | 1.2% | 4.1% | 0.9% | 3.2% | 4.7% |
1 Без да се включва обезценяването на дълготрайни активи, съдебни спорове и обременителни договори
*В сила от 1 януари 2018 г., Nestlé Nutrition се отчита в зоните като регионално управляван бизнес, като Gerber Life Insurance се отчита в Други бизнеси. Сравнителните продажби за 2017 г. са преизчислени главно, за да отразят тази промяна в ръководството и новите счетоводни стандарти за измерване на приходите след прилагането на IFRS 15.