Sort by
Sort by

Колко са полезни вашите храни и напитки?

Oтговор на статия на “Financial Times”

В последно време няколко медийни източника поставят под въпрос полезността на продуктите на Нестле. Ние от Нестле, вярваме, че нашето богато портфолио допринася за здравето и доброто състояние на общностите, на които служим. 

Неправилното хранене, във всичките му форми (както липсата на достатъчно полезна храна, така и преяждането), е сериозно глобално предизвикателство с многобройни причини зад себе си. Остава още много работа в посока решение на този проблем. Вярваме, че мащабът и силата на нашата компания ни позволяват да предложим значителен принос към тази кауза и да насърчим промяна в положителна посока. 

Нестле, от своя страна, работи по проект, чрез който да обнови своята  Стратегия за Храненето и Балансиран начин на живот на корпоративно ниво. 

Разглеждаме подробно нашето портфолио от продукти, селектирани внимателно, така че да пасват на различните фази в живота на хората, за да гарантираме, че те отговарят на хранителни нужди и балансирания хранителен режим.   

Нашите усилия са вследствие на съществуващата от десетки години силна основа, а именно стремежът към подобряване на хранителното качество на нашите продукти. Например, ние успяхме да намалим значително съдържанието на захар и натрий в портфолиото си в последните две десетилетия, а само през изминалите 7 години с около 14-15%.  

През последните години в световен мащаб лансирахме на пазара хиляди продукти за деца и възрастни, които отговарят на основните критерии за балансирано хранене. Освен това в световен мащаб  сме доставили на клиентите си милиарди полезни микроелементи, чрез достъпните ни хранителни продукти. 

Отправна точка в създаването на нашата Стратегия за храненето е фокусът първо върху оценката на нашите храни и напитки, които са съизмерими с външните хранителни критерии от различни системи и организации. Системи за оценяване като Health Star Rating и Nutri-Score са полезни в тази насока и помагат на потребителите да направят добре информиран избор. За съжаление обаче, тези системи на оценяване не обхващат абсолютно всичко. Почти половината от продаваните от нас  продукти не се оценяват от тези системи. Това включва категории като бебешки храни, специализирани здравословни продукти и храна за домашни любимци, които са създадени съобразно регулярните изисквания за хранителни стандарти.  

Ние вярваме, че добър хранителен режим е в баланса между здравословното хранене и насладата от вкуса на храната. Това непременно включва и някои храни, доставящи удоволствие, консумирани в разумни граници. 

Посоката, в която сме поели като компания, е съвсем ясна и непроменена: ще продължим да правим нашите продукти по-вкусни и по-полезни.

Въпроси и отговори:

Какво правите, за да подобрите хранителната стойност на вашите продукти?

Добавяме пълнозърнести съставки, протеини, фибри и микроелементи, както и работим по редуциране на съдържанието на захар, натрий и наситени мазнини в съществуващите ни продукти. От 2017 г. до момента в световен мащаб сме лансирали над 4000 хранителни продукта, които предлагат на децата и семействата по-добър избор. Също така от 2017 г. постигнахме забележителни резултати в намаляването на възприетите като вредни съставки, като захари с 4,5% , натрий с 3,8%, и постигнахме целта за намаляване на 10% от нивата на наситени мазнини, зададена като цел през 2014 г.

От Нестле не спираме да търсим нови варианти да опростим списъкът със съставки, с цел улеснение на клиентите в разбирането на състава на техните продукти, което им дава възможност да правят по-добри и информирани избори. В районите, където има недостиг на продукти, необходими за добър хранителен режим, Нестле осигурява храни и напитки, съдържащи ключови микроелементи като желязо, йод, витамин А и цинк.

Освен това ние се стремим да увеличим портфолиото си от предложения за храни и напитки на растителна основа. 

Какво прави Нестле да ограничи продажбите си на продукти за деца с високо съдържание на сол, захар и мазнини?

Нестле следва строги стандарти относно рекламата и маркетинга, насочени към деца. Нестле не рекламира продукти на деца под 6 годишна възраст. Наскоро подсилихме нашата политика за маркетинг и комуникация към деца. Представихме стриктни хранителни критерии за храни и напитки, предназначени за деца от 6-12 годишна възраст, (не предлагаме сладкарски изделия, бисквити или сладолед на деца). Осигуряваме храни и напитки в училищата, които отговарят напълно на всички хранителни изисквания.  Също така се подчиняваме на външни пазарни изисквания, принадлежащи на International Food and Beverages Alliance (IFBA), Европейския съюз и  други подобни на местно ниво. 

Как Нестле се бори с проблема със затлъстяването?

Затлъстяването е сериозен глобален проблем и вече повече от десетилетие Нестле предприема сериозно мерки за справяне с него и подпомага намирането на решение, работейки заедно с обществени здравни организации, правителства и други заинтересовани страни.

Искаме да вдъхновим хората да се хранят по-балансирано и да водят балансиран начин на живот. През 2020 достигнахме до общо 33 милиона деца, чрез програмата Нестле за по-здрави деца.  

Как се класират продуктите на Нестле във външната хранителна оценителна система?

Системи като the Health Star Rating и Nutri-Score са полезни, защото позволяват на потребителя да направи по-добре информиран избор, като идентифицира най-балансираните опции в конкретна хранителна категория. Подобни системи допринасят за развитието на хранителната индустрия като дават стимул на производителите да се усъвършенстват, чрез ясно поставените критерии. Ние в Нестле започнахме нашето трансформиращо пътешествие още преди 20 години, като от тогава се стремим да намаляваме захари, натрий и наситени мазнини в храната, и да увеличаваме нивата на полезни хранителни вещества като пълнозърнести храни, протеини, фибри и микроелементи. 
Посоката, в която сме поели като компания, е съвсем ясна и непроменена: ще продължим да правим нашите продукти по-вкусни и по-здравословни.