Sort by
Sort by

АЛИАНС ЗА МЛАДЕЖТА

Назад

 

„АЛИАНС ЗА МЛАДЕЖТА“ ОБЕДИНЯВА 30 КОМПАНИИ ПРЕДСТАВИТЕЛИ НА

БЪЛГАРСКИЯ БИЗНЕС В БОРБАТА С МЛАДЕЖКАТА БЕЗРАБОТИЦА

Движението е част от инициативата на Нестле за насърчаване на младежката заетост, в рамките на която 134 млади българи на възраст под 30 години са се възползвали от възможностите за работа и стаж в компанията през 2014 г.

 

 

30 български и международни компании обединяват усилията си в борбата с младежката безработица в рамките на движението „Алианс за младежта“. Това обяви днес изпълнителният директор на Нестле България Хуан Карлос Пералехо по време на пресконференция за представяне на българското участие в инициативата. На събитието присъстваха и изпълнителният директор на Агенция по заетостта Асен Ангелов, изпълнителният директор на Българска агенция за инвестициите Светослав Младенов, младият евродепутат в Европейския парламент Ева Паунова, представители на компаниите, членове на Алианса в България и млади хора на възраст под 30 години.

„Като социално отговорна компания и лидер в балансираното хранене и активен начин на живот, ние чувстваме, че е наше морално задължение да подпомагаме развитието на младите хора. Вярваме, че като представители на бизнеса е важно да помагаме на младите хора в България и да им дадем шанс за развитие и реализация непосредствено след завършване на тяхното образование. Щастливи сме да видим, че и нашите партньори се присъединяват към нас и вярваме, че много скоро ще можем да видим резултатите от съвместните ни усилия“, коментира Хуан Карлос Пералехо, изпълнителен директор на Нестле България.

"Нестле е един от най-големите съмишленици на Агенция по заетостта за намиране на работа на младите“, заяви изпълнителният директор на Агенция по заетостта Асен Ангелов. „Ние ще се опитаме да предоставим решение за справяне с проблема с младежката безработица. Точно заради това тази инициатива е важна и значима, защото дава реално разрешение на проблема, в което бизнесът предоставя възможност на младите да започнат или продължат своето професионално развитие", допълни той.

 “Европа има нужда от бизнеса и младите хора, за да се пребори с младежката безработица. „“Алианс за младежта“ е чудесен пример за това как политически решения и европейски инициативи намират отражение в частния сектор, постигайки конкретни резултати“, коментира младият евродепутат Ева Паунова и изтъкна важността на образованието като първа и най-важна стъпка към успешното професионално развитие на младите.

За да спомогне за решаването на кризата с младежката безработица в Европа, Нестле пое ангажимент за създаването на 20 000 работни места за младежи на възраст под 30 години в Европа в периода 2014-2016 г. Като активен участник в инициативата, Нестле България пое ангажимент да наеме 330 млади хора в рамките на същия период, които ще имат възможност да работят на различни нива и в различни отдели на компанията - от производство и администрация, до продажби, маркетинг, финанси, технологии, изследване и развитие. Само за първите осем месеца от инициативата 134 младежи са намерили своето място в компанията и са вече част от Нестле България.

Вторият етап на инициативата “Алианс за младежта”, е първото паневропейско бизнес движение, което се ангажира да подобри възможностите за младите хора в един предизвикателен трудов пазар. Официалният старт на инициативата бе даден на 18 септември във Веве, Швейцария, когато Нестле, заедно с 200 компании обявиха ангажимента си за създаване на над 100 000 работни места за младите хора в цяла Европа. Като активен участник в инициативата, Нестле България представи първите членове на Алианса в България, сред които компаниите: Adecco, Андреа, A-Team, Vivacom, Chep, Дедракс, Дунавпак Родина, Good Mills Bulgaria, Moto Pfohe, Маус Принт, Nielsen, Publicis и Юри Гагарин АД.

Компаниите се ангажират да разработят редица съвместни и индивидуални инициативи, които да предложат на младите хора професионален опит и стаж, като по този начин им помогнат да се реализират на пазара на труда. В допълнение, те ще насърчат своите служители да съветват младежите как да се подготвят за работа, предлагайки практически насоки как да изготвят автобиографии и какво е важно при явяване на интервю за работа.

Според неотдавнашно проучване, 23% от младите хора в Европа смятат безработицата за най-големия проблем на обществото през следващите пет до десет години. Данните са предоставени от ACNielsen, водеща международна компания в областта на пазарните проучвания, партньор на Алианса. Около 54% от анкетираните безработни са заявили, че обвиняват правителствата за това, че не разрешават проблема с липсата на възможности за младите хора. В проучването са взели участие около 2 000 млади хора от Великобритания, Германия, Испания, Италия и Франция на възраст между 18 и 29 години. Резултатите показват, че 40% от анкетираните на възраст между 21 и 24 години се опасяват, че перспективите за работа в страната им няма да се подобрят през следващите 12 месеца.

В контекста на трудната икономическа обстановка, в която не се наблюдава почти никакъв ръст, Алианс за младежта се ангажира да работи съвместно със законодателите и образователния сектор, за да помогне на младите хора да развият уменията си в бизнеса и да намерят работа. Инициативата се осъществява с медийната подкрепа на Manager News, където ще се публикуват всички новости около „Алианс за младежта“. 

 

Хуан Карлос Пералехо,

Изпълнителен директор

Нестле България

 

Биляна Георгиева,

Мениджър Човешки Ресурси

Нестле България

 

Ева Паунова,

Евродепутат

 

Светослав Младенов,

Изпълнителен директор

Българска Агенция за инвестициите

 

Владислав Шиндов,

Изпълнителен директор

Андреа

 

 

Илия Великов,

Изпълнителен и търговски директор

Гууд Милс България

 

 

Асен Ангелов,

Изпълнителен директор на Агенция по заетостта