Зърнени Закуски Нестле представи обновените рецепти на детските продукти в България

Към НовиниСофия,20 Февруари 2013

Cereal Partners Worldwide (CPW) представи официално обновените рецепти на детските си зърнени закуски

На 12 февруари 2013г. в София, Cereal Partners Worldwide (CPW) представи официално обновените рецепти на детските си зърнени закуски като част от глобалната инициатива на CPW за подобряване на хранителната стойност на зърнените закуски за деца и подрастващи.
 
CPW, съвместно дружество на Nestlé SA и General Mills Inc, производител на Зърнени Закуски Нестле, пое глобален ангажимент до 2015 г. да подобри хранителната стойност на 20 марки зърнени закуски за деца и подрастващи, включващи NESQUIK, CHOCAPIC, CHEERIOS, LION,  COOKIE CRISP и др. Промяната се състои в значително намаляване на съдържанието на захар, увеличение на съдържанието на Калций и запазване на пълнозърнестото брашно като основна съставка в рецептата на всички продукти. От 2003 г. насам компанията е намалила с 9000 тона захарта и почти 900 тона натрий, използвани в производството и в същото време са добавени повече от 3.4 млрд порции пълнозърнесто брашно в рецептите на продуктите.

Специално, за да обяви промяната, у нас пристигна хранителният специалист г-жа Лор Жоли-Зарук, Мениджър по хранене и регулаторни връзки на CPW Югозападна Европа. Г-жа Зарук представи обновената рецепта на специално събитие за български медии. Към представителите на Нестле, в събитието се включиха доц. д-р Веселка Дулева, дм, Национален консултант по хранене и диететика, Началник Отдел „Храни и хранене”, НЦОЗА, която подкрепя стремежа на Зърнени Закуски Нестле за подобряване на хранителните стойности на продуктите си за деца и журналистката Ива Дойчинова, която сподели нейния опит като родител и майка.

Като част от представянето на обновената рецепта, Нестле България организира и работна среща с водещи български специалисти по хранене, диететика и педиатрия, която се проведе в следобедните часове на 12 февруари в централния офис на Нестле България. Г-жа Зарук обсъди с тях промените в съставките на продуктите, както и постоянните усилия на компанията по посока запознаване на потребителите с важността на закуската като основно хранене за деня. Компанията цели да повиши информираността на българите за полезните качества на зърнените култури и пълнозърнестото брашно.

Дългосрочният ангажимент на CPW е до края на 2015 година да се въведат следните промени на глобално ниво:

  • 9g или по-малко захари на порция* (*порция от 30g според Европейската асоциация на Зърнени закуски)
  • 135mg или по-малко Натрий на порция
  • Съдържание на пълнозърнесто брашно, повече  от всяка друга съставка
  • Повече Калций на порция (15% от РСХП на порция, дори преди добавяне на прясно мляко)

През 2013 година за българския пазар този ангажимент е вече изпълнен и рецептите са променени в доказателство на отдадеността на CPW да създава стойност за обществото, предлагайки вкусен, удобен и полезен старт на деня.