Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Как да се наслаждаване на летните плодове през цялата година?

 

Кой десерт може да бъде по-вкусен и здравословен от шепа пресни плодове? През лятото можете да им се наслаждавате всеки ден. A знаете ли, че можете да поддържате плодовете свежи през цялата година? Разберете как да замразите плодовете така, че да се съхранят 90% от витамините и антиоксидантите, които съдържат.

Чрез замразяване сочните плодове могат да запазят аромата си, по-голямата част от свойствата си и да бъдат размразени по всяко време. Процесът е прост и бърз и така запазените плодове увеличават трайността си с до девет месеца. Лятото е най-доброто време за замразяване на плодове. Независимо дали сте купили повече праскови, отколкото са ви били нужни или сте намерили наблизо вкусни плодове, можете да се възползвате от излишъка и да ги съхраните за студените сезони.

Какво ви е нужно?

  • плодове – измийте ги и ги изсушете възможно най-добре;
  • кутия, в която да ги замразите първоначално;
  • хартия за печене;
  • опаковъчно фолио;
  • найлонови пликчета за замразени храни..

Как правилно да замразите сезонните плодове?

  1. Измийте и подсушете добре плодовете.
  2. Ако е необходимо ги обелете и премахнете всяка част, негодна за консумация.
  3. Нарежете плодовете на кубчета или филийки, както предпочитате.
  4. Подсушете плодовете отново със суха кърпа.Подредете плодовете в кутия, като покривате всеки слой с хартия за печене.
  5. Поставете кутията във фризера за няколко часа.  Така плодовете ще замръзнат отделно и няма да се залепят един за друг.
  6. Извадете кутията от фризера и внимателно отделете плодовете от хартията за печене. След това прехвърлете замразените плодове в специални найлонови пликчета. Не забравяйте да отстраните въздуха от пликчето, за да удължите максимално трайността на плодовете. Така те могат да се съхраняват във фризера за 6 до 9 месеца.

Как можете да използвате замразените плодове в рецепти?

  • Ягодите, ябълките, черешите, боровинките и бананите са идеални за десерти като пайове, сладкиши, пандишпани или бисквити.
  • Тропическите плодове, като манго или ананас, са страхотни за фрешове, коктейли или шейкове.
  • Цитрусовият сок може да се използва за готвене, сосове, за придаване на аромат на тесто и торти.
  • Към гроздето, пъпешите и замразени банани можете да добавите течен шоколад или кисело мляко.

Няколко полезни съвета в зависимост от замразените плодове, които консумирате:

Повечето плодове, зеленчуци и бобови растения съдържат и двата вида фибри. По-твърдата външна обвивка и слоеве са богати на неразтворими фибри, докато сърцевината е богата на разтворими фибри. Повечето зърнени култури съдържат предимно неразтворими влакна, с изключение на овесените ядки, които имат по-високо съдържание на разтворими фибри.Х Неразтворимите фибри Хзадържат вода и се превръщат в гел по време на храносмилането. Те забързват храносмилането и усвояването на хранителни вещества. ХПримери за храни, които съдържат главно разтворими фибри:

  • овесени ядки;
  • семена;
  • леща;
  • грах
  • цитрусови плодове;
  • ябълки;
  • ягоди
  • круши;
  • моркови;
  • краставици
  • целина

Неразтворими фибри - спомагат за ускоряване и улесняване на перисталтиката. Примери за храни с високо съдържание на неразтворими фибри:

  • пълнозърнести храни;
  • кафяв ориз;
  • зеле;
  • броколи
  • ядки и семена (особено ленено семе)

Начини за включване на повече фибри в ежедневното меню

 

  • Твърде наситеният цвят или следи от лед са признаци, че замразените плодове са развалени и негодни за консумация.
  • Ябълките се съхраняват най-добре, ако са обелени и нарязани. Ако искате да избегнете окисляването на ябълките (горните слоеве стават кафяви), можете да ги поставите във вода с чаена лъжичка сол, преди да ги замразите.
  • Цитрусови плодове: най-добре е корите да се съхраняват отделно. Цитрусовият сок може да бъде замразен на кубчета или в найлонов плик, докато кората може да бъде разделена на отделни порции.
  • Пъпеш: Пъпешът обикновено се поддава много добре на замразяване, за разлика от динята, тъй като тя съдържа твърде много вода.
  • Ананасът има специфичен вкус дори и когато е замразен. Важно е внимателно да почистите твърдия и влакнест център. Можете също да го нарежете на кубчета за по-лесна консумация.
  • Прасковите, нектарините, крушите и сливите се запазват най-добре, ако са обелени, а при черешите и вишните е най-добре да се отстранят костилките.